Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrari contabile in cazul indemnizatiei de somaj tehnic. Studiu de caz

04-Aug-2020
1790

Societatea noastra a declarat pentru aprilie salariati in somaj tehnic, cu un fond de salarii brut de 14000 lei, pentru care a depus solicitare la AJOFM in valoare de 10500 lei; in luna mai am incasat suma de 10500 lei de la AJOFM.



Va rog sa precizati care sunt inregistrarile aferente pentru luna aprilie si mai. 

Raspunsul specialistului:

Conform prevederilor art. XI alin. (1), (5) si (7) din OUG 30/2020, modificata prin OUG 32/2020, in cazul indemnizatiei de somaj tehnic tehnic suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj, calculul, retinerea si plata impozitului pe venit, CAS si CASS se realizeaza din indemnizatiile incasate, iar termenul de plata si declarare a obligatiilor fiscale este data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care se face plata din bugetul asigurarilor pentru somaj. Potrivit art. XIII alin. 3 din acelasi act normativ plata catre salariati a indemnizatiilor de somaj tehnice se efectueaza in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea de catre angajator a sumelor de la bugetul asigurarilor pentru somaj.

De asemenea, se va tine seama ca pentru indemnizatiile de somaj tehnic suportate din bugetul asigurarilor pentru somaj nu se datoreaza contributia asiguratorie pentru munca conform XI alin. 8 din OUG 30/2020 si art. 220 5 din Codul fiscal.


Inregistrarile contabile sunt cele obisnuite.

Astfel, in luna aprilie 2020 se face inregistrarea indemnizatiei de somaj tehnic 641 „Cheltuieli cu salariile personalului” = 421/anal. X „Personal-salarii datorate” 10.500 lei (adica 14.000 lei x 75% = 10.500 lei).

In luna mai 2020 se vor efectua urmatoarele inregistrari:

- inregistrarea solicitarii platii indemnizatiei de somaj tehnic de la bugetul asigurarilor pentru somaj

4452 „Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii” = 7414 „Venituri din subventii de exploatare pentru plata personalului” 10.500 lei

- incasarea indemnizatiei de somaj tehnic de la bugetul asigurarilor pentru somaj

5121 „Conturi la banci in lei” = 4452 „Imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii” 10.500 lei

- efectuarea retinerilor aferente indemnizatiei de somaj tehnic suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj

421/anal. X „Personal-salarii datorate” = % 4.358 lei

4315 „Contributia de asigurari sociale” 2.625 lei CAS 25%

4316 „Contributia de asigurari sociale de sanatate” 1.050 lei CASS 10%

444 „Impozitul pe veniturile de natura salariilor” 683 lei Impozit pe venit 10%

- plata indemnizatiei de somaj tehnic incasata de la buget catre salariati

421/anal. X „Personal-salarii datorate” = 5121 „Conturi la banci in lei” 6.142 lei. 

 

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrari contabile in cazul indemnizatiei de somaj tehnic. Studiu de caz":
Rating:

Nota: 3.5 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cum a fost modificata Legea pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale in 2021
    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi informeaza contribuabilii ca, in Monitorul Oficial nr. 332 din 1 aprilie 2021 a fost publicata Legea nr. 55 din 31 martie 2021 privind modificarea si completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale au fost aduse urmatoarele modificari : -In cazul savarsirii unei infractiuni de evaziune fiscala prevazute la art 8 si art. 9, daca in cursul urmaririi penale sau al judecatii prejudiciul cauzat este acoperit...» citeste mai departe aici

  • Intrebari & Raspunsuri ANAF cu privire la completarea Declaratiei Unice - venituri din chirii
    • ANAF a reluat sesiunile de asistenta pe pagina oficiala de Facebook. Tema ultimei sesiuni online a fost "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei unice de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor". Redam cateva intrebari si raspunsuri: 1. Un PFA obtine venituri din inchirierea unui spatiu. Unde se inregistreaza aceste venituri in declaratia unica? La venituri din activitati independente sau la venituri din cedarea folosintei bunurilor?...» citeste mai departe aici

  • OUG 30/2021. Declaratia de regularizare privind cheltuielile cu educatia timpurie se depune pana pe 25 aprilie 2021
    • Ordonanta de urgenta nr. 30/2021 privind unele masuri fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 423 din 21 aprilie 2021. Conform actului normativ care a intrat in vigoare in 21 aprilie 2021, suma reprezentand cheltuieli cu educatia timpurie, efectuate in perioada noiembrie 2020-martie 2021, care depaseste impozitul pe profit datorat, se scade din impozitul pe salarii retinut de contribuabil pentru angajati, din taxa pe valoarea adaugata datorata sau din accizele datorate, pe...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat documentatia tehnica SAF-T
    • ANAF supune atentiei, in scopul asigurarii pregatirii pentru conformarea cu cerintele de export ale fisierului standard de control fiscal, un set de documente ce detaliaza elementele obligatorii si optionale incorporabile la nivelul noului model declarativ SAFT, conform unui comunicat de presa. Demersul se deruleaza in contextul angajamentului institutional de transparentizare a deciziilor cu impact asupra modului de raportare a contribuabilului la ANAF, iar documentele pe care le puteti...» citeste mai departe aici

  • Traditia continua si de Paste: Participa GRATUIT la webinarul dorit
    • Profita de Oferta de Paste si te poti bucura de sarcini de serviciu rezolvate impecabil prin cunoasterea exacta a legilor si a procedurilor, relaxare si buna dispozitie la birou si, de ce nu, munca ta va fi resplatita printr-un salariu mai mare si binemeritat. In plus, te invitam sa profiti de Preturile Speciale si sa iti alegi webinarul la care doresti sa participi: - Modificarile din fiscalitate analizate de Gabriel Jinga si Gabriel Gheorghe - Controale ITM in 2021, lector: Rodica Mantescu...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative necesare pentru dobandirea calitatii de asigurat
    • Daca un salariat de al nostru doreste sa isi treaca mama ca si coasigurat, de ce documente are nevoie? Trebuie o declaratie pe propria raspundere de la salariat, o alta de la persoana care doreste sa devina coasigurata si mai este nevoie de o adeverinta de venit a persoanei ce doreste sa devina coasigurata, sau aceasta din urma nu este obligatorie? Multumesc! Raspunsul consilierului juridic Rodica Mantescu: Conform art. 224 lit. b) din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii sunt...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016