Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii declarative privind indemnizatia de somaj tehnic platita din fondurile angajatorului

19-Ian-2021
2219

Intrebare: Cum se completeaza declaratia 112 in cazul salariatilor carora angajatorul le-a suspendat contractul in baza art.52 alin(1) lit. c) (somaj platit de angajator care nu se recupereaza de la bugetul statului), iar suspendarea a fost pentru toata luna sau partial in luna ?

Este corect sa utilizam in fisierul.xml sectiunea B cu tip contract = 33 pentru perioada de somaj si tip contract=1 pentru perioada lucrata? Precizam ca societatea nu are impuse restrictii de activitate in contextul pandemiei, dar intrerupe temporar activitatea din motive economice.

Raspunsul consultantului fiscal Dani Cucu:


Potrivit art. 53 alin. (1) din Codul muncii, pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 52 alin. (3) din Codul muncii in care salariatilor li se reduce programul de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana cu reducerea corespunzatoare a salariului in cazul reducerii temporare a activitatii pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare.

Tipul asigurat „(33) 1.7.Salariat - indemnizatia suplimentata de angajator cf. art. XI alin.(11) din OUG 30/2020” se selecteaza in cadrul Sectiunii B din Anexa 1.2 Asigurat doar in situatia in care indemnizatia de somaj tehnic care se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj este suplimentata de angajator cu sume reprezentand diferenta de pana la minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat in conformitate cu prevederile art. 53 alin. (1) din Codul muncii, in situatia in care bugetul angajatorului destinat platii cheltuielilor de personal permite aceasta suplimentare. Temeiul acestei operatiuni il reprezinta art. XI alin. (11) din OUG 30/2020.

In cazul care face obiectul analizei, nu ne plasam in aceasta situatie, astfel ca angajatorul nu va putea declara salariatul care beneficiaza de indemnizatia platita din fondul de salarii prevazuta de art. 53 alin. (1) din Codul muncii drept tip de asigurat „(33) 1.7.Salariat - indemnizatia suplimentata de angajator cf. art. XI alin.(11) din OUG 30/2020”, urmand sa il declare pe acesta ca salariat obisnuit, selectand tipul de asigurat „(1 ) 1-Salariat (exclusiv 1.1 si 1.2)”, respectiv „(26) 1.1.Salariat cu studii superioare si vechime peste 1 an”.

 

 

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016