
Raportul Special
realizat de specialisti
Intrebare: Cum se completeaza declaratia 112 in cazul salariatilor carora angajatorul le-a suspendat contractul in baza art.52 alin(1) lit. c) (somaj platit de angajator care nu se recupereaza de la bugetul statului), iar suspendarea a fost pentru toata luna sau partial in luna ?
Este corect sa utilizam in fisierul.xml sectiunea B cu tip contract = 33 pentru perioada de somaj si tip contract=1 pentru perioada lucrata? Precizam ca societatea nu are impuse restrictii de activitate in contextul pandemiei, dar intrerupe temporar activitatea din motive economice.
Potrivit art. 53 alin. (1) din Codul muncii, pe durata reducerii si/sau a intreruperii temporare a activitatii, salariatii implicati in activitatea redusa sau intrerupta, care nu mai desfasoara activitate, beneficiaza de o indemnizatie, platita din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mica de 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, cu exceptia situatiilor prevazute la art. 52 alin. (3) din Codul muncii in care salariatilor li se reduce programul de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana cu reducerea corespunzatoare a salariului in cazul reducerii temporare a activitatii pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare.
Tipul asigurat „(33) 1.7.Salariat - indemnizatia suplimentata de angajator cf. art. XI alin.(11) din OUG 30/2020” se selecteaza in cadrul Sectiunii B din Anexa 1.2 Asigurat doar in situatia in care indemnizatia de somaj tehnic care se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj este suplimentata de angajator cu sume reprezentand diferenta de pana la minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat in conformitate cu prevederile art. 53 alin. (1) din Codul muncii, in situatia in care bugetul angajatorului destinat platii cheltuielilor de personal permite aceasta suplimentare. Temeiul acestei operatiuni il reprezinta art. XI alin. (11) din OUG 30/2020.
In cazul care face obiectul analizei, nu ne plasam in aceasta situatie, astfel ca angajatorul nu va putea declara salariatul care beneficiaza de indemnizatia platita din fondul de salarii prevazuta de art. 53 alin. (1) din Codul muncii drept tip de asigurat „(33) 1.7.Salariat - indemnizatia suplimentata de angajator cf. art. XI alin.(11) din OUG 30/2020”, urmand sa il declare pe acesta ca salariat obisnuit, selectand tipul de asigurat „(1 ) 1-Salariat (exclusiv 1.1 si 1.2)”, respectiv „(26) 1.1.Salariat cu studii superioare si vechime peste 1 an”.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
SAF-T Ghid de raportare corecta
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Proiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depunaStabilirea venitului net anual din drepturile de proprietate intelectualaOBLIGATII DECLARATIVE privind veniturile din cedarea folosintei bunurilor. Studiu de cazCum ne organizam mai avantajos cand ne extindem societatea?Impozitul pe veniturile din activitati agricole. Aspecte privind cele mai noi modificariUltimele articole
Din ianuarie 2025 a intrat in vigoare noul impozit de 1% pe constructii. Cine are aceasta obligatieLegea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteContract de mandat vs contract de muncaAvem solutia simpla pentru a va reduce la ZERO factura la energie electricaProiect: ANAF modifica Procedura privind stabilirea din oficiu a obligatiilor fiscale datorate de persoanele fizice pentru anumite indemnizatiiArticole similare
Indemnizatia de somaj tehnic. Cum se poate depune lista angajatilorFirmele afectate de razboi care beneficiaza de Somaj Tehnic pot obtine pana la 4.571 lei de la stat pentru fiecare salariatMasuri fiscale URGENTE pentru a depasi starea de criza, explicate de specialistul fiscal Ionut JingaBilantul masurilor luate de Ministerul Muncii in perioada starii de urgenta. Somaj tehnic si indemnizatii de sprijinPopriri in cazul indemnizatiei de Somaj tehnic. Studiu de cazUltimele articole
OUG 120/2020: Angajatii companiilor care isi intrerup activitatea in urma aparitiei unor cazuri Covid-19 primesc INDEMNIZATIE DE SOMAJ TEHNICDecontarea unei parti din salariu sau a Somajului Tehnic in luna iunie 2020. Baza legalaMonografie contabila pentru indemnizatiile de somaj tehnic si zile libere pentru parintiNoile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnicIndemnizatia pentru somaj tehnic, in cazul pensionarilor salariati cu timp partialSfaturi de la experti
Intrebare: Este obligatorie descarcarea facturilor emise pe numele sindicatului din e-Factura, avand in vedere ca sindicatul nu are activitate economica si nu este inregistrat la Registrul Comertului? Cum se procedeaza in caz afirmativ? Am...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Apartament detinut de angajator, pus la dispozitia salariatului
Intrebare: O societate platitoare de impozit pe profit detine un apartament pe care decide sa-l ofere unui angajat spre folosinta in mod gratuit. Societatea achita toate utilitatile si cheltuielile de intretinere ale apartamentului. Trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA