Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic

03-Apr-2020
3745

Ce conditii trebuie sa indeplineasca o societate si ce documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? 

Despre acest subiect vom discuta in continuare cu unul dintre consilierii nostri juridici, plecand de la urmatoarea situatie:

"Societatea A cu profil de activitate transport calatori, a pierdut contractul de prestari servicii care ii aducea venituri, dupa decretarea starii de urgenta, in urma inchiderii complete a societatii client. Salariatii, care sunt majoritatea conducatori auto, conform legii, ar avea dreptul sa intre in somaj tehnic, fiind afectati indirect de pandemia cu coronavirus. Ce alte conditii trebuie sa indeplineasca societatea A si ce are de documente trebuie sa depuna, legal, pentru a putea trimite salariatii in somaj tehnic si a primi banii de la stat pentru acestia? Ce reprezinta capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor? Este o conditie care poate impiedica societatea A daca are sold in casierie mare, sa beneficieze de somaj tehnic pentru salariati? De asemenea, banii din caserie nu exista efectiv pentru a putea fii platiti salariatii. Se stie acest aspect. Ce se mai poate face acum pentru ca societatea sa beneficieze de somaj tehnic pentru salariati?

Unul dintre specialistii Portal Codul Fiscal arata ca, potrivit art. XI din OUG 30/2020 astfel cum a fost modificat prin OUG 32/2020:

(1) Pe perioada starii de urgenta instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei, pentru perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, indemnizatiile de care beneficiaza salariatii se stabilesc la 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat si se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.

(2) De prevederile alin. (1) beneficiaza salariatii angajatorilor care reduc sau intrerup temporar activitatea total sau partial ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta decretate, conform unei declaratii pe propria raspundere a angajatorului.
Asadar, beneficiaza de indemnizatie de somaj tehnic pentru salariati toti angajatorii care isi reduc activitatea temporar total sau partial intrucat au disparut conditiile impuse cu privire la procentul din incasari si nu mai mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de munca active precum si conditia impusa angajatorului de a nu avea capacitate financiara.



Singura conditie impusa este ca angajatorul sa isi reduca sau intrerupa activitatea temporar total sau partial. 

In perioada somajului tehnic, contractul individual de munca este suspendat in baza art. 52 alin. (1) lit. c) din Codul muncii. Astfel, angajatorul trebuie sa emita o decizie de suspendare pe care o inregistreaza in Revisal cel tarziu in ziua anterioara suspendarii.

Conform art. XII din OUG 30/2020 astfel cum a fost modificat prin OUG 32/2020, in vederea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei, angajatorii depun, prin posta electronica, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora isi au sediul social, o cerere semnata si datata de reprezentantul legal insotita de o declaratie pe propria raspundere si de lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de aceasta indemnizatie, asumata de reprezentantul legal al angajatorului. 

Modelele acestor documente au fost reglementate prin Ordinul 741/2020.

Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noile conditii pentru societatile care-si trimit angajatii in somaj tehnic":
Rating:

Nota: 3.5 din 7 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • REMINDER ANAF: Cand trebuie depusa Declaratia 101 si care sunt exceptiile de la termen
    • Data de 25 martie 2021 inclusiv reprezinta termenul limita pentru completarea si depunerea impozitului pe profit pentru anul 2020, potrivit informatiilor publicate de Administratia Nationala de Administrare Fiscala. Impozitul datorat se va declara in Declaratia privind impozitul pe profit - formular 101. Platitorii de impozit pe profit mai au la dispozitie mai mult de doua luni pentru a completa formularul 101. Pentru mai multe informatii referitoare la conditiile declaratiei 101 pentru...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna FEBRUARIE 2021
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, pe site-ul oficial, calendarul obligatiilor fiscale pentru luna februarie 2021. Primul termen limita este luni, 1 februarie, cand contribuabilii trebuie sa depuna doua formulare: 394 si 012. Declaratii fiscale pentru luna februarie 2021: TERMENUL in 30 de zile de la implinirea termenului de 183 de zile de prezenta in Romania OBLIGATIA Depunerea formularului "Chestionar pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanei fizice la sosirea in...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100. Pentru impozitul pe venitul microintreprinderii trim. IV 2020 se completeaza formularul?
    • Intrebare: Pentru trimestrul IV 2020, in cazul microintreprinderilor, se depune declaratia 100? Daca da, se mai aplica bonificatia de 10%? Raspunsul specialistului: Termenul de declarare si plata pentru trimestrul IV 2020 - impozit pe venit microintreprindere este data de 25.01.2021. Nu se mai acorda bonificatie, pentru trimestrul IV an 2020. »»In atentia contribuabililor! Depunerea formularului 094 pentru anul 2021 se face pana pe data de 25 ianuarie«« Raspuns oferit de...» citeste mai departe aici

  • Normele anuale de venit in 2021 pentru activitati independente. Vezi lista publicata de ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent, pe site-ul oficial, lista cu normele anuale de venit in anul 2021 pentru activitati independente. Lista cu normele anuale de venit pentru activitati independente in 2021: Alba Caras-Severin Harghita Salaj Arad Calarasi Hunedoara Satu Mare Arges Cluj Ialomita Sibiu Bacau Constanta Iasi Suceava Bihor Covasna Maramures Teleorman Bistrita-Nasaud Dambovita Mehedinti Timis Botosani Dolj Mures Tulcea Braila Galati Neamt Vaslui Sursa: ANAF» citeste mai departe aici

  • Sunteti profesionist cu experienta in sectorul public?
    • Grupul de Editura si Consultanta in Afaceri Rentrop & Straton isi extinde divizia Informatii Specializate pentru Institutii Publice. Sunteti profesionist cu experienta intr-unul dintre domeniile: Contabilitate Bugetara, Taxe si Impozite Locale, Audit Intern, Achizitii Publice, Control Intern Managerial? Daca vreti sa va alaturati echipei noastre de specialisti, asteptam cu mult interes sa ne trimiteti un scurt mesaj pe adresa institutiipublice@rs.ro. Rentrop & Straton - 25 de ani de excelenta in...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat, in data de 25 ianuarie 2021, un nou Proiect de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea Procedurii de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prevederilor art. 316 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Prin Hotararea Guvernului nr.864/2020, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.956...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016