Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contract civil de colaborare

12-Mai-2011
5590
Problema:
Ne intereseaza daca o persoana fizica, angajata a societatii noastre ca si consilier juridic, angajata, printre altele si pentru:

-redactare de contracte si negociere clauze contractuale, urmareste in permanenta situatia facturilor scadente si emite notificari, reprezentare in instanta si in fata autoritatilor poate sa aiba si un contract de prestari servicii prin care sa furnizezez servicii de consultanta societatii noastre, ca si cum ar fi un abonament lunar, activitate care nu are legatura cu atributiile sale de serviciu si se desfasoara independent de acestea?
Ce fel de contract poate persoana in cauza sa ne faca? Ce implicatii sunt din ambele parti din punct de vedere fiscal? Ce obligatii avem noi in calitate de beneficiar al prestarii de servicii? Dar persoana care le furnizeaza?

Solutie:
Din punct de vedere contractual se poate desfasura activitatea aceasta de consultanta sub forma de abonament. Presupunem ca prestatorul nu este inregistrat ca persoana fizica autorizata sau intreprindere individuala.

Intrebarea corecta este cat de plauzibila si reala este plata serviciului si daca nu cumva discutam de o munca de natura salariala platita in baza unui contract civil.
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii

In esenta reglementarea si impozitarea acestui contract civil este efectuata conform OUG 58/2010 pentru modificarea Codului fiscal , modificata prin OUG 82/2010, pentru modificarea codului fiscal .

Daca prestatorul nu este pensionar sau nu este inscris intr-un sistem de asigurari sociale altul decat cel public (cum ar fi cel al avocatilor) pentru acest tip de activitate sunt aplicabile urmatoarele impozite si taxe:
- Asigurari individuale de asigurari sociale, contributia la pensii 10,5%;
- Contributia individula la fondul de somaj in procent de 0,5%;
- Impozitul pe venit in procent de 16%.
Retinerea impozitelor este in sarcina platitorului de venit ce va declara sumele in declaratia 112, sectiunea a III a. Beneficiarul venitului nu are obligatii declarative.

In opinia noastra noi nu consideram plauzibila aceasta plata sub forma de servicii in baza unui aobonament printr-un contract civil, si consideram ca si acesta este o activitate dependenta.

In cazul in care si autoritatea fiscala are aceiasi opinie de eludare a impozitelor pe salarii societatea isi insuseste riscul reincadrarii activitatii din independenta in dependenta. Criteriile in functie de care se poate analiza reincadrarea sunt enumerate de art. 7 alin. (1) pct. 2 din Codul fiscal .

Din punct de vedere fiscal in cazul reincadrarii activitatii din independenta in dependenta, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, stabilite potrivit legii, vor fi recalculate si virate, fiind datorate solidar de platitorul si beneficiarul de venit. In acest caz se aplica regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate in afara functiei de baza.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contract civil de colaborare":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • 23 de milioane de IMM-uri se confrunta cu provocari severe
    • "Consolidarea spiritului antreprenorial si a competitivitatii este cheia pentru crestere economica, crearea de locuri de munca si sisteme sociale durabile" a fost mesajul transmis de catre reprezentantii Uniunii Europeane a Artizanatului si IMM-urilor (UEAPME) reprezentantilor institutiilor Uniunii Europene cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la semnarea tratatului de a Roma. In cadrul intalnirii, presedintele UEAPME, dna. Rabmer-Koller a amintit faptul ca IMM-urile au beneficiat de 60 de ani...» citeste mai departe aici

  • Mai mult teren pentru cei care au afaceri in domeniul agricol si piscicultura. Ce alte facilitati se aplica?
    • Producatorii agricoli si cei din sectorul piscicol - persoane fizice sau juridice - vor fi sprijiniti sa obtina finantare pentru campania agricola de primavara, pentru achizitionarea de terenuri agricole in vederea extinderii exploatatiilor, precum si pentru modernizarea si eficientizarea acestora, potrivit unei Ordonante de Urgenta adoptate astazi de Guvern. Masurile adoptate de Guvern au in vedere cresterea procentului de garantare pentru fermierii care solicita credite pentru achizitionarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.