Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Certificatul A1 - documentul care pune piedica romanilor detasati sa munceasca in alta tara UE

18-Feb-2020
2490

Trasa de maneca de contribuabili, ministrul Muncii – Violeta Alexandru – promite sa faca “lumina” si in privinta procedurii greoaie de eliberare a Certificatului A1 – necesar angajatilor romani, detasati intr-o alta tara europeana. Pentru eliberarea acestuia este necesar un dosar cu nu mai putin de 18 documente, care presupune mult timp si nervi tari din partea solicitantului.

“Romania, tara membra UE, pare ca face tot ceea ce este posibil ca viata unui angajat roman, detasat intr-o alta tara europeana, sa fie calvar. Le multumesc tuturor celor care mi-au scris pe aceasta tema si ii asigur ca, in curand, vor beneficia de servicii civilizate astfel incat sa poata merge linistiti sa munceasca oriunde au nevoie pentru perioada pe care o aleg”, promite ministrul Alexandru, intr-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook.

Asadar, de ce este necesar certificatul A1? Documentul portabil A1 foloseste angajatilor detasati sa munceasca intr-o tara UE, pentru evitarea dublei impozitari. Documentul trebuie depus cu 30 de zile inainte de plecare. 

“Legea vorbeste de 25 de zile pentru procesare cerere, in realitate, e grav. Dosarul pentru a obtine acest formular A1 cu care se pleaca la munca este stufos si necesita nu mai putin de 18 documente pentru eliberarea lui. Unele persoane ajung sa apeleze la firme de intermediere sau chiar la avocati. Nu am nimic cu business-urile din domeniu dar nu pot tolera incompetenta statului care duce la astfel de situatii, ajungand sa devina totul o povara pentru oameni”, spune ministrul Violeta Alexandru.

Astfel, contribuabilul care are nevoie de un Certificat A1 trebuie sa umble si dupa: 

  • certificatul constatator al societatii emis de Registrul Comertului, 
  • certificatul de atestare fiscala emis pentru societate de la ANAF, 
  • Declaratia 112 depusa de societate impreuna cu Anexa 1.1 si 1.2 la ANAF.

Aceasta situatie este rezultatul lipsei de comunicare intre institutiile statului, acuza ministrul care spune ca “Statul isi bate joc de oameni, pentru ca nu s-a facut, efectiv, nimic, pentru ca institutiile publice sa interconecteze bazele de date si sa ii fie solicitantului mai usor”.

“Persoana alearga, efectiv, de la firma care il detaseaza la Registrul Comertului, la ANAF, la Casa teritoriala de Pensii (daca a mai completat anterior un asemenea formular) si se prezinta, umilit, la Casa Nationala de Pensii Publice pentru Formularul completat in baza celor minim 18 documente mentionate”, noteaza sursa citata.

Aceasta considera ca aroganta suprema este data de programul de lucru al institutiilor mentional, de doar 3 ore (in mijlocul zilei), 2 zile pe saptamana, concluzia fiind una simpla: ratezi orele de lucru, ratezi sansa de a munci.

“Ies eu la lumina si aici! Alaturi de Presedintele CNPP. Oricat de greu”, promite Violeta Alexandru.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016