Raportul Special
realizat de specialisti
Trasa de maneca de contribuabili, ministrul Muncii – Violeta Alexandru – promite sa faca “lumina” si in privinta procedurii greoaie de eliberare a Certificatului A1 – necesar angajatilor romani, detasati intr-o alta tara europeana. Pentru eliberarea acestuia este necesar un dosar cu nu mai putin de 18 documente, care presupune mult timp si nervi tari din partea solicitantului.
“Romania, tara membra UE, pare ca face tot ceea ce este posibil ca viata unui angajat roman, detasat intr-o alta tara europeana, sa fie calvar. Le multumesc tuturor celor care mi-au scris pe aceasta tema si ii asigur ca, in curand, vor beneficia de servicii civilizate astfel incat sa poata merge linistiti sa munceasca oriunde au nevoie pentru perioada pe care o aleg”, promite ministrul Alexandru, intr-un mesaj postat pe pagina sa de Facebook.
Asadar, de ce este necesar certificatul A1? Documentul portabil A1 foloseste angajatilor detasati sa munceasca intr-o tara UE, pentru evitarea dublei impozitari. Documentul trebuie depus cu 30 de zile inainte de plecare.
“Legea vorbeste de 25 de zile pentru procesare cerere, in realitate, e grav. Dosarul pentru a obtine acest formular A1 cu care se pleaca la munca este stufos si necesita nu mai putin de 18 documente pentru eliberarea lui. Unele persoane ajung sa apeleze la firme de intermediere sau chiar la avocati. Nu am nimic cu business-urile din domeniu dar nu pot tolera incompetenta statului care duce la astfel de situatii, ajungand sa devina totul o povara pentru oameni”, spune ministrul Violeta Alexandru.
Astfel, contribuabilul care are nevoie de un Certificat A1 trebuie sa umble si dupa:
Aceasta situatie este rezultatul lipsei de comunicare intre institutiile statului, acuza ministrul care spune ca “Statul isi bate joc de oameni, pentru ca nu s-a facut, efectiv, nimic, pentru ca institutiile publice sa interconecteze bazele de date si sa ii fie solicitantului mai usor”.
“Persoana alearga, efectiv, de la firma care il detaseaza la Registrul Comertului, la ANAF, la Casa teritoriala de Pensii (daca a mai completat anterior un asemenea formular) si se prezinta, umilit, la Casa Nationala de Pensii Publice pentru Formularul completat in baza celor minim 18 documente mentionate”, noteaza sursa citata.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Aceasta considera ca aroganta suprema este data de programul de lucru al institutiilor mentional, de doar 3 ore (in mijlocul zilei), 2 zile pe saptamana, concluzia fiind una simpla: ratezi orele de lucru, ratezi sansa de a munci.
“Ies eu la lumina si aici! Alaturi de Presedintele CNPP. Oricat de greu”, promite Violeta Alexandru.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
RO e-Factura: Cum se pot corecta facturile transmise eronat in sistemFirmele pot factura in mod simultan facturi fizice si electronice?In ce mod tratam situatia fiscala a unui PFA radiat de la Registrul Comertului?Statut microintreprindere la infiintare. Se declara ca platitoare de impozit pe profit?Reminder ANAF! Adeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala se pot obtine prin SPVUltimele articole
Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Plafoane incasari si plati in numerar 2025. Care sunt amenzile pentru nerespectarea legiiSAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406SRL, PFA, II, IF care isi actualizeaza codul CAEN din 1 ianuarie 2025. Ce trebuie sa stie, conform noii proceduriArticole similare
Studiu de caz: Impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de un expert contabil PFAStudiu de caz: Care Hotarare de Guvern obliga angajatorul sa plateasca...Masuri pentru asigurarea dreptului la pensie si la servicii medicale pentru salariatii care au incheiate contracte de munca cu timp partial si cu plata in acordCompletarea declaratiei 600 in cazul unei PFA. Titular CMIMinistrul Violeta Alexandru: Ministerul Muncii a atras foarte putine fonduri nerambursabile in primele 10 luni!Ultimele articole
Contabilii vor plati taxe la stat pentru fiecare CIM part-time daca nu cumuleaza o norma de 8 ore/ziAjutor de deces 2020: cum se obtine rapid prin intermediul firmelor de pompe funebre din Bucuresti?Incasare indemnizatie Somaj Tehnic. Declaratia unica. Contributia de asigurari socialeCNPP, ANPIS si ANOFM au acces direct la adeverintele de venit din sistemul informatic al FinantelorMinistrul Muncii anunta noi masuri: Decizia de pensionare trebuie sa fie trimisa fiecarui pensionar in parteArticole similare
CNPP, ANPIS si ANOFM au acces direct la adeverintele de venit din sistemul informatic al FinantelorMinisterul Muncii: Elemente obligatorii in contractul de munca dintre angajatul roman si angajatorul strainMINISTRUL MUNCII din Germania: Romanii nu vor da buzna, dupa liberalizarea pietei munciiMMPS: Termenele privind depunerea documentelor pentru indemnizatia de somaj, prelungit!Va fi dezbatuta Ordonanta de Urgenta pentru majorarea punctului de pensie, in 2018, la 1100 leiUltimele articole
Incepand cu 1 ianuarie 2025 mai multe venituri vor fi MAJORATE: salarii, pensii, alocatiiGuvernul a aprobat! Salariul minim brut, MAJORAT la 4.050 lei lunarDe la 1 octombrie, pensiile sub 3.000 de lei nu se mai impoziteazaLegea privind stabilirea salariilor minime europene, aprobata de GuvernMin. Muncii a confirmat! Salariul minim va creste la 3700 lei din 1 iulie 2024Sfaturi de la experti
Inregsitrare in Romania contracte de munca incheiate in Franta
Intrebare: Am contractat o firma din Germania care sa se ocupe de: Inregistrarea societatii noastre in scopuri de impozitare pe salarii si asigurari sociale in Germania; Gestionarea angajatilor nostri (cetateni germani cu contract de munca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele informatii: 1. Avem gestiune cantitativ-valorica, receptii de materiale in modulul de gestiune din ERP (bucati cu bucati). In aceasta situatie, in sectiunea "Products" din cadrul SAF-T, daca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA