Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Se lucreaza la un nou proiect al Legii salarizarii unitare si a salariului minim pe economie in 2017

29-Sep-2016
1587

Guvernul si reprezentantii confedratiilor patronale si sindicale reunite in Consiliul National Tripartit au convenit sa continue sa lucreze la un nou proiect al Legii salarizarii unitare si pentru stabilirea salariului minim pe economie pentru anul 2017.

In ceea ce priveste proiectul noii Legi a salarizarii unitare, Executivul si partenerii sociali vor colabora in scopul stabilirii principiilor, clarificarii definitiilor si elaborarii proiectului de lege, partile implicate asumand faptul ca acest proiect nu va fi adoptat in timpul mandatului acestui Guvern.

"Inteleg ca exista o majoritate larga a partenerilor sociali care este de acord sa lucreze pe acest proiect, dar, pe de alta parte, pornim la aceasta activitate constienti ca obiectivul nu este de a-l adopta in acest mandat si ca viitorul Guvern si Parlament isi vor pune amprenta asupra acestui document", a afirmat premierul Dacian Ciolos.

Ministrul Muncii a amintit faptul ca a propus sapte principii pe baza carora sa fie elaborat proiectul legii salarizarii unitare, insa exista flexibilitate si pentru acceptarea altor propuneri din partea partenerilor sociali. in acelasi timp, el a mai subliniat ca interventiile punctuale de corectie legislativa, prin Ordonante de Urgenta, nu sunt o solutie.

"Prin ordonante de urgenta nu vom putea rezolva echitatea per ansamblu a sistemului de salarizare a personalului platit din fonduri publice", a explicat ministrul Dragos Pislaru.

Premierul a transmis ca Executivul nu intentioneaza sa promoveze alte ordonante de urgenta pentru noi corectii in sistemul de salarizare, intrucat acestea ar afecta fondurile care ar putea fi alocate finantarii noii Legi a salarizarii unitare.

"Daca cineva se asteapta sa venim cu noi ordonante, nu cred ca e bine. Nici nu e momentul si nici nu cred ca astfel de interventii legislative ar rezolva anumite lucruri. Cred ca ar fi bine sa avem o abordare onesta si sa evitam sa potentam miscari care nu sunt constructive si nu duc la progres. Inteleg nemultumirile, consistenta lor, dar este onest sa va spunem ceea ce putem face si ceea ce nu putem face. Nu este o solutie sa blocam tara in campanie electorala, pentru ca nu cred ca va avea cineva de castigat si o abordare de acest fel nu va ajuta la un progres in perioada urmatoare”, a transmis premierul Dacian Ciolos.

Consultarile pentru elaborarea noului proiect de lege vor fi continuate la nivelul ministerelor de linie, nu doar de Ministerul Muncii.

In ceea ce priveste stabilirea salariului minim pentru 2017, premierul Dacian Ciolos a apreciat ca primele rezultate ale grupului de lucru constituit la Ministerul Muncii poate fi un punct de plecare.

"Stabilirea pentru anul viitor a salariului minim pe economie trebuie sa fie rezultatul unei mobilizari din partea sindicatelor si a patronatelor, pentru a putea avea discutii consistente, mediate in mod activ de Guvern", a precizat seful Executivului.

Ministrul Muncii a spus ca pana la sfarsitul lunii octombrie va avea date partiale din studiul de impact aflat in lucru si ca va exista o noua intalnire pentru a evalua progresele facute pentru a putea fundamenta si proiecta un mecanism transparent de stabilire a salariului minim brut garantat in plata, care sa tina cont si de impactul socio-economic al acestuia. Dragos Pislaru a mai precizat ca rezultatele acestui studiu vor permite grupului de lucru sa ia decizii fundamentate si sa faciliteze dialogul dintre Guvern si partenerii sociali in ceea ce priveste stabilirea salariului minim.

La intalnirea desfasurata la Palatul Victoria au mai participat ministrul Finantelor Publice, Anca Dragu, ministrul Sanatatii, Vlad Voiculescu si ministrul Educatiei, Mircea Dumitru.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Se lucreaza la un nou proiect al Legii salarizarii unitare si a salariului minim pe economie in 2017":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016