Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentul portabil A1. In ce conditii se poate obtine?

08-Iul-2015
5686

Analiza urmatoare se refera la o societate A SRL, nou infiintata, care doreste sa selecteze personal sa-l angajeze si sa-l puna la dispozitia unui partener de afaceri din UE-Germania in baza unui contract de punere la dispozitie temporar a salariatilor.

Ce conditii trebuie sa indeplineasca societatea A SRL pentru a obtine formularul A1 pentru cei ce vor fi trimisi in Germania pentru a desfasura activitatea la partenerul strain?

Regulamentul (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala stabileste regula potrivit careia contributiile sociale se datoreaza in statul in care salariatul presteaza activitate.

De la aceasta regula sunt stabilite doua exceptii in ceea ce ii priveste pe salariati:

- Detasarea internationala pe o perioada de cel mult 24 de luni;
- Pluriactivitatea(activitatea prestata simultan in doua sau mai multe state membre).

In caz de detasare, documentul portabil A1 se poate elibera daca sunt indeplinite urmatoarele conditii in mod cumulativ:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

1. Durata anticipata a detasarii sa nu depaseste 24 luni;

2. Salariatul nu este trimis sa inlocuiasca un alt salariat detasat cu exceptia situatiei in care perioada permisa pentru detasare sa nu se fi incheiat.3

3. Angajatorul sa desfasoare activitate semnificativa pe teritoriul Romaniei. Angajatorul trebuie sa desfasoare activitati substantiale specifice domeniului sau profesional si nu doar activitati de administrare, aspect ce poate fi dovedit prin prezentarea de documente financiare (bilant contabil si balante de verificare sintetice si analitice);

4. Cifra de afaceri realizata de angajatorul din Romania sa reprezinte cel putin 25% din cifra de afaceri realizata de angajator atat in Romania, cat si in statul de ocupare (statul in care este detasat lucratorul salariat);

5. Ponderea procentuala a salariatilor ramasi sa-si desfasoare activitatea in Romania, raportata la numarul total al salariatilor angajati atat in tara, cat si in statul de ocupare sa depaseasca 25% sau 50% (procent stabilit in functie de vechimea angajatorului si de numarul total de salariati), iar natura activitatii desfasurate de acestia in Romania sa fie specifica domeniului profesional al angajatorului;

6. Angajatorul care detaseaza lucratori salariati pe teritoriul altui stat membru trebuie sa prezinte garantia de a fi solvabil, astfel incat sa existe certitudinea ca isi va indeplini obligatiile de plata a contributiilor sociale pentru lucratorii salariati detasati pe teritoriul altui stat membru. Aceasta conditie se dovedeste prin prezentarea certificatului de atestare fiscala si a actelor care fac dovada achitarii contributiilor sociale si a celorlalte obligatii legale la bugetul general consolidat al statului.

7. Pe parcursul perioadei de detasare salariatul sa fie platit de angajator;

6. Salariatul sa fi fost asigurat in sistemul de asigurari sociale din Romania cel putin o luna anterior detasarii.
Daca aceste conditii sunt indeplinite, angajatorul va depune o cerere pentru eliberarea documentului portabil A1 la Casa Nationala de Pensii Publice.

Daca angajatorul obtine documentul portabil A1, in perioada de detasare internationala care nu poate depasi 24 de luni, va plati contributii sociale doar in Romania.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Rodica Mantescu, consilier juridic

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentul portabil A1. In ce conditii se poate obtine?":
Rating:

Nota: 3.8 din 10 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP atrage atentia: Se apropie termenul pana la care contribuabilii mari si mijlocii trebuie dotati cu case cu jurnal electronic
    • A inceput numaratoarea inversa in cazul contribuabililor mari si mijlocii care, potrivit legislatiei in vigoare, sunt obligati sa se doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Ministrul Finantelor Publice (MFP) a remis, luni, un comunicat de presa prin care reaminteste ca data de 1 septembrie a.c. este cea pana la care acestia mai pot sa puna in aplicare legea, apoi vor incepe sanctiunile pentru cei care nu o respecta. In acest sens, MFP solicita tuturor celor...» citeste mai departe aici

  • Documentele necesare pentru casarea mijloacelor fixe. Monografie contabila
    • Atunci cand o companie isi caseaza bunurile, trebuie sa se tina cont de faptul ca scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie al agentului economic si este nevoie de o serie de documente. Iata ce spun specialistii nostri despre documentele care trebuie sa stea la baza casarii unor mijloace fixe integral amortizate si iesite din uz. Raspunsul specialistului Scoaterea din functiune a mijloacelor fixe se face cu aprobarea consiliului de administratie...» citeste mai departe aici

  • Echipamentele radio fara marcaj CE sunt ilegale si trebuie scoase din uz de urgenta
    • ANCOM atrage atentia asupra echipamentele radio care nu au marcajul CE (Conformitate Europeana), spunand ca trebuie scoase imediat din functiune, deoarece sunt ilegale si interfereaza cu serviciile de radiocomunicatii autorizate, precum 112. ANCOM cere scoaterea de urgenta din uz a aparatelro radio fara insemnul CE, intrucat prin interferentele produse cauzeaza disfunctionalitati serviciilor de radiocomunicatii autorizate, inclusiv celor destinate pentru salvarea de vieti omenesti....» citeste mai departe aici

  • Consiliul Fiscal identifica riscuri semnificative de depasire a tintei de deficit, in contextul actualei rectificari bugetare
    • In contextul actualei rectificari bugetare, Consiliul Fiscal a emis, vineri, 10 august a.c., un punct de vedere in care atrage atentia asupra riscurilor semnificative, pe termen scurt, de depasire a tintei de deficit bugetar, deci si a nivelului de referinta de 3% din PIB pentru soldul bugetar. Autoritatea a publicat Opinia privind proiectul de rectificare bugetarape anul 2018, care a fost prezentat ca fiind pozitiv. Consiliul Fiscal este de parere ca primul proiect de rectificare din acest an...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016