Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor

05-Dec-2016
4433

Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016.

Principalele modificari vizeaza:

1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice.

Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor se compune din doua parti:

a) registrul privat, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre angajatori, persoane fizice sau persoane juridice de drept privat;
b) registrul public, care se intocmeste, completeaza si transmite de catre institutiile/autoritatile publice carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Institutiile si autoritatile publice nu pot contracta serviciul de completare si transmitere a registrului prin incheierea de contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, transmiterea registrului efectuandu-se de catre persoanele care au prevazuta aceasta atributie in fisa postului.



Pana la adoptarea aplica?iei informatice, institu?iile/autorita?ile publice au obliga?ia de a transmite Ministerului Muncii, Familiei, Protec?iei Sociale ?i Persoanelor Varstnice datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice, printr-o procedura aprobata prin ordin al ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice;

2. Introducerea obligativitatii angajatorului de a elibera salariatului, la incetarea contractului individual de munca, o adeverinta care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate indiferent daca acesta solicita sau nu eliberarea adeverintei. Pana la intrarea in vigoare a noilor prevederi aceasta adeverinta se elibera doar la solicitarea salariatului.

3. Diferentierea intre detasarea reglementata de Codul Muncii si detasarea transnationala reglementata de Legea nr. 344/2006 privind detasarea salaria?ilor in cadrul prestarii de servicii transnationale, cu modificarile si completarile ulterioare. Detasarea transnationala nu se inregistra in Revisal anterior intrarii in vigoare a HG 877/2016.

4. Introducerea obligativitatii de a transmite datele de identificare ale utilizatorului in cazul contractelor de munca temporara. Acest element nu se inregistra in registru anterior intrarii in vigoare a HG 877/2016.

5. Eliminarea posibilitatilor de transmitere a registrului general de evidenta a salariatilor prin e-mail si pe baza de semnatura electronica. Datele in registrul privat/public se transmit on-line pe portalul Inspectiei Muncii. Prin exceptie prima depunere a registrului se face la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic.

6. Modificarea unor termene privind inregistrarea datelor in registru, introducerea unor elemente noi.

7. Recorelarea/reformularea contraventiilor si sanctiunilor conform modificarilor si completarilor aduse prin HG 877/2016. Spre exemplu, netransmiterea datelor in registrul privat/public se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei pentru fiecare persoana identificata ca presteaza activitate fara transmiterea datelor in registrul privat/public.

Sistemul informatic pentru registrul privat/public corespunzator HG nr. 877/2016 urmeaza sa fie realizat de Inspectia Muncii.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%

    • Incepand cu 7 iulie 2025, sistemul RO e-Transport intra intr-o noua etapa de aplicare, odata cu publicarea Ordinului comun ANAF/Autoritatea Vamala/Politia Romana nr. 1659/1622/101/2025. Aceasta reglementare detaliaza modul concret in care se poate aplica gradual masura confiscarii bunurilor nedeclarate in sistem, dupa ce mecanismul a fost conturat inca din toamna anului 2024. Articolul de mai jos ofera o privire detaliata asupra noilor obligatii pentru operatorii economici, tipurilor de...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal

    • In practica, contribuabilii care desfasoara activitati independente, precum titularii de PFA, se confrunta frecvent cu intrebari legate de deductibilitatea cheltuielilor efectuate in scop profesional. O situatie des intalnita este participarea la conferinte, targuri sau simpozioane internationale organizate in domeniul de activitate al contribuabilului. Conform legislatiei fiscale in vigoare, anumite cheltuieli ocazionate de aceste deplasari pot fi considerate deductibile, cu respectarea unor...» citeste mai departe aici

  • Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs

    • Gestionarea corecta a consumului de combustibil si a evidentei stocurilor este esentiala pentru orice companie care utilizeaza autovehicule in activitatea sa economica. In acest context, corelarea intre stocul contabil si consumul real, determinat pe baza foilor de parcurs, devine un aspect important atat din punct de vedere fiscal, cat si operational. In acest articol vom vedea modul in care se poate mentine aceasta corelare, evitand discrepantele intre stocul din contabilitate si cel din...» citeste mai departe aici

  • SAF-T 2025: Cand sunt OBLIGATORII codurile NC

    • Incepand cu 2025, obligatiile de raportare in cadrul fisierului SAF-T (Standard Audit File for Tax) devin tot mai detaliate, iar una dintre cele mai frecvente intrebari vizeaza codurile NC (Nomenclatura Combinata). Acestea sunt esentiale in anumite tipuri de tranzactii, precum importuri, livrari intracomunitare, produse accizabile sau bunuri supuse cotei reduse de TVA. In acest articol explicam clar in ce situatii codurile NC sunt obligatorii, cand pot fi omise (completate cu "NULL") si ce...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende interimare. In ce conditii poti aplica si in 2025 cota de 8%

    • Dividendele reprezinta modalitatea prin care o societate isi recompenseaza asociatii din profitul obtinut. Acestea pot fi distribuite anual sau, in mod optional, trimestrial, in baza unor situatii financiare interimare. Distribuirea si plata dividendelor implica respectarea unor reguli contabile si fiscale clare, inclusiv calculul si declararea impozitului aferent. In cele ce urmeaza, prezentam o speta practica privind societatea ALFA, care a repartizat dividende interimare in 2024, dar a omis...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016