
Raportul Special
realizat de specialisti
Pe langa actualul registru general de evidenta a salariatilor care lucreaza pe baza unui contract individual de munca, va fi introdus, pentru prima oara, si un registru de evidenta a personalului platit din fonduri publice, care va fi gestionat de Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV) a decis guvernul in sedinta de astazi, printr-o Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr. 500/2011.
Astfel, pentru salariatii din mediul privat, angajatorii vor folosi Registrul privat, iar pentru persoanele platite din fonduri publice, institutiile si autoritatile vor folosi Registrul public.
Fiecare institutie si autoritate publica are obligatia de a infiinta registrul general de evidenta a personalului platit din fonduri publice (Registrul public), care va fi completat si transmis inspectoratului teritorial de munca in ordinea angajarii/numirii salariatilor sai. Acest registru va fi pastrat la sediul institutiei/autoritatii publice si va cuprinde elementele de identificare ale tuturor angajatilor, data angajarii/numirii, functia, salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a raportului de munca sau de serviciu, perioada detasarii si data incetarii functiei.
Pentru transmiterea datelor in registrul privat/public de catre angajatori, MMFPSPV va achizitiona sau dezvolta prin resurse proprii un sistem informatic. Pana la data realizarii noului sistem informatic, procedura de transmitere a datelor in registrul public va fi stabilita prin ordin al ministrului muncii, urmand ca, in termen de 10 zile de la publicarea acestuia in Monitorul Oficial, institutiile/autoritatile sa transmita datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice. Prin exceptie, institutiile/autoritatile de aparare, ordine publica si siguranta nationala vor furniza date in registrul public doar pe baza unor protocoale de colaborare cu Ministerul Muncii, aisgurandu-se masurile de protectie a datelor cu caracter personal si respectarea legislatiei privind protectia informatiilor clasificate.
La data realizarii noului sistem informatic va fi emis un nou ordin al ministrului muncii privind procedura de transmitere a datelor in registrul privat/public, comuna pentru toti angajatorii privati si institutii/autoritati publice. Totodata, MMFPSPV, ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) si ANFP (Agentia Nationala a Functionarilor Publici) vor realiza interoperabilitatea intre sistemele informatice pe care le detin.
Ministerul Muncii va avea acces si la bazele de date detinute de alte autoritati/institutii publice privind evidenta populatiei, declaratiile si inregistrarile fiscale, evidenta angajatorilor inregistrati in Registrul Comertului sau la Ministerul Finantelor Publice.
Alte prevederi ale actului normativ aprobat astazi de guvern se refera la:
- stabilirea obligativitatii, pentru angajatori, de a elibera o adeverinta salariatului, la incetarea contractului individual de munca care sa ateste activitatea desfasurata, durata activitatii, salariul, vechimea in munca si in specialitate;
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 500/2011 a fost necesara pentru a avea o evidenta clara a salariilor in plata ale personalului platit din fonduri publice.
Sursa: Guvernul Romaniei
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilorDispozitii tranzitorii privind raportarea datelor in REGISTRUL PUBLIC DE EVIDENTA a salariatilor. O noua declaratie trebuie depusaArticole similare
Termenul de transmitere in REVISAL a actelor aditionale, prelungitRemuneratia administratorilor societatilor si inregistrare REVISAL. Cum procedam?A fost publicata procedura de acces online al salariatilor sau fostilor salariati la datele din REVISAL. Model de solicitareFirmele din agricultura si industria alimentara risca amenzi de 2.000 lei daca NU ofera angajatilor salarii de minimum 3.000 leiReduceri de 50% pentru Webinarii! Vezi ofertele speciale de BLACK FRIDAYUltimele articole
Calendar implementare REGES-ONLINE: pana cand aveti timp sa treceti la noul sistemReges-Online si suspendarile de CIM: Firmele pot evita amenzile de pana la 5.000 lei in 3 pasi simpliDeducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitSalariu minim majorat in 2025. Ce amenzi se aplica firmelor care NU transmit modificarile in REVISALSalariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmeleArticole similare
Aflati de ce se reduc unele salarii cu pana la 40%!Ce masuri pregateste MFP pentru persoanele fizice si cele juridice?Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 26 martie-1 aprilie 2018Limitele valorice aferente obiectivelor si proiectelor de investitii noi au fost modificate (Proiect de Hotarare)Legea responsabilitatii fiscal-bugetare - republicare. Analiza consultant fiscal Adrian BentaUltimele articole
[INFOGRAFIC] Ce obligatii fiscal-contabile au partidele politice si reglementari cheieOrdinul 6410/2024: 4 modificari aduse procedurii de aplicare a amnistiei fiscaleRegulile E-Factura, modificate prin Legea 296/2023. Vezi TOATE schimbarile care au intrat in vigoare din 11 noiembrie 2023Anumite IMM-uri si PFA-uri din HORECA pot obtine fonduri nerambursabile de pana la 200.000 euro pentru dezvoltarea turismului balnearBuletin informativ ANAF: 6 noutati fiscale publicate in Monitor la final de mai 2023Articole similare
Proiect: Impozitul majorat pe locuinte se va aplica din 1 ianuarie 2026! Ar putea fi introdusa si e-ProprietateaMFP: Contribuabilii trebuie sa se adreseze direct CNAS pentru situatia actualizata a contributiilor, fara a mai trece pe la ANAFAdministrare pagini web. Regim TVANoi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zileiBarroso: Lupta cu evaziunea se face, in statele UE, cu BAZE DE DATE comuneUltimele articole
Ghid ANAF si MFP privind E-Factura: cum vor putea contribuabilii sa emita si sa primeasca facturile electronice din 2024Din 1 iunie 2023 a intrat in vigoare scutirea de impozit pe veniturile din salarii pentru angajatii care creeaza programe pe calculatorDin 1 iunie 2023 se aplica modificarile aduse de Ordinul 1415/2023 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculatorDe ce prima ta investitie ar trebui sa fie in criptomonede?Inspectie fiscala 2023: TOT ce trebuie sa stie contribuabilii despre modul in care se vor desfasura controalele ANAF incepand cu 1 ianuarie 2023Articole similare
Codul fiscal 2011 (Partea I.1): Modificari si completari aduse Legii nr.571 din 2003 prin Ordonanta 30 din 2011Modificare nivel contributii la contractele cu timp partial. Info ANAFStudiu de caz: Plata CASANAF a publicat Ordinul pentru incetarea platii CASDeterminarea impozitului pe salarii la functia de bazaUltimele articole
Impozitul pe venit. Obligatii pentru firme in cazul salariatilor SCUTITI de la plata impozitului pe venitDeducerea personala de baza a crescut din ianuarie 2025. Impact asupra salariilor si impozitului pe venitSalariu minim majorat in 2025. Ce amenzi se aplica firmelor care NU transmit modificarile in REVISALDeclaratia 112 in 2024: pentru ce se depune, termene, mod de completareIn ce conditii pot incheia firmele contracte de mandat pentru a pastra regimul microintreprinderiiSfaturi de la experti
Intrebare: PFA va trebui sa lucreze cu zilieri. Ce declaratie se depune la ANAF pentru inregistrarea in vectorul fiscal a obligatiilor salariale: D700 sau D010? Daca se depune D700, ce date se trec la Capitolul II, punctul 3, avand in vedere...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Achizitie de la unitati protejate. Deducere din fondul de handicap
Intrebare: In luna iunie 2025 am achizitionat materiale de la unitati protejate. Daca plata facturii se face pana la data de 25.06.2025, se poate scadea din fondul aferent lunii mai (plata contributiei se face la 25.06.2025)? Concret: fondul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T
[MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie
[E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti
[IMPOZIT nerezidenti BOLT] Reglementari cheie si studii de caz utile
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA