Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Presedintele ANAF a declarat ca proiectul de modernizare a administratiei fiscale din 2013 exista doar pe hartie

11-Iul-2017
295

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Bogdan Stan, a declarat la inceputul acestei saptamani, pentru RFI Romania, ca proiectul de Modernizare a Administratiei Fiscale (RAMP), incheiat in anul 2013, prin care Romania putea sa acceseze de la Banca Mondiala fonduri rambursabile in valoare de 70 de milioane de euro, exista doar pe hartie.

"De cand am preluat aceasta functie, la inceputul acestui an, am constatat ca modernizarea informatica a ANAF era doar pe hartie si, practic, din 2015 pana acum nu s-a mai intamplat nimic concret. Proiectul de Modernizare a Administratiei Fiscale (Revenue Administration Modernization Project - RAMP), incheiat in anul 2013, prin care Romania urma sa acceseze fonduri rambursabile in valoare de 70 de milioane de euro pentru modernizarea administrarii fiscale, exista doar pe hartie. intre anii 2015 si 2016, RAMP a stat pe loc. Exista decalaje majore fata de calendarul initial care prevedea ca, in anul 2018, RAMP sa fie finalizat, decalaje generate de procesul dificil de evaluare a ofertelor tehnice primite din partea celor sase ofertanti, noul termen de implementare fiind 1 ianuarie 2021", a declarat Bogdan Stan, citat de Agerpres.

De asemenea, conform aceleiasi surse, in opinia acestuia se impune o regandire a optiunilor de care dispune ANAF, in conditiile in care aceasta intarziere a RAMP poate sa fie si mai mare in urmatorii ani.

"Intarzierea RAMP, constatata pana in acest moment, si estimarea ca aceasta intarziere poate sa fie si mai mare in urmatorii ani impun o regandire a optiunilor de care dispune ANAF. Avem nevoie de solutii care sa raspunda cat mai rapid nevoii de sustinere a activitatii curente si care sa implice costuri cat mai mici", a precizat Stan.

Potrivit sursei citate, infrastructura actuala de servere si unitati de stocare a Centrelor de date ale ANAF este formata din echipamente aflate la sfarsitul ciclului de viata, "cu o uzura fizica si morala avansata".

"Infrastructura actuala de servere si unitati de stocare a Centrelor de date ale ANAF este formata, in marea sa majoritate, din echipamente care sunt la sfarsitul ciclului de viata, cu o uzura fizica si morala avansata (gradul de incarcare este de 99%). Aceasta situatie are mai multe cauze, principala fiind data de acordurile cadru si contractele subsecvente incheiate incepand cu anul 2013. Precizam ca ultimul contract subsecvent din acordul cadru de mentenanta a expirat in octombrie 2016. Fara o insanatosire a sistemului informatic, RAMP nu va fi aplicat. Sistemul informatic trebuie sa fie mentinut functional. Dar nu s-a achizitionat un echipament informatic pentru mentinerea la cote rezonabile a infrastructurii actuale de servere si unitati de stocare", a mai spus presedintele ANAF.

In acest context, principalele solutii propuse de seful ANAF vizeaza inlocuirea contractelor de intretinere cu un contract de asigurare a functionarii infrastructurii sistemului informatic al ANAF si inlocuirea platformelor hardware cu unele noi.

"Am identificat existenta mai multor solutii pentru retehnologizarea sistemului informatic al ANAF, asa cum este el in prezent, considerandu-se fezabil sa fie inlocuite contractele de intretinere cu un contract de asigurare a functionarii infrastructurii sistemului informatic al ANAF. Avem nevoie de inlocuirea platformelor hardware cu unele noi. Trebuie sa transferam bazele de date, sistemele de fisiere, in tehnologii similare. Este nevoie sa ne asiguram ca exista posibilitatea tehnica de comasare a unor baze de date si folosirea unui numar de licente adecvat pe procesoare mai puternice", afirma seful Fiscului.

In opinia acestuia, sistemul informatic al ANAF trebuie sa functioneze pe o infrastructura moderna, iar in prezent este stabilita modalitatea de realizare a sistemului unic de date si a administratorului acestuia.

"In acest moment, stabilim modalitatea de realizare a sistemului unic de date si a administratorului acestuia. Despre toate aceste lucruri, fostul prim ministru, domnul Sorin Grindeanu, a fost informat in nenumarate randuri, inclusiv de lipsa fondurilor bugetare pentru intretinerea si modernizarea sistemului informatic. De asemenea, actualul sef al guvernului, domnul Mihai Tudose, cunoaste aceasta problema sensibila, care a figurat pe agenda intalnirii de saptamana trecuta", a adaugat Stan.

Saptamana trecuta, seful Fiscului a precizat intr-o conferinta de presa ca in prezent se face o analiza referitoare la restructurarea ANAF, care va fi prezentata primului ministru.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Presedintele ANAF a declarat ca proiectul de modernizare a administratiei fiscale din 2013 exista doar pe hartie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

  • PIAROM: Mediul de afaceri are o mare problema de 30 de ani! 200.000 de firme au capital social negativ
    • Antreprenorii din Romania isi doresc ca toate procedurile legale care exista in tara sa fie cat mai clare si mai simple, pentru ca mediul de afaceri de aici are o mare problema de 30 de ani, dovada fiind chiar cele 200.000 de firme cu capital social negativ, amintite, joi, de presedintele Patronatului Investitorilor Autohtoni (PIAROM), Cristian Parvan, intr-o conferinta de specialitate. "Daca discutam de viitorul economiei romanesti si al mediului de afaceri, nu adunam nici 10% din cati...» citeste mai departe aici

  • Asociere dintre doua persoane juridice. Tratament fiscal
    • In materialul propus astazi, unul dintre specialistii nostri va oferi raspuns la urmatoarele intrebari: "SRL-ul cu activitate pricipala 5630, care are contract de asociere cu o firma de jocuri de noroc, cod CAEN 9200, trebuie sa aiba si ea in actul constitutiv si sa fie activ codul CAEN 9200? Este platitoare de impozit micro. Pentru veniturile din contractul de asociere (jocuri de noroc) ce impozit plateste?". Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor art. 1 alin. (5) din OUG nr. 77/2009...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016