Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Presedintele ANAF a declarat ca proiectul de modernizare a administratiei fiscale din 2013 exista doar pe hartie

11-Iul-2017
204

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Bogdan Stan, a declarat la inceputul acestei saptamani, pentru RFI Romania, ca proiectul de Modernizare a Administratiei Fiscale (RAMP), incheiat in anul 2013, prin care Romania putea sa acceseze de la Banca Mondiala fonduri rambursabile in valoare de 70 de milioane de euro, exista doar pe hartie.

"De cand am preluat aceasta functie, la inceputul acestui an, am constatat ca modernizarea informatica a ANAF era doar pe hartie si, practic, din 2015 pana acum nu s-a mai intamplat nimic concret. Proiectul de Modernizare a Administratiei Fiscale (Revenue Administration Modernization Project - RAMP), incheiat in anul 2013, prin care Romania urma sa acceseze fonduri rambursabile in valoare de 70 de milioane de euro pentru modernizarea administrarii fiscale, exista doar pe hartie. intre anii 2015 si 2016, RAMP a stat pe loc. Exista decalaje majore fata de calendarul initial care prevedea ca, in anul 2018, RAMP sa fie finalizat, decalaje generate de procesul dificil de evaluare a ofertelor tehnice primite din partea celor sase ofertanti, noul termen de implementare fiind 1 ianuarie 2021", a declarat Bogdan Stan, citat de Agerpres.

De asemenea, conform aceleiasi surse, in opinia acestuia se impune o regandire a optiunilor de care dispune ANAF, in conditiile in care aceasta intarziere a RAMP poate sa fie si mai mare in urmatorii ani.

"Intarzierea RAMP, constatata pana in acest moment, si estimarea ca aceasta intarziere poate sa fie si mai mare in urmatorii ani impun o regandire a optiunilor de care dispune ANAF. Avem nevoie de solutii care sa raspunda cat mai rapid nevoii de sustinere a activitatii curente si care sa implice costuri cat mai mici", a precizat Stan.

Potrivit sursei citate, infrastructura actuala de servere si unitati de stocare a Centrelor de date ale ANAF este formata din echipamente aflate la sfarsitul ciclului de viata, "cu o uzura fizica si morala avansata".

"Infrastructura actuala de servere si unitati de stocare a Centrelor de date ale ANAF este formata, in marea sa majoritate, din echipamente care sunt la sfarsitul ciclului de viata, cu o uzura fizica si morala avansata (gradul de incarcare este de 99%). Aceasta situatie are mai multe cauze, principala fiind data de acordurile cadru si contractele subsecvente incheiate incepand cu anul 2013. Precizam ca ultimul contract subsecvent din acordul cadru de mentenanta a expirat in octombrie 2016. Fara o insanatosire a sistemului informatic, RAMP nu va fi aplicat. Sistemul informatic trebuie sa fie mentinut functional. Dar nu s-a achizitionat un echipament informatic pentru mentinerea la cote rezonabile a infrastructurii actuale de servere si unitati de stocare", a mai spus presedintele ANAF.

In acest context, principalele solutii propuse de seful ANAF vizeaza inlocuirea contractelor de intretinere cu un contract de asigurare a functionarii infrastructurii sistemului informatic al ANAF si inlocuirea platformelor hardware cu unele noi.

"Am identificat existenta mai multor solutii pentru retehnologizarea sistemului informatic al ANAF, asa cum este el in prezent, considerandu-se fezabil sa fie inlocuite contractele de intretinere cu un contract de asigurare a functionarii infrastructurii sistemului informatic al ANAF. Avem nevoie de inlocuirea platformelor hardware cu unele noi. Trebuie sa transferam bazele de date, sistemele de fisiere, in tehnologii similare. Este nevoie sa ne asiguram ca exista posibilitatea tehnica de comasare a unor baze de date si folosirea unui numar de licente adecvat pe procesoare mai puternice", afirma seful Fiscului.

In opinia acestuia, sistemul informatic al ANAF trebuie sa functioneze pe o infrastructura moderna, iar in prezent este stabilita modalitatea de realizare a sistemului unic de date si a administratorului acestuia.

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018
Vezi detalii
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Vezi detalii
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Vezi detalii

"In acest moment, stabilim modalitatea de realizare a sistemului unic de date si a administratorului acestuia. Despre toate aceste lucruri, fostul prim ministru, domnul Sorin Grindeanu, a fost informat in nenumarate randuri, inclusiv de lipsa fondurilor bugetare pentru intretinerea si modernizarea sistemului informatic. De asemenea, actualul sef al guvernului, domnul Mihai Tudose, cunoaste aceasta problema sensibila, care a figurat pe agenda intalnirii de saptamana trecuta", a adaugat Stan.

Saptamana trecuta, seful Fiscului a precizat intr-o conferinta de presa ca in prezent se face o analiza referitoare la restructurarea ANAF, care va fi prezentata primului ministru.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Presedintele ANAF a declarat ca proiectul de modernizare a administratiei fiscale din 2013 exista doar pe hartie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Lucratorii sezonieri din turism ar putea primi indemnizatie de somaj dupa doar 6 luni lucrate
    • Un nou proiect de modificare si completare a legii asigurarilor de somaj a fost initiat de parlamentarii. Acest proiect vizeaza categoriile de personal sezonier din domeniul turismului si din cel hotelier, si prevede ca lucratorii sa beneficieze de indemnizatie de somaj daca au un stagiu de cotizare de minimum sase luni in ultimul an dinaintea inregistrarii cererii. In prezent, legea prevede ca somajul sa fie acordat la un stagiu de cotizare de 12 luni din ultimele 24 de luni premergatoare datei...» citeste mai departe aici

  • Conditiile de prescriere a datoriilor fiscale ale unei societati
    • Despre prescrierea obligatiilor fiscale ale unei societati vorbeste Otilia Roman, consultant fiscal portalcodulfiscal.ro, care ofera toate lamuririle de care aveti nevoie pentru a intelege cand si in ce conditii sunt perimate datoriile unei companii, dupa trecerea termenului de cinci ani. Accesoriile datorate de contribuabil pentru neachitarea in termen a datoriilor bugetare sunt reglementate de Codul de procedura fiscala, atat de cel valabil pana la data de 01 ianuarie 2016, cat si de cel...» citeste mai departe aici

  • S-a dat start accesarii fondurilor europene pentru formare profesionala
    • S-a dat start depunerii proiectelor pentru formarea profesionala a persoanelor defavorizate din zona Delta Dunarii, program ce dispune de un buget de 3,5 milioane de euro. Angajatorii, organizatiile patronale, asociatiile si fundatiile, intreprinderile sociale de insertie, dar si furnizorii de formare profesionala, toti pot adera la fondurile Uniunii Europene, daca indeplinesc conditiile din Ghidul solicitantului. Autoritatea de Management pentru Programul Operational Capital Uman (POCU), din...» citeste mai departe aici

  • BRI: Fondurile care ofera credite ar putea avea criterii mai stricte
    • Banca Reglementelor Internationale (BRI), din care face parte si BNR, cere ca regulile de acordare a fondurilor care ofera credite sa fie inasprite. Aceasta solicita ca reglementarile destinate asigurarii sectorului bancar, care au fost introduse dupa criza financiara mondiala din 2008, sa fie extinse si catre fondurile pentru credite, asa-zisele banci din umbra, si firmelor de tip fintech. Desi intoducerea politicilor “macroprudentiale” a fost considerata o inovatie majora dupa...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016