Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce au declarat premierul si ministrul de finante la lansarea Spatiului privat virtual?

16-Sep-2014
665
Primul-ministru Victor Ponta si ministrul finantelor publice Ioana-Maria Petrescu au participat astazi la lansarea Spatiului Privat Virtual, aplicatie prin care contribuabilii pot comunica online cu administratia fiscala.

"Daca reusiti sa aduceti toate aceste inovatii tehnologice si in sistemul public, vreau sa va asigur ca veti avea tot sprijinul pentru zona legislativa./..../ Eforturile pe care le-am facut prin restructurarea ANAF, prin imbunatatirea legislatiei, a echipei de conducere, au contat. Cred ca si acest lucru are o contributie la faptul ca spre deosebire de alti ani, incasarile la buget - despre care toata lumea vorbeste mai mult sau mai putin in cunostinta de cauza - in primele opt luni ale anului au fost peste programul de incasari venituri bugetare, respectiv un grad de realizare de 100,01% a programului", a afirmat primul-ministru Victor Ponta.

“De la preluarea mandatului mi-am propus o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe respect, flexibilitate şi deschidere institutionala. Americanii au o vorba foarte sugestiva: timpul inseamna bani! Am convingerea ca si timpul contribuabililor romani trebuie respectat si bine valorificat, motiv pentru care incurajam interactiunea online dintre fisc si contribuabil", a declarat ministrul finantelor publice.

Ministrul Ioana-Maria Petrescu a adaugat ca aplicatia Spatiul Privat Virtual este un proiect cu buget zero, realizat de specialistii din MFP si din ANAF, insa pentru extinderea la nivel national este nevoie de o infrastructura de servere. "Suntem in discutie cu Banca Mondiala pentru ca serverele pe care trebuie sa le trimita pentru modernizarea ANAF sa vina in timp util pentru acest program", a precizat Ioana-Maria Petrescu.

Incepand de astazi, persoanele fizice vor putea comunica electronic cu ANAF cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului "Spatiul privat virtual", oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii

Intr-o prima etapa, serviciul "Spatiul privat virtual" va fi disponibil in sistem pilot pana la sfarsitul anului pentru contribuabilii persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucureşti şi in judetul Ilfov, 24 de ore din 24.

Pentru a accesa "Spatiul privat virtual", persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta.

Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.

Pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot pentru contribuabilii persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si Ilfov, contribuabilii vor avea acces la urmatoarele informatii privind propria situatie fiscala:

Soldul obligatiilor neachitate
Decizia de impunere anuala (incepand cu 2013, emisa anul acesta)
Nota privind obligatiile de plata, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online.
Informatiile cuprinse in declaratia 112 – respectiv sumele declarate de angajator pentru contributiile de asigurari sociale, functie de veniturile realizate.

Incepand de anul viitor, proiectul pilot pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov va fi dezvoltat la nivel national si se vor extinde categoriile documentelor şi informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credentiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sanatate.

Aplicatia va fi dezvoltata treptat, in baza unui calendar ce urmeaza sa fie finalizat in luna decembrie 2015.

Ministrul Finantelor Publice a dat cateva repere ale acestui calendar:


incepand de anul viitor va fi extinsa aplicatia la nivel national
Ulterior, aplicatia va fi dezvoltata astfel incat contribuabilii sa aiba acces online la mai multe documente.
Pana la jumatatea anului viitor persoanele fizice care se inregistreaza in SPV vor avea acces la:
decizii de impunere privind platile anticipate de impozit si de contributii de asigurari sociale de sanatate aferente veniturilor din cedarea folosintei bunurilor;
Vor primi decizii de calcul accesorii,
Vor putea sa depuna declaratii utilizand credentiale de tip utilizator/parola.
Pana la sfarsitul anului 2015, vor putea primi online somatii si titluri executorii.
O alta masura foarte importanta pentru persoanele fizice, are in vedere ca institutiile publice sa poata solicita direct organelor fiscale informatii pentru a solutiona diverse cereri ale contribuabililor. Altfel, institutiile publice vor putea comunica direct organelor fiscale informatii cuprinse in adeverinte de venit. De exemplu, adeverintele de venit ar putea sa fie solicitate de primarii, scoala, unitate sanitara sau pentru obtinerea ajutoarelor sociale. in aceste cazuri, contribuabilul nu va mai trebui sa depuna fizic adeverinta de venit, institutiile publice urmand sa ia legatura cu administratia fiscala pentru a primi documentul. Aceasta masura se va aplica pana la sfarsitul anului 2015.
Spatiul Privat Virtual va fi extins si pentru persoanele juridice, care se vor autentifica folosind certificatul digital calificat.

Spatiul Privat Virtual - proiectul pilot pentru Regiunea Bucureşti-Ilfov este prima aplicatie electronica pusa in functiune in Romania, prin intermediul careia o persoana fizica isi va putea consulta online propria situatie fiscala. Persoanele fizice care se vor inregistra in sistemul electronic vor avea la dispozitie adrese de email si numere de telefon ale Directiei asistenta contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicatii cu privire la obligatiile de plata sau pentru a solicita alte informatii.

Aplicatia Spatiul Privat Virtual face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finantelor Publice si de catre ANAF, in scopul imbunatatirii relatiei contribuabilului cu fiscul si simplificarii modalitatilor de plata.

in acest context, a fost promovata de MFP, OUG 40/2014, publicata in Monitorul Oficial in data de 23 iunie 2014, care stabileste premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.

De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind: codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. De asemenea, pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata.

Sursa: MFP
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce au declarat premierul si ministrul de finante la lansarea Spatiului privat virtual?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Atentie! PF nerezidente, fara sediu permanent in Romania si care nu platesc impozit pe profit DEPUN Declaratia 101
    • Persoanele juridice nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care, potrivit prevederilor Codului fiscal au obligatia de a plati impozit pe profit in Romania, vor depune formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" pentru veniturile realizate in anul 2016, pana la data de 27 martie 2017. Precizam ca, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 581/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale...» citeste mai departe aici

  • Calcul impozit specific si pondere venituri. Reguli de respectat pentru a nu face greseli!
    • Va reamintim ca recent au fost publicate, in stadiu de proiect, normele metodologice pentru aplicarea corecta a impozitului specific. In afara de exemplele de calcul incluse in proiect, sunt cat se poate de utile si alte studii de caz pe aceasta tema. Asadar, in analiza de mai jos, avem urmatoarele date: "O societate cu obiect de activitate de productie are cateva puncte de lucu care au codul CAEN pentru impozitul specific. Cum procedam la calculul impozitului pe profit si al impozitului...» citeste mai departe aici

  • Factura primita ulterior si raportare in D 300. Pasi pentru deducerea corecta!
    • Inregistrarea unei cheltuieli va depinde de masura in care aceasta este semnificativa. Vom vedea mai jos care sunt pasii de indeplinit pentru a deduce in mod corect TVA-ul si pentru a nu intampina probleme in cazul unui eventual control. In analiza de mai jos, avem urmatoarea situatie: "In luna martie 2017 am primit o factura de prestari servicii. Factura a fost emisa in luna decembrie 2016. Avand in vedere ca am inchis anul 2016, iar D101 a fost deja transmisa si bilantul a fost inchis,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.