Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Limitele valorice aferente obiectivelor si proiectelor de investitii noi au fost modificate (Proiect de Hotarare)

25-Feb-2020
2500

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Hotarare pentru modificarea limitelor valorice privind competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii noi, a documentatiilor de avizare a lucrarilor de interventii, respective a notelor de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investitii incluse la pozitia C «Alte cheltuieli de investitii» care se finanteaza, potrivit legii, din fonduri publice - publicat in data de 24 februarie 2020.


Modificarile preconizate de proiectul de hotarare in privinta limitelor valorice privind competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii noi si a documentatiilor de avizare a lucrarilor de interventii, sunt urmatoarele:
-Guvernul, pentru valori mai mari de 40 de milioane lei;
-ordonatorii principali de credite, pentru valori cuprinse intre 7 milioane lei si 40 de milioane lei;
-ceilalti ordonatori de credite, pentru valori pana la 7 milioane lei, cu avizul prealabil al ordonatorului principal de credite.

Pentru a vedea proiectul de hotarare, click AICI.

In intervalul de timp dintre aparitia Legii nr. 270/2013 si pana in prezent s-au constatat majorari ale costurilor unitare care determina valoarea estimativa a investitiilor, precum: 


-cresterea preturilor unitare pentru materialele de constructii;
-cresterea succesiva a salariului minim brut pe tara;
-cresterea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata pentru domeniul constructiilor;
-cresterea pretului la combustibil si cursul de schimb leu/euro.

In conformitate cu prevederile art. 42 alin. (4) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, limitele valorice privind competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii noi, documentatiile de avizare a lucrarilor de interventii, respectiv notele de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investitii incluse la pozitia C «Alte cheltuieli de investitii» care se finanteaza, potrivit legii, din fonduri publice, in functie de evolutia indicilor de preturi, se propune, prin prezentul proiect de act normativ, ca limitele valorice privind competentele de aprobare sa fie modificate.

Pentru fundamentarea limitelor valorice propuse prin prezentul proiect de hotarare a Guvernului, au fost luati in calcul indicii de cost in constructii aferenti perioadei de referinta octombrie 2013 - iulie 2019 -respectiv de 132,7%, comunicati de Institutul National de Statistica.

Pentru a consulta nota de fundamentare a proiectului de hotarare, click AICI.

Descrierea situatiei actuale

Limitele valorice privind competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii noi, documentatiile de avizare a lucrarilor de interventii, respectiv notele de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea efectuarii cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investitii incluse la pozitia C «Alte cheltuieli de investitii» care se finanteaza, potrivit legii, din fonduri publice au fost stabilite initial prin art. 42 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ca urmare a denominarii monedei nationale, limitele valorice au fost modificate prin Hotararea Guvernului nr. 1865/2006 pentru modificarea limitelor valorice privind competentele de aprobare a documentatiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii noi.

Ulterior, urmare a cresterilor indicilor de pret, conform datelor comunicate de Institutul National de Statistica, limitele valorice au fost din nou modificate prin Hotararea Guvernului nr. 406/2009, Hotararea Guvernului nr. 335/2011, precum si prin Legea nr. 270/2013.

 

Sursa: Ministerul Finantelor Publice

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Lichidare societate. Firmele au 2 obligatii fiscale cheie: depunere D101 si SAF-T

    • Daca ai decis sa inchizi o firma, este esential sa stii ca procesul de lichidare nu inseamna doar radierea din Registrul Comertului, ci presupune si indeplinirea unor obligatii fiscale clare fata de ANAF. Printre acestea, se numara depunerea Declaratiei 101 privind impozitul pe profit, precum si, dupa caz, fisierul SAF-T (D406) pentru perioada de lichidare. In acest articol explicam, pe scurt si cu trimitere la temeiul legal pana cand se depune Declaratia...» citeste mai departe aici

  • [SANCTIUNI E-TVA din 1 iulie 2025] Ce risti daca nu raspunzi la notificarea de conformare si PROCEDURA de LUCRU

    • Incepand cu 1 iulie 2025, notificarile de conformare RO e-TVA devin obligatorii pentru toti contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA. Conform prevederilor OUG nr. 70/2024, lipsa unui raspuns complet si in termen poate atrage sanctiuni, inclusiv etichetarea contribuabilului ca avand risc fiscal ridicat. In acest articol detaliem ce presupune aceasta obligatie, ce consecinte pot aparea in caz de neconformare si care este procedura oficiala de lucru impusa de ANAF. » citeste mai departe aici

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Raspuns notificare de conformare E-TVA si reglementari cheie

    • Notificarea de conformare E-TVA este documentul prin care ANAF solicita contribuabililor explicatii privind diferentele dintre decontul de TVA depus (D300) si decontul precompletat RO e-TVA generat automat de sistem. In termen de 20 de zile de la data primirii notificarii, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA are obligatia sa transmita ca raspuns la aceasta, prin mijloace electronice, rezultatul verificarilor realizate asupra diferentelor comunicate prin Notificarea de conformare...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • [E-FACTURA] 50+ dificultati intalnite in practica de contabili si SOLUTII de la experti

    • Facturarea electronica a generat in practica probleme greu de anticipat. Firmele s-au confruntat brusc cu o schimbare radicala a modului lor de lucru, ceea ce a generat instantaneu o multime de situatii foarte dificil de gestionat. Ca urmare, intrebarile au inceput sa curga. Multe dintre aceste intrebari sunt foarte specifice, de genul: „Oare societatea mea, cu codul CAEN X, care comercializeaza produsele Y catre clientii Z, trebuie sa emita facturi electronice?”. Altele sunt...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016