Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aprobare in Senat: retinerea impozitului de catre Casa de Pensii pentru fiecare unitate in parte

09-Dec-2011
3039
Proiect de Lege pentru completarea art.32 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale si pentru modificarea art.70 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal a fost aprobat de Senat, fiind deja prezentat si in Biroul Permanent al Camerei Deputatilor.

Expunerea de motive

Articolul 32 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale reglementeaza modul de defalcare a impozitului pe venit incasat la nivelul fiecarei unitati administrativ-teritoriale pe raza careia isi desfasoara activitatea platitorii de impozite si taxe, precum si modalitatea de inregistrare a platitorilor de impozit pe venituri din salarii si de virare a acestui impozit.

Avand in vedere prevederile art. 32 alin. (7) din Legea 273/2006 potrivit carora platitorii au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea astfel incat aceasta sa reflecte impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat, retinut si virat, pe fiecare entitate organizata la alta adresa decat sediul, exista posibilitatea ca la nivelul unui judet unde exista mai multe case de pensii acestea sa se inregistreze fiscal la nivelul administratiei locale finantelor publice si sa achite la administratia finantelor publice locale impozitul pe venituri din pensii retinut de la beneficiarii care isi au domiciliul in raza de competenta a fiecarei case locale de pensii, motiv pentru care este necesara crearea posibilitatii Casei Judetene de Pensii si alte Asigurari Sociale de a stabili impozitul pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala in parte si de a achita sumele rezultate la unitatile de trezorerie ale administratiilor publice locale astfel incat Directiile Judetene ale Finantelor Publice sa poata defalca cotele din impozit pentru bugetele unitatilor administrativ-teritoriale.

Este astfel necesara si modificarea art. 70 alin. (1) si (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal in vederea aplicarii prevederilor propuse.


Modificarea propusa inclusa in forma adoptata de Senat

Art. I - Articolul 32 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 204 din 31 martie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

Dupa alineatul (9) al articolului 32 se introduce un nou alineat, alin. (9 prim), care va avea urmatorul cuprins:

"(9 prim) Casa Judeteana de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale/Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti, in calitate de platitor de venituri din pensii, retine si vireaza impozitul calculat pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala in parte la unitatea de trezorerie a municipiului resedinta de judet/municipiului Bucuresti, astfel incat directiile generale ale finantelor publice judetene respectiv a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, sa poata proceda la defalcarea cotelor din impozitul pe veniturile din pensii pentru bugetele unitatilor administrativ-teritoriale".

Art. II. - Articolul 70 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 972/23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (1) al articolului 70 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(1) Orice platitor de venituri din pensii are obligatia de a calcula lunar impozitul aferent acestui venit, de a-l retine si a-l vira la unitatea de trezorerie a municipiului resedinta de judet/municipiului Bucuresti, potrivit prezentului articol."


2. Alineatul (9) al articolului 70 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(9) Impozitul pe veniturile din pensii se retine de catre Casa Judeteana de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale/Casa de Pensii a Municipiului Bucuresti si se vireaza la unitatea de trezorerie a municipiului resedinta de judet/municipiului Bucuresti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016