Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MMPS infiinteaza Registrul electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania! Ar putea fi inclusi si bugetarii

07-Aug-2020
895

Ministerul Muncii si Protectiei Sociale propune, printr-un nou Proiect de Ordin, infiintarea Registrului electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania, care sa cuprinda si angajatii din sistemul bugetar.

Conform notei de fundamantare, actul normativ are ca obiect de reglementare centralizarea si gestionarea evidentelor tuturor formelor de desfasurare a activitati intr-o relatie de munca prin infiintarea Registrului electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania.

Registrul cuprinde intreg personalul platit din fonduri publice conform Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, atat personalul contractual, functionarii publici, cat si personalul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si personalul din cadrul regiilor autonome, societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor comerciale la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, precum si personalul incadrat cu contract individual de munca din mediul privat . 

Categoriile de personal avute in vedere isi pot desfasura activitate prin: 
a)contractul individual de munca; 
b) contractul de mandat; 
c) contractul de management;
d)contractul de activitate sportiva; 


e) conventie individuala de munca prevazuta de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; 
f) decizie/ordin de numire in functie, raport de serviciu sau in baza actului de numire.

Prin proiectul de act normativ se urmareste o evidenta a tuturor categoriilor de personal care desfasoara activitati intr-o alta forma de contract decat contractul individual de munca. 

Atentie! Violeta Alexandru a precizat, pe platforma oficiala de Facebook, ca exista si cateva categorii de pesoane care fac exceptie de la inregistrarea in Reforma.

‘’Registrul va include salariatii din cadrul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, din cadrul regiilor autonome si a societatilor nationale, companiilor nationale si a societatilor comerciale cu capital social detinut integral sau majoritar de stat. Am inclus, totusi, cateva exceptii: cei care lucreaza in cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala; aici evidenta personalului se tine prin registre proprii. 

Am avut multe discutii pe aceasta tema de la momentul in care am luat decizia transformarii actualului Revisal. Ba ca nu se poate (din zeci de motive), ba ca exista la ANFP niste evidente (exclusiv ale functionarilor si strict in scop de urmarire a carierei acestora, lucru care trebuie facut), ba ca exista la Ministerul Finantelor alte evidente. Orice modificare de contract (orice tip ar fi) trebuie evidentiata intr-un unic registru pentru a putea avea o imagine completa, in timp real, asupra tuturor evolutiilor/modificarilor in piata muncii. Banuiesc ca nu va avea nimeni nimic impotriva transparentei. Cine nu are ceva de ascuns, nu are de ce sa se teama”, a explicat ministrul.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MMPS infiinteaza Registrul electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania! Ar putea fi inclusi si bugetarii":
Rating:

Nota: 2.75 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sanctiuni si amenzi pentru nedepunerea la termen a raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 699 din 15 iulie 2021, a fost publicat Ordinul nr. 763/2021 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici. Conform actului normativ, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pana cel mai tarziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica din nou IMM Invest Romania. Vezi cele 8 schimbari propuse
    • Ministerul Finantelor a publicat un nou Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 282/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMANIA. Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.16/10.03.2021 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,...» citeste mai departe aici

  • Cand este obligatoriu sa completati numarul EORI in Declaratia vamala cu set redus de date
    • Conform unei informari de pe site-ul oficial al Directiei Generale a Vamilor, numarul EORI se completeaza OBLIGATORIU atunci cand declaratia vamala cu set redus de date se depune prin reprezentare directa. Acest lucru inseamna ca importatorul va avea si calitatea de declarant si va depune declaratia vamala cu set redus de date. „In cazul reprezentarii directe, numarul EORI este obligatoriu pentru importator deoarece are calitatea de declarant. Precizam ca tipul de reprezentare este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016