Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Administrator firme. Ce obligatii aduce contractul de asigurare in sistemul public de pensii?

10-Aug-2015
1211

Firmele trebuie sa fie la curent cu actualele conditii care se aplica atunci cand discutam despre contributiile de asigurari sociale pe care le datoreaza angajatii. In cazul urmator, vom stabili daca CAS-ul angajatului/angajatorului la indemnizatia de administrator se retine/plateste chiar daca administratorul are contract de asigurat cu casa de pensii.

Conform art. 6 alin. (2) din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, se pot asigura in sistemul public de pensii, pe baza de contract de asigurare sociala, in conditiile prezentei legi, avocatii, personalul clerical si cel asimilat din cadrul cultelor recunoscute prin lege, neintegrate in sistemul public, precum si orice persoana care doreste sa se asigure, respectiv sa isi completeze venitul asigurat.
Asadar, se poate asigura in sistemul public de pensii orice persoana care doreste sa se asigure sau sa isi completeze venitul asigurat.

Art. 296 ^4 lit. e) din Codul fiscal stabileste ca baza lunara de calcul al contributiilor sociale individuale obligatorii, in cazul persoanelor prevazute la art. 296^3 lit. a) si b), reprezinta castigul brut realizat din activitati dependente, in tara si in strainatate, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte, care include:

e) remuneratia administratorilor societatilor comerciale, companiilor/societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati/numiti in conditiile legii, precum si sumele primite de reprezentantii in adunarea generala a actionarilor si in consiliul de administratie.

Astfel, administratorul este asigurat obligatoriu in sistemul public de pensii iar daca doreste sa se asigure in sistemul public de pensii poate incheia contract de asigurare voluntara. Insa, faptul ca se asigura obligatoriu nu scuteste veniturile acestuia de plata contributiilor de asigurari sociale(angajator si salariat), administratorul putand doar sa isi completeze venitul asigurat.

Raspuns oferit pentru

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Dita, consilier juridic

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Administrator firme. Ce obligatii aduce contractul de asigurare in sistemul public de pensii?":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"