Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari MAJORE in legislatie privind Asociatiile de proprietari. Tu stii cum sa aplici regulile contabile si fiscale?

11-Dec-2020
673

Asistam la MODIFICARI MAJORE in legislatie privind Asociatiile de Proprietari. Stiti cum se aplica legislatia, regulile contabile si fiscale la asociatiile de proprietari? Schimbarile sunt radicale, iar amenzile foarte dure!

Doua legi dificile modifica substantial reglementarile in domeniu. S-a schimbat totul in domeniu de la aparitia Legii nr. 196/2008 si a Ordinului nr. 1.058/2019 privind aprobarea continutului-cadru al statutului asociatiei de proprietari si al regulamentului condominiului.

Lucrarea pe stick Asociatiile de proprietari este, fara nicio exagerare, cea mai buna sursa de explicatii, comentarii si solutii legate de:

-Drepturile si obligatiile proprietarilor
-Asociatiile de chiriasi
-Organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari (Adunarea generala, Comitetul executiv etc)
-Atributiile, obligatiile si raspunderea presedintelui, cenzorului, administratorului etc
-Contractarea si facturarea serviciilor de utilitati publice in condominii si ansambluri rezidentiale


-Veniturile si cheltuielile asociatiilor de proprietari

NOU: Produsul este disponibil si online, unde il puteti vizualiza oricand dupa ce il achitati!
Rentrop&Straton pune la dispozitia clientilor platforma www.rsonline.ro unde veti regasi toate produsele achizitionate de la noi.

Tot ce trebuie sa faceti este sa achitati produsul si...il puteti folosi si online!

Toate informatiile din lucrare sunt in perfecta concordanta cu prevederile Legii nr. 196/2018 si Ordinul nr. 1.058/2019, cu modificarile si completarile ulterioare!

Sunteti administrator sau presedinte al unei asociatii de proprietari?
Sunteti contabil, jurist sau cenzor al unei astfel de asociatii?
Sunteti programator si vreti sa concepeti ori sa actualizati un program informatic destinat asociatiilor de proprietari?
Sau, pur si simplu, sunteti interesat de administrarea de imobile, ca posibila profesie (foarte profitabila) pentru dvs.?

Lucrarea Asociatiile de proprietari va furnizeaza informatii detaliate despre responsabilitatile dvs. in contextul modificarilor aduse de Legea nr. 196/2018 si Ordinul nr. 1.058/2019, cu accent pe riscurile la care va expuneti in cazul in care nu aplicati corect aceste modificari.
 
Iata cateva dintre prevederile care va privesc in mod direct:

 
1) Nu oricine poate fi administrator al unei asociatii de proprietari


Pentru a putea presta aceasta activitate aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei! De asemenea, termenul pentru obtinerea certificatului de calificare profesionala pentru administratorii care au fost atestati conform Legii nr. 230/2007 a fost prelungit.

2) Ca administrator vi se poate solicita sa incheiati o polita de asigurare de raspundere civila profesionala

Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei. 

3) Sunteti obligat sa intocmiti un statutul asociatiei de proprietari si regulamentul condominiului

Este vorba despre “statutul asociatiei de proprietari” ce reprezinta ansamblul dispozitiilor, adoptat de cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor din condominiu, prin care se reglementeaza scopul, structura si modul de organizare si functionare a asociatiei de proprietari si “regulamentul condominiului”, un document care va stabili normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii. Detalii in lucrarea Asociatiile de proprietari.


4) Trebuie sa folositi pentru incasari si plati un singur cont

Asociatia de proprietari va avea un singur cont si toate sumele de bani gestionate trebuie sa treaca prin acest cont unic. Dvs., administratorul, nu mai puteti plati furnizorii de servicii sau produse pentru diferite lucrari, fie ele de intretinere sau de reparatii, decat prin intermediul acestui cont. Iar orice suma incasata in numerar trebuie transferata in acest cont intr-o perioada limitata de timp, nu oricand. In caz contrar, amenda este intre 5.000 si 10.000 de lei. 

5) Nu schimbati destinatia fondului de reparatii si a fondului de rulment!

Fondul de reparatii este destinat repararii si imbunatatirii proprietatii comune, cel de rulment este destinat asigurarii sumelor necesare pentru platile curente. Utilizarea in alte scopuri a banilor colectati in aceste fonduri se sanctioneaza cu amenda intre 4.000 si 9.000 de lei. 

Lista integrala a obligatiilor dvs. aduse de Legea nr. 196/2018 si de Ordinul nr. 1.058/2019, insotite de comentarii si explicatii foarte relevante, o gasiti in lucrarea Asociatiile de proprietari.De ce va este aceasta lucrare atat de utila?

Lucrarea Asociatiile de proprietari va explica in amanunt modalitatea in baza caruia va desfasurati activitatea.

Lucrarea va arata clar:

-cum sa va obtineti certificarile necesare
-ce trebuie sa stiti despre conducerea contabilitatii asociatilor de proprietari 
-care sunt modelele registrelor si a formularelor de contabilitate
-cum se inregistreaza facturile (cheltuielile si veniturile asociatiilor de proprietari)
-ce trebuie sa stiti atunci cand se schimba administratorul cu privire la documentele contabile
-cum se completeaza statul de salarii lunar si ce obligatii fiscale se declara (ex. D112) 
-ce informatii contine lista de plata a cheltuielilor lunare si situatia soldurilor elementelor de activ si pasiv
-care sunt termenele legale pentru depunerea declaratiilor la Primarie 
-care este procedura de infintare si temenele de inregistrare in REVISAL 
-care sunt termenele legale pentru plata si depunerea declaratiilor fiscale ce trebuie intocmite in diferite situatii (inregistrare fiscala, modificari ulterioare, declaratii privind salariatii, cenzorii, declararea impozitului pe profit );

Lucrarea va explica inclusiv modificarile aduse recent in Codul fiscal (Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare) referitoare la salariul minim pe economie, contributiile sociale obligatorii ale remuneratiilor platite de catre o asociatie de proprietari si alte informatii utile!

 

 

Comanda AICI«««

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificari MAJORE in legislatie privind Asociatiile de proprietari. Tu stii cum sa aplici regulile contabile si fiscale?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • ANAF a modificat Nomenclatorul obligatiilor fiscale. Se abroga prevederile legale prin care a fost instituita taxa pe activele financiare
    • Ordinul nr. 551/2021 privind modificarea anexei la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 377 din 12 aprilie 2021. Articol initial: ANAF a publicat, pe site-ul oficial, un nou Proiect de Ordin privind modificarea Anexei la OPANAF nr. 1612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul...» citeste mai departe aici

  • Contribuabili care au OBLIGATIA completarii Registrului de Evidenta Fiscala in 2021
    • Stiti ca sunteti obligat sa completati si sa pastrati permanent la sediul dvs. Registrul de Evidenta Fiscala (REF)? Un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice privind venitul realizat din Romania. Problema este ca, asa cum se intampla in cazul oricarei noutati...» citeste mai departe aici

  • Cum se inregistreaza in contabilitate plata impozitului pe cladiri si terenuri
    • Am platit impozitul pentru cladiri si terenuri la primarie. Aceasta cheltuiala o evidentiez in luna platii integral sau in fiecare luna 1/12 din valoare? Cu stima! Raspunsul consultantului fiscal Elena Ionescu: Plata impozitului pe cladiri si terenuri este reglementata de Codul fiscal la art. 462 si 467. Ambele impozite datorate organelor locale se platesc anual, in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie inclusiv. In mod expres se prevede ca pentru plata cu anticipatie a...» citeste mai departe aici

  • Acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in M. Oficial in perioada 5-9 aprilie
    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, buletinul informativ nr. 10 din 13 aprilie 2021 care contine actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 5-9 aprilie 2021. Acte normative: 1. Legea nr. 58/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 211/2020 privind prelungirea aplicarii unor masuri de protectie sociala adoptate in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea Ordonantei de urgenta a...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016