Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractul de Administrator: ce taxe si impozite platim?

05-Oct-2011
8376
Pentru indemnizatia administratorului se datoreaza urmatoarele contributii sociale:
- contributia la sistemul asigurarilor sociale de stat, in conditiile Legii 263/2010.


- contributia la sistemul asigurarilor sociale de sanatate individuala si cea datorata de angajator;
- contributia pentru concedii si indemnizatii;

Conform art.6 alin. (1) pct. IV lit. a) din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, nu toti administratorii sunt obligati sa se asigure ci numai cei care realizeaza, in mod exclusiv, un venit brut pe an calendaristic echivalent cu cel putin de 4 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.

Castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat este de 2.022 lei in anul 2011.

Venitul lunar asigurat este cel inscris in declaratia de asigurare cu respectarea limitei minime si maxime.
Limita minima - 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat - 708 lei
Limita maxima - valoarea corespunzatoare a de 5 ori castigul salarial mediu brut - 10.110 lei
Administratorul datoreaza integral cota de contributie de asigurari sociale corespunzatoare conditiilor normale de munca, stabilita prin lege de 31,3%.

Administratorii sunt exceptati de la plata contributiei la sistemul asigurarilor sociale de stat daca:
- Desfasoara activitati pe baza de contract individual de munca, inclusiv soldatii si gradatii voluntari;
- Sunt functionarii publici;
- Sunt cadre militare in activitate, soldati, gradatii voluntari, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale;
- Realizeaza venituri de natura profesionala, altele decat cele salariale, din drepturi de autor si drepturi conexe definite potrivit art. 7 alin. (1) pct. 13 indice 1 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, precum si din contracte/conventii incheiate potrivit Codului civil ;
- Isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii sunt asimilate, in conditiile Legii 263/2010 cu cele ale salariatilor;
- Beneficiaza de drepturi banesti lunare, ce se asigura din bugetul asigurarilor pentru somaj;
- Sunt cadre militare trecute in rezerva, politisti, functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare ale caror raporturi de serviciu au incetat, din domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, care beneficiaza de ajutoare lunare ce se asigura din bugetul de stat, in conditiile legii;
- Beneficiaza de una dintre categoriile de pensii prevazute de Legea 263/2010.

De asemenea, conform art. 11 alin. (1) din Legea 263/2010 , persoanele prevazute la art. 6 alin. (1) pct. IV care au cel putin varsta de 18 ani sunt obligate sa se asigure pe baza declaratiei individuale de asigurare iar conform alin. (2) al aceluiasi articol, declaratia individuala de asigurare se depune in termen de 30 de zile de la data incadrarii in situatia prevazuta la alin. (1) la casa teritoriala de pensii competenta, in functie de domiciliul sau resedinta persoanei.

Asadar, administratorul care are obligatia sa se asigure conform celor mai sus expuse trebuie sa depuna la casa teritoriala de pensii in circumscriptia careia asi are domiciliul sau resedinta declaratia individuala de asigurare.
Conform art. 33 alin. (3) din acelasi act normativ, plata contributiei de asigurari sociale datorate de asiguratii prevazuti la art. 6 alin. (1) pct. IV si alin. (2), asigurati printre care regasim si administratorul care a incheiat contract de administrare, se face lunar de catre acestia sau, in numele lor, de catre orice alta persoana, in contul casei teritoriale de pensii la care sunt asigurati.

Contributiile la sistemul asigurarilor sociale de sanatate individuala si cea datorata angajator precum si contributia pentru concedii si indemnizatii si se vireaza si se declara de angajator prin intermediul declaratiei 112.
Indemnizatia administratorului obtinuta in baza unui contract de mandat/administrare se impoziteaza conform art. 57 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal , aceasta constituind venit din afara functiei de baza si se declara de catre societatea comerciala prin intermediul declaratiei 112.

In conformitate cu prevederile OANAF 1294/2007 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, cu modificarile si completarile ulterioare, impozitul pe veniturile din salarii se plateste in contul unic 20.47.01.01 "Venituri ale bugetului de stat - sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire.

Contributiile la sistemul asigurarilor sociale de sanatate individuala si cea datorata angajator precum si contributia pentru concedii si indemnizatii se platesc de catre angajator in contul unic 55.02 "Disponibil al bugetelor asigurarilor sociale si fondurilor speciale, in curs de distribuire.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Contractul de Administrator: ce taxe si impozite platim?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura: Facturile de avans se inregistreaza in sistem?

    • Societatea noastra vinde fier vechi cu taxare inversa. Primeste avansul de la client cu o luna inainte. Factura de avans se inregistreaza in Ro e-Factura? In jurnalul de vanzari nu apar. Inregistrare facturi in E-Factura – raspunsul specialistului: In relatiile comerciale desfasurate intre persoane impozabile stabilite in Romania, de tip B2B conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, emitentul facturii electronice are obligatia de...» citeste mai departe aici

  • Reminder! Care Este Termenul pentru Depunerea Bilantului in 2024

    • In contextul crearii unor confuzii legate de termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale in 2024, prin introducerea OUG 115/2023, vom clarifica acest aspect in articolul care urmeaza. Care este termenul pentru depunerea Bilantului in 2024 Depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor a raportarilor contabile anuale la 31 decembrie se efectueaza in termen de 150 de zile de la incheierea anului calendaristic. Adica in anul 2024 depunerea bilantului se face, mai precis,...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • OUG 43/2024: Prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF

    • OUG 43/2024 a fost adoptata si aduce mai multe modificari in privinta caselor de marcat electronice. Astfel, prin casele de marcat electronice vor fi transmise informatii suplimentare catre ANAF. Este vorba despre ''alte date si informatii din bonul fiscal, precum si din raportul fiscal de inchidere zilnica''. Modificarile au fost necesare in vederea implementarii sistemului RO e-TVA care va genera decontul de TVA precompletat, fiind necesara efectuarea unor corelari intre RO...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016