Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor. Ce implicatii fiscale apar?

09-Iun-2014
3762
O societate organizeaza o campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor pe o perioada de o luna. Campania se adreseaza persoanelor juridice.

In cadrul campaniei la achizitia de produse in limita unei valori stabilite ca plafon se acorda gratuit un card de carburant, alimentat cu o suma de bani Predarea cardurilor se va face in baza Procesului-Verbal de predare primire, in cadrul caruia primitorul se angajeaza sa foloseasca produsele acordate in interesul companiei.

Precizam astfel solutiile referitoare la urmatoarele aspecte:

- Cheltuielile determinate de aceasta actiune se pot considera drept "cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri", incadrate in categoria cheltuieli de marketing si promovare?

- Pentru promotia acordata persoanelor juridice exista o obligatie fiscala care se poate incadra la Cap. 8 "Venituri din premii" art. 75 alin. (1) din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale?

- Operatiunea se poate considera ca nu constituie livrare de bunuri in sfera TVA conf art. 128 alin (8) litera e), in conditiile in care bunurile sunt furnizate către persoane juridice care ating un anumit target si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor furnizate acestora.

In general, actiunile de promovare a vanzarilor, ce in practica imbraca forma unor campanii promorionale intra in categoria cheltuielilor de marketing si de promovare comerciala efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile la calculul profitului impozabil conform art. 21 alin. 2 lit. i din Codul fiscal.

Daca se acorda bunuri ori servicii in scopul stimularii vanzarilor cheltuielile sunt deductibile in baza art. 21 alin. 2 lit. d teza finala din Codul fiscal.

In ambele situarii, este indicat ca respectiva campanie promorionala sa aiba la baza o decizie a conducerii societarii, prin care sa se prevada bugetul destinat campaniei publicitare, perioada de desfasurare a acriunii, structura clienrilor carora se adreseaza, in ce anume consta, procedura necesara pentru acordarea promoriei etc. De asemenea, pentru deductibilitate este absolut necesar sa existe documente justificative din care sa reiasa derularea efectiva a campaniei.

Deoarece promoria se adreseaza clienrilor persoane juridice, nu se pune problema existenrei vreunei obligarii fiscale de natura impozitului pe venit prevazut la art. 75 alin. 1 din Codul fiscal. Clientii persoane juridice care vor beneficia de promorie vor avea obligaria sa efectueze propriile inregistrari in contabilitate pentru bunurile/serviciile platite prin intermediul cardului gratuit.

In situatia in care carburantul nu face parte din categoria bunurilor comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si pct. 6 alin. 9 din Normele metodologice de aplicare, acordarea gratuita a acestora nu va fi considerata livrare de bunuri daca se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizirionat de la respectiva persoana impozabila (alin. 9.1) sau daca bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia (alin. 9.2). Condiria ca valoarea gratuitarilor sa fie mai mica decat valoarea bunurilor furnizate este valabila numai daca clienrii au calitatea de consumator final pentru bunurile furnizate.

Cum clientii sunt persoane juridice, care achizitioneaza bunurile in cantitati ce corespund unui anumit target, ne indoim ca pot fi considerati consumatori finali, situaria in care operariunea nu poate intra sub incidenra pct. 6 alin. 9.2 din Normele metodologice. Nefiind respectate condiriile de la pct. 6 alin. 9 din Normele metodologice amintite, operariunea nu poate beneficia de prevederile art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si este asimilata livrarii de bunuri taxabile.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor. Ce implicatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • MFP: Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot vinde inainte de scadenta
    • Persoanele fizice care detin titluri de stat in Programul Tezaur le pot rascumpara sau le pot transfera catre alt investitor- persoana fizica inainte de termen, anunta Ministerul Finantelor Publice (MFP). Potrivit unui comunicat de presa, Finantele au modificat si completat Ordinul nr.3139/2017 privind aprobarea emiterii de titluri de stat destinate populatiei prin intermediul unitatilor operative ale Trezoreriei Statului in cadrul Programului Tezaur. Astfel, persoanele fizice isi pot vinde...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016