Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor. Ce implicatii fiscale apar?

09-Iun-2014
10869
O societate organizeaza o campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor pe o perioada de o luna. Campania se adreseaza persoanelor juridice.

In cadrul campaniei la achizitia de produse in limita unei valori stabilite ca plafon se acorda gratuit un card de carburant, alimentat cu o suma de bani Predarea cardurilor se va face in baza Procesului-Verbal de predare primire, in cadrul caruia primitorul se angajeaza sa foloseasca produsele acordate in interesul companiei.

Precizam astfel solutiile referitoare la urmatoarele aspecte:

- Cheltuielile determinate de aceasta actiune se pot considera drept "cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri", incadrate in categoria cheltuieli de marketing si promovare?

- Pentru promotia acordata persoanelor juridice exista o obligatie fiscala care se poate incadra la Cap. 8 "Venituri din premii" art. 75 alin. (1) din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale?


- Operatiunea se poate considera ca nu constituie livrare de bunuri in sfera TVA conf art. 128 alin (8) litera e), in conditiile in care bunurile sunt furnizate către persoane juridice care ating un anumit target si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor furnizate acestora.

In general, actiunile de promovare a vanzarilor, ce in practica imbraca forma unor campanii promorionale intra in categoria cheltuielilor de marketing si de promovare comerciala efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile la calculul profitului impozabil conform art. 21 alin. 2 lit. i din Codul fiscal.

Daca se acorda bunuri ori servicii in scopul stimularii vanzarilor cheltuielile sunt deductibile in baza art. 21 alin. 2 lit. d teza finala din Codul fiscal.

In ambele situarii, este indicat ca respectiva campanie promorionala sa aiba la baza o decizie a conducerii societarii, prin care sa se prevada bugetul destinat campaniei publicitare, perioada de desfasurare a acriunii, structura clienrilor carora se adreseaza, in ce anume consta, procedura necesara pentru acordarea promoriei etc. De asemenea, pentru deductibilitate este absolut necesar sa existe documente justificative din care sa reiasa derularea efectiva a campaniei.

Deoarece promoria se adreseaza clienrilor persoane juridice, nu se pune problema existenrei vreunei obligarii fiscale de natura impozitului pe venit prevazut la art. 75 alin. 1 din Codul fiscal. Clientii persoane juridice care vor beneficia de promorie vor avea obligaria sa efectueze propriile inregistrari in contabilitate pentru bunurile/serviciile platite prin intermediul cardului gratuit.

In situatia in care carburantul nu face parte din categoria bunurilor comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si pct. 6 alin. 9 din Normele metodologice de aplicare, acordarea gratuita a acestora nu va fi considerata livrare de bunuri daca se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizirionat de la respectiva persoana impozabila (alin. 9.1) sau daca bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia (alin. 9.2). Condiria ca valoarea gratuitarilor sa fie mai mica decat valoarea bunurilor furnizate este valabila numai daca clienrii au calitatea de consumator final pentru bunurile furnizate.

Cum clientii sunt persoane juridice, care achizitioneaza bunurile in cantitati ce corespund unui anumit target, ne indoim ca pot fi considerati consumatori finali, situaria in care operariunea nu poate intra sub incidenra pct. 6 alin. 9.2 din Normele metodologice. Nefiind respectate condiriile de la pct. 6 alin. 9 din Normele metodologice amintite, operariunea nu poate beneficia de prevederile art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si este asimilata livrarii de bunuri taxabile.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016