Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor. Ce implicatii fiscale apar?

09-Iun-2014
1998
O societate organizeaza o campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor pe o perioada de o luna. Campania se adreseaza persoanelor juridice.

In cadrul campaniei la achizitia de produse in limita unei valori stabilite ca plafon se acorda gratuit un card de carburant, alimentat cu o suma de bani Predarea cardurilor se va face in baza Procesului-Verbal de predare primire, in cadrul caruia primitorul se angajeaza sa foloseasca produsele acordate in interesul companiei.

Precizam astfel solutiile referitoare la urmatoarele aspecte:

- Cheltuielile determinate de aceasta actiune se pot considera drept "cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri", incadrate in categoria cheltuieli de marketing si promovare?

- Pentru promotia acordata persoanelor juridice exista o obligatie fiscala care se poate incadra la Cap. 8 "Venituri din premii" art. 75 alin. (1) din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale?
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

- Operatiunea se poate considera ca nu constituie livrare de bunuri in sfera TVA conf art. 128 alin (8) litera e), in conditiile in care bunurile sunt furnizate către persoane juridice care ating un anumit target si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor furnizate acestora.

In general, actiunile de promovare a vanzarilor, ce in practica imbraca forma unor campanii promorionale intra in categoria cheltuielilor de marketing si de promovare comerciala efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile la calculul profitului impozabil conform art. 21 alin. 2 lit. i din Codul fiscal.

Daca se acorda bunuri ori servicii in scopul stimularii vanzarilor cheltuielile sunt deductibile in baza art. 21 alin. 2 lit. d teza finala din Codul fiscal.

In ambele situarii, este indicat ca respectiva campanie promorionala sa aiba la baza o decizie a conducerii societarii, prin care sa se prevada bugetul destinat campaniei publicitare, perioada de desfasurare a acriunii, structura clienrilor carora se adreseaza, in ce anume consta, procedura necesara pentru acordarea promoriei etc. De asemenea, pentru deductibilitate este absolut necesar sa existe documente justificative din care sa reiasa derularea efectiva a campaniei.

Deoarece promoria se adreseaza clienrilor persoane juridice, nu se pune problema existenrei vreunei obligarii fiscale de natura impozitului pe venit prevazut la art. 75 alin. 1 din Codul fiscal. Clientii persoane juridice care vor beneficia de promorie vor avea obligaria sa efectueze propriile inregistrari in contabilitate pentru bunurile/serviciile platite prin intermediul cardului gratuit.

In situatia in care carburantul nu face parte din categoria bunurilor comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si pct. 6 alin. 9 din Normele metodologice de aplicare, acordarea gratuita a acestora nu va fi considerata livrare de bunuri daca se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizirionat de la respectiva persoana impozabila (alin. 9.1) sau daca bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia (alin. 9.2). Condiria ca valoarea gratuitarilor sa fie mai mica decat valoarea bunurilor furnizate este valabila numai daca clienrii au calitatea de consumator final pentru bunurile furnizate.

Cum clientii sunt persoane juridice, care achizitioneaza bunurile in cantitati ce corespund unui anumit target, ne indoim ca pot fi considerati consumatori finali, situaria in care operariunea nu poate intra sub incidenra pct. 6 alin. 9.2 din Normele metodologice. Nefiind respectate condiriile de la pct. 6 alin. 9 din Normele metodologice amintite, operariunea nu poate beneficia de prevederile art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si este asimilata livrarii de bunuri taxabile.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor. Ce implicatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

  • Declaratii si plati cu termen la 27 martie. Util pentru a nu plati amenzi luna aceasta!
    • O noua informare ANAF vine sa reaminteasca persoanelor fizice si juridice lista de obligatii declarative si de plata cu termen la 27 martie a.c. Va reamintim, pe aceasta cale, ca astfel de liste au ca scop prevenirea unor amenzi pentru nerespectarea termenului-limita sau a modalitatii de completare. Astfel, intrucat 25 martie este zi nelucratoare, pana luni, 27 martie, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.