Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor. Ce implicatii fiscale apar?

09-Iun-2014
2221
O societate organizeaza o campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor pe o perioada de o luna. Campania se adreseaza persoanelor juridice.

In cadrul campaniei la achizitia de produse in limita unei valori stabilite ca plafon se acorda gratuit un card de carburant, alimentat cu o suma de bani Predarea cardurilor se va face in baza Procesului-Verbal de predare primire, in cadrul caruia primitorul se angajeaza sa foloseasca produsele acordate in interesul companiei.

Precizam astfel solutiile referitoare la urmatoarele aspecte:

- Cheltuielile determinate de aceasta actiune se pot considera drept "cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri", incadrate in categoria cheltuieli de marketing si promovare?

- Pentru promotia acordata persoanelor juridice exista o obligatie fiscala care se poate incadra la Cap. 8 "Venituri din premii" art. 75 alin. (1) din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale?
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

- Operatiunea se poate considera ca nu constituie livrare de bunuri in sfera TVA conf art. 128 alin (8) litera e), in conditiile in care bunurile sunt furnizate către persoane juridice care ating un anumit target si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor furnizate acestora.

In general, actiunile de promovare a vanzarilor, ce in practica imbraca forma unor campanii promorionale intra in categoria cheltuielilor de marketing si de promovare comerciala efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile la calculul profitului impozabil conform art. 21 alin. 2 lit. i din Codul fiscal.

Daca se acorda bunuri ori servicii in scopul stimularii vanzarilor cheltuielile sunt deductibile in baza art. 21 alin. 2 lit. d teza finala din Codul fiscal.

In ambele situarii, este indicat ca respectiva campanie promorionala sa aiba la baza o decizie a conducerii societarii, prin care sa se prevada bugetul destinat campaniei publicitare, perioada de desfasurare a acriunii, structura clienrilor carora se adreseaza, in ce anume consta, procedura necesara pentru acordarea promoriei etc. De asemenea, pentru deductibilitate este absolut necesar sa existe documente justificative din care sa reiasa derularea efectiva a campaniei.

Deoarece promoria se adreseaza clienrilor persoane juridice, nu se pune problema existenrei vreunei obligarii fiscale de natura impozitului pe venit prevazut la art. 75 alin. 1 din Codul fiscal. Clientii persoane juridice care vor beneficia de promorie vor avea obligaria sa efectueze propriile inregistrari in contabilitate pentru bunurile/serviciile platite prin intermediul cardului gratuit.

In situatia in care carburantul nu face parte din categoria bunurilor comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si pct. 6 alin. 9 din Normele metodologice de aplicare, acordarea gratuita a acestora nu va fi considerata livrare de bunuri daca se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizirionat de la respectiva persoana impozabila (alin. 9.1) sau daca bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia (alin. 9.2). Condiria ca valoarea gratuitarilor sa fie mai mica decat valoarea bunurilor furnizate este valabila numai daca clienrii au calitatea de consumator final pentru bunurile furnizate.

Cum clientii sunt persoane juridice, care achizitioneaza bunurile in cantitati ce corespund unui anumit target, ne indoim ca pot fi considerati consumatori finali, situaria in care operariunea nu poate intra sub incidenra pct. 6 alin. 9.2 din Normele metodologice. Nefiind respectate condiriile de la pct. 6 alin. 9 din Normele metodologice amintite, operariunea nu poate beneficia de prevederile art. 128 alin. 8 lit. e din Codul fiscal si este asimilata livrarii de bunuri taxabile.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Campanie promotionala pentru stimularea vanzarilor. Ce implicatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.