Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Conditii pe care trebuie sa le respectam cand acordam tichete-cadou! Ce probleme pot aparea?

07-Oct-2015
1665

Daca discutam despre acordarea de tichete cadou subdistribuitorilor si/sau salariatilor acestora, in campania de crestere a vanzarilor, exista mai multe conditii pe care trebuie sa le respectam. V-ati lovit vreodata de unele obstacole in aceasta privinta? Fiindca urmeaza sa discutam si despre unele probleme care se intalnesc in acest sector.

Vorbim azi de o societate care va derula o campanie pentru cresterea vanzarilor in lanturile de clientii subdistribuitori in cadrul careia intentioneaza sa ofere tichete cadou angajatilor respectivilor agenti in functie de performantele stabilite in programul campaniei.

Campania este adusa la cunostinta partenerilor (clientii firmei subdistribuitori), dar tichetele-cadou vor fi achizitionate de PPD si distribuite fie subdistribuitorilor, fie direct angajatilor acestora.

In cele doua variante prezentate, care este tratamentul fiscal privind costul cu tichetele si cine este considerat platitorul de venit si care sunt obligatiile?

Sunt impozitele de declarat si platit care cad in sarcina firmei si/sau a distribuitorului in cazul in care el acorda mai departe tichetele angajatului?

Pe langa intrebarile lansate, in mod specific, in cazul in care firma e considerata platitoare de venit si trebuie sa retina impozitul precizam:

1. Procentul de 16% se aplica la valoarea reprezentand tichetele de masa sau se se aplica la suta marita (respectiv la Valoarea tichetelor * 119%) deoarece premiul nu este in bani sa fie posibila retinerea din suma?

2. In declaratia 100 (si 205) ce tip de obligatie se preia?

 


Tichetele-cadou pot fi utilizate, potrivit prevederilor art.2 alin.(1) din Legea nr. 193/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale.

Ele pot fi acordate fie societatilor partenere fie unor persoane fizice, aflate in afara unei relatii de angajare, fie salariatilor proprii si in functie de destinatia si scopul urmarit, deductibilitatea cheltuielilor poate fi limitata sau nu.

Atunci cand tichetele cadou sunt utilizate pentru protocol si se adreseaza societatilor distribuitoare, deductibilitatea cheltuielilor respective este limitata la cota de 2% din baza de calcul reglementata la art. 21, alin. (3), lit. a) din Codul fiscal.

Daca tichetele cadou sunt acordate partenerilor de afaceri in cadrul unui program prevazut pentru stimularea vanzarilor deductibilitatea cheltuielilor de aceasta natura este integrala potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2), lit. d) din Codul fiscal. Pentru aceasta este necesara existenta unui contract, in care sa fie prevazute conditiile de realizare a campaniei, perioada desfasurarii, termenii operatiunii, care este segmentul de piata caruia i se adreseaza, modul de organizare si de derulare etc.

Daca beneficiarul tichetelor este o persoana fizica (care nu se afla intr-o relatie de angajare) asa cum este cazul prezentat de d-voastra privind salariatii societatilor subdistribuitoare, sunt aplicabile prevederile art. 78, alin. (2) din Codul fiscal si ale pct. 152 din normele metodologice aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile ulterioare, potrivit carora veniturile din aceasta sursa sunt impozabile prin retinere la sursa prin aplicarea cotei de 16%. Recomandabila ar fi utilizarea borderoului de predare-primire, completat conform cerintelor minimale prevazute de Omef nr. 3512/2008, cu modificarile ulterioare. Avand in vedere forma sub care se prezinta aceste tichete si faptul ca nu se poate solicita impozitul pe venit de la persoana fizica beneficiara, impozitul se determina prin metoda sutei majorate, astfel incat valoarea tichetului sa reprezinte un venit net dupa determinarea impozitului.

Cheltuiala stabilita cu impozitul neretinut, inregistrata de societate, este nedeductibila fiscal la calculul impozitului pe profit (art. 21 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal).

Declararea impozitului pe veniturile din alte surse este obligatia societatii distribuitoare (platitoare de venit) prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" impozit ce se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
Obligatia se refera la "Impozitul pe veniturile din alte surse" care in varianta actuala este 21 (690).

In anul urmator, pana in ultima zi a lunii februarie se depune declaratia informativa privind impozitul retinut pentru fiecare beneficiar de venit (art. 93 din Codul fiscal).

Nu aveti obligatia calcularii si retinerii contributiilor sociale obligatorii deoarece aceasta se calculeaza si se comunica de catre organul fiscal competent prin decizia de impunere anuala (art. 296^27 alin. (2) si (3) si art. 296^28 din Codul fiscal).

In cea de a doua varianta in care tichetele cadou sunt oferite subdistribuitorilor persoane juridice, acestia isi inregistreaza in evidenta proprie un venit.

In masura in care, la randul lor acestia le distribuie salariatilor proprii, obligatiile privind calculul, retinerea, plata si declararea impozitului pe venit, le revine.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu, expert contabil si auditor

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conditii pe care trebuie sa le respectam cand acordam tichete-cadou! Ce probleme pot aparea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016