Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Conditii pe care trebuie sa le respectam cand acordam tichete-cadou! Ce probleme pot aparea?

07-Oct-2015
3038

Daca discutam despre acordarea de tichete cadou subdistribuitorilor si/sau salariatilor acestora, in campania de crestere a vanzarilor, exista mai multe conditii pe care trebuie sa le respectam. V-ati lovit vreodata de unele obstacole in aceasta privinta? Fiindca urmeaza sa discutam si despre unele probleme care se intalnesc in acest sector.

Vorbim azi de o societate care va derula o campanie pentru cresterea vanzarilor in lanturile de clientii subdistribuitori in cadrul careia intentioneaza sa ofere tichete cadou angajatilor respectivilor agenti in functie de performantele stabilite in programul campaniei.

Campania este adusa la cunostinta partenerilor (clientii firmei subdistribuitori), dar tichetele-cadou vor fi achizitionate de PPD si distribuite fie subdistribuitorilor, fie direct angajatilor acestora.

In cele doua variante prezentate, care este tratamentul fiscal privind costul cu tichetele si cine este considerat platitorul de venit si care sunt obligatiile?

Sunt impozitele de declarat si platit care cad in sarcina firmei si/sau a distribuitorului in cazul in care el acorda mai departe tichetele angajatului?

Pe langa intrebarile lansate, in mod specific, in cazul in care firma e considerata platitoare de venit si trebuie sa retina impozitul precizam:

1. Procentul de 16% se aplica la valoarea reprezentand tichetele de masa sau se se aplica la suta marita (respectiv la Valoarea tichetelor * 119%) deoarece premiul nu este in bani sa fie posibila retinerea din suma?

2. In declaratia 100 (si 205) ce tip de obligatie se preia?

 


Tichetele-cadou pot fi utilizate, potrivit prevederilor art.2 alin.(1) din Legea nr. 193/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale.

Ele pot fi acordate fie societatilor partenere fie unor persoane fizice, aflate in afara unei relatii de angajare, fie salariatilor proprii si in functie de destinatia si scopul urmarit, deductibilitatea cheltuielilor poate fi limitata sau nu.

Atunci cand tichetele cadou sunt utilizate pentru protocol si se adreseaza societatilor distribuitoare, deductibilitatea cheltuielilor respective este limitata la cota de 2% din baza de calcul reglementata la art. 21, alin. (3), lit. a) din Codul fiscal.

Daca tichetele cadou sunt acordate partenerilor de afaceri in cadrul unui program prevazut pentru stimularea vanzarilor deductibilitatea cheltuielilor de aceasta natura este integrala potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2), lit. d) din Codul fiscal. Pentru aceasta este necesara existenta unui contract, in care sa fie prevazute conditiile de realizare a campaniei, perioada desfasurarii, termenii operatiunii, care este segmentul de piata caruia i se adreseaza, modul de organizare si de derulare etc.

Daca beneficiarul tichetelor este o persoana fizica (care nu se afla intr-o relatie de angajare) asa cum este cazul prezentat de d-voastra privind salariatii societatilor subdistribuitoare, sunt aplicabile prevederile art. 78, alin. (2) din Codul fiscal si ale pct. 152 din normele metodologice aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile ulterioare, potrivit carora veniturile din aceasta sursa sunt impozabile prin retinere la sursa prin aplicarea cotei de 16%. Recomandabila ar fi utilizarea borderoului de predare-primire, completat conform cerintelor minimale prevazute de Omef nr. 3512/2008, cu modificarile ulterioare. Avand in vedere forma sub care se prezinta aceste tichete si faptul ca nu se poate solicita impozitul pe venit de la persoana fizica beneficiara, impozitul se determina prin metoda sutei majorate, astfel incat valoarea tichetului sa reprezinte un venit net dupa determinarea impozitului.

Cheltuiala stabilita cu impozitul neretinut, inregistrata de societate, este nedeductibila fiscal la calculul impozitului pe profit (art. 21 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal).

Declararea impozitului pe veniturile din alte surse este obligatia societatii distribuitoare (platitoare de venit) prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" impozit ce se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
Obligatia se refera la "Impozitul pe veniturile din alte surse" care in varianta actuala este 21 (690).

In anul urmator, pana in ultima zi a lunii februarie se depune declaratia informativa privind impozitul retinut pentru fiecare beneficiar de venit (art. 93 din Codul fiscal).

Nu aveti obligatia calcularii si retinerii contributiilor sociale obligatorii deoarece aceasta se calculeaza si se comunica de catre organul fiscal competent prin decizia de impunere anuala (art. 296^27 alin. (2) si (3) si art. 296^28 din Codul fiscal).

In cea de a doua varianta in care tichetele cadou sunt oferite subdistribuitorilor persoane juridice, acestia isi inregistreaza in evidenta proprie un venit.

In masura in care, la randul lor acestia le distribuie salariatilor proprii, obligatiile privind calculul, retinerea, plata si declararea impozitului pe venit, le revine.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu, expert contabil si auditor

 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Conditii pe care trebuie sa le respectam cand acordam tichete-cadou! Ce probleme pot aparea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Conditii microintreprinderi 2023: Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere anul acesta

    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2023? Microintreprinderi in 2023 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2023, trebuie sa indeplineasca mai multe conditii. Modificarile sistemului de impozit pe veniturile microintreprinderilor adoptate prin OG 16/2022: - aplicarea optionala a sistemului de impozit pe veniturile microintreprinderilor; - reducerea plafonului veniturilor obtinute in anul precedent, de la 1 000 000 euro la...» citeste mai departe aici

  • ANAF a publicat brosura privind compensarea obligatiilor fiscale. Cine efectueaza aceasta operatiune?

    • ANAF a publicat, pe site-ul institutiei, la sectiunea Asistenta contribuabili, o Brosura privind compensarea obligatiilor fiscale. Ce este compensarea? Compensarea este operatiunea prin care se sting creantele statului sau unitatilor administrativ-teritoriale ori subdiviziunilor acestora reprezentand impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat cu creantele debitorului reprezentand sume de rambursat, de restituit sau de plata de la...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 205 in 2023: Pana pe 28 februarie 2023 trebuie transmis la ANAF formularul

    • Conform legislatiei in vigoare, formularul 205 - "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit"- trebuie depus la fisc pana pe 28 februarie 2023. Prin Ordinul 18/2023 a fost publicat un nou model al formularului 205. Noul formular 205 se utilizeaza pentru declararea, pe fiecare beneficiar de venit, a impozitului aferent veniturilor cu regim de retinere la sursa, precum si a castigurilor/pierderilor din investitii,...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: 3 noutati fiscale publicate in Monitor la final de ianuarie 2023

    • ANAF a publicat buletinul informativ cu nr. 5 din 31 ianuarie 2023 care cuprinde actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 25 ianuarie 2023 – 27 ianuarie 2023. Acte normative: 1. Ordin al ministrului finantelor nr. 626/2023 privind indicele preturilor de consum utilizat pentru actualizarea platilor anticipate in contul impozitului pe profit anual (Monitorul Oficial nr. 62 din 25 Ianuarie 2023) Detalii AICI» 2. Ordin al...» citeste mai departe aici

  • Aspecte fiscale care se aplica din 2023 impozitului pe venit si contributiilor sociale

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un document care cuprinde principalele modificari aduse Codului Fiscal cu aplicabilitate de la 1 ianuarie 2023. Materialul cuprinde si schimbarile survenite in cazul impozitului pe venit si contributiilor sociale. IMPOZITUL PE VENIT SI CONTRIBUTIILE SOCIALE -S-a eliminat scutirea de la plata impozitului pe venit pentru persoanele fizice, in cazul veniturilor realizate din salarii ca urmare a desfasurarii activitatii pe baza de contract...» citeste mai departe aici

  • AFLA CUM POTI FACE ECONOMII OPTIMIZAND ARHIVAREA DOCUMENTELOR!

    • Cu totii stim ca arhivarea este o activitate extrem de importanta, documentele facand parte din patrimoniul organizatiei insa omitem uneori ca eficientizarea acesteia poate aduce economii considerabile de timp si bani. Experienta ne-a invatat ca exista metode usor de pus in practica cu efect mediat asupra eficientei activitatii de arhivare si profitabilitatii companiei. SDA - Servicii de Depozitare si Arhivare, firma cu 15 ani de experienta in managementul profesional al arhivei, va pune la...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul fiscal se schimba radical de la 1 ianuarie 2023!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Principalele MODIFICARI din Codul Fiscal aplicabile în 2023. Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016