Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Conditii pe care trebuie sa le respectam cand acordam tichete-cadou! Ce probleme pot aparea?

07-Oct-2015
1543

Daca discutam despre acordarea de tichete cadou subdistribuitorilor si/sau salariatilor acestora, in campania de crestere a vanzarilor, exista mai multe conditii pe care trebuie sa le respectam. V-ati lovit vreodata de unele obstacole in aceasta privinta? Fiindca urmeaza sa discutam si despre unele probleme care se intalnesc in acest sector.

Vorbim azi de o societate care va derula o campanie pentru cresterea vanzarilor in lanturile de clientii subdistribuitori in cadrul careia intentioneaza sa ofere tichete cadou angajatilor respectivilor agenti in functie de performantele stabilite in programul campaniei.

Campania este adusa la cunostinta partenerilor (clientii firmei subdistribuitori), dar tichetele-cadou vor fi achizitionate de PPD si distribuite fie subdistribuitorilor, fie direct angajatilor acestora.

In cele doua variante prezentate, care este tratamentul fiscal privind costul cu tichetele si cine este considerat platitorul de venit si care sunt obligatiile?

Sunt impozitele de declarat si platit care cad in sarcina firmei si/sau a distribuitorului in cazul in care el acorda mai departe tichetele angajatului?

Pe langa intrebarile lansate, in mod specific, in cazul in care firma e considerata platitoare de venit si trebuie sa retina impozitul precizam:

1. Procentul de 16% se aplica la valoarea reprezentand tichetele de masa sau se se aplica la suta marita (respectiv la Valoarea tichetelor * 119%) deoarece premiul nu este in bani sa fie posibila retinerea din suma?

2. In declaratia 100 (si 205) ce tip de obligatie se preia?

 


Tichetele-cadou pot fi utilizate, potrivit prevederilor art.2 alin.(1) din Legea nr. 193/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru pentru campanii de marketing, studiul pietei, promovarea pe piete existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclama si publicitate, precum si pentru cheltuieli sociale.

Ele pot fi acordate fie societatilor partenere fie unor persoane fizice, aflate in afara unei relatii de angajare, fie salariatilor proprii si in functie de destinatia si scopul urmarit, deductibilitatea cheltuielilor poate fi limitata sau nu.

Atunci cand tichetele cadou sunt utilizate pentru protocol si se adreseaza societatilor distribuitoare, deductibilitatea cheltuielilor respective este limitata la cota de 2% din baza de calcul reglementata la art. 21, alin. (3), lit. a) din Codul fiscal.

Daca tichetele cadou sunt acordate partenerilor de afaceri in cadrul unui program prevazut pentru stimularea vanzarilor deductibilitatea cheltuielilor de aceasta natura este integrala potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2), lit. d) din Codul fiscal. Pentru aceasta este necesara existenta unui contract, in care sa fie prevazute conditiile de realizare a campaniei, perioada desfasurarii, termenii operatiunii, care este segmentul de piata caruia i se adreseaza, modul de organizare si de derulare etc.

Daca beneficiarul tichetelor este o persoana fizica (care nu se afla intr-o relatie de angajare) asa cum este cazul prezentat de d-voastra privind salariatii societatilor subdistribuitoare, sunt aplicabile prevederile art. 78, alin. (2) din Codul fiscal si ale pct. 152 din normele metodologice aprobate prin HG nr. 44/2004, cu modificarile ulterioare, potrivit carora veniturile din aceasta sursa sunt impozabile prin retinere la sursa prin aplicarea cotei de 16%. Recomandabila ar fi utilizarea borderoului de predare-primire, completat conform cerintelor minimale prevazute de Omef nr. 3512/2008, cu modificarile ulterioare. Avand in vedere forma sub care se prezinta aceste tichete si faptul ca nu se poate solicita impozitul pe venit de la persoana fizica beneficiara, impozitul se determina prin metoda sutei majorate, astfel incat valoarea tichetului sa reprezinte un venit net dupa determinarea impozitului.

Cheltuiala stabilita cu impozitul neretinut, inregistrata de societate, este nedeductibila fiscal la calculul impozitului pe profit (art. 21 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal).

Declararea impozitului pe veniturile din alte surse este obligatia societatii distribuitoare (platitoare de venit) prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" impozit ce se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut.
Obligatia se refera la "Impozitul pe veniturile din alte surse" care in varianta actuala este 21 (690).

In anul urmator, pana in ultima zi a lunii februarie se depune declaratia informativa privind impozitul retinut pentru fiecare beneficiar de venit (art. 93 din Codul fiscal).

Nu aveti obligatia calcularii si retinerii contributiilor sociale obligatorii deoarece aceasta se calculeaza si se comunica de catre organul fiscal competent prin decizia de impunere anuala (art. 296^27 alin. (2) si (3) si art. 296^28 din Codul fiscal).

In cea de a doua varianta in care tichetele cadou sunt oferite subdistribuitorilor persoane juridice, acestia isi inregistreaza in evidenta proprie un venit.

In masura in care, la randul lor acestia le distribuie salariatilor proprii, obligatiile privind calculul, retinerea, plata si declararea impozitului pe venit, le revine.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu, expert contabil si auditor

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Conditii pe care trebuie sa le respectam cand acordam tichete-cadou! Ce probleme pot aparea?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Amortizarea fiscala a mijloacelor fixe cu valoare mai mica de 2.500 lei. Completare D 101
    • "Am inregistrat in cursul anului 2018 mijloace fixe cu valoare mai mica de 2.500 RON si le amortizez pe 3 ani. Ce completez in Declaratia 101 la randul 11.3 Amortizare fiscala integrala a mijloacelor fixe care la data intrarii in patrimoniu au o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului. Rezulta ca amortizarea fiscala in 101 va fi mai mare decat cea contabila?" Raspunsul specialistului Potrivit prevederilor art. 28 alin. (2) din Codul fiscal, mijloacele fixe...» citeste mai departe aici

  • Subventii pentru angajatorii care incadreaza in munca parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale
    • Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) reaminteste angajatorilor ca pot beneficia de o serie de beneficii in cazul in care incadreaza in munca someri, parinti unici sustinatori ai familiilor monoparentale, proaspat absolventi etc. Intr-un comunicat de presa remis, miercuri, 20 martie 2019, ANOFM arata ca aplica o serie de masuri active ce vizeaza integrarea pe piata muncii a somerilor si persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca. “Printre masurile destinate...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica programul Prima masina: Persoanele fizice vor putea achizitiona si masini electrice
    • In sedinta de Guvern de marti, 19 martie, Executivul a aprobat modificarile si completarile aduse de Ministerul Finantelor Publice (MFP) programului de simulare a cumpararii de autoturisme noi – Prima masina, aprobat prin OUG nr.66/2014. Datorita acestui program, persoanele fizice care doresc sa achizitioneze un autoturism nou au facilitat accesul la credite garantate in proportie de 50% de catre stat, pe o perioada de maximum 5 ani. In program, se pot inscrie inclusiv persoanele care au...» citeste mai departe aici

  • Informare ANOFM: Sute de locuri de munca in SEE pentru romani
    • Marea Britanie inca ii asteapta cu bratele deschise pe romani. Dintr-un total de aproape 400 de locuri de munca vacante in Spatiul Economic European, peste 40% sunt in Marea Britanie, potrivit datelor puse la dispozitie de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. Angajatorii din Spatiul Economic European ofera, prin intermediul retelei EURES Romania, 395 locuri de munca vacante. Romanii care isi doresc sa lucreze in tari precum Italia, Spania, Grecia, Franta, ar putea sa se...» citeste mai departe aici

  • Procedura legala de anulare a unor facturi declarate in D 394
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru ne va arata daca este posibila anularea unor numere de documente fiscale (facturi fiscale, avize, chitante) in cazul in care aceste documente sunt pretiparite cu logoul societatii, iar societatea isi modifica logo-ul si, prin urmare, nu mai pot fi utilizate. Iar daca raspunsul este afirmativ, vom afla care este procedura legala de anulare a unor numere pentru aceste documente, avand in vedere ca plaja de numere pentru facturi se declara si in...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii 2019 se modifica: Profesorii vor primi mai multi bani
    • Legea salarizarii din invatamant s-ar putea modifica, dupa ce Camera Deputatilor a adoptat un Proiect de lege prin care profesorii ar putea primi mai multi bani de la stat. Proiect de Lege privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2018 pentru modificarea si completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice a fost votat miercuri, 20 martie 2019, de 185 de deputati. Au mai fost si 67 de voturi impotriva, dar si 30 de abtineri....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016