Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce documente sunt obligatorii pentru cheltuieli campanie promotionala

09-Iul-2012
7171
Vom stabili, in randurile urmatoare, ce documente sunt necesare pentru deductibilitatea cheltuielilor cu articole promotionale (pixuri, tricouri cu logo) acordate persoanelor fizice potentiali clienti, in cadrul unui eveniment care nu a fost organizat de firma in cauza. Vom vedea in ce masura se pot incadra aceste articole promotionale la cheltuieli de marketing.

Raspuns:

Din punctul de vedere al impozitului pe profit, sunt cheltuieli efectuate in scopuri realizarii de venituri, cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare.

Sunt incluse in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor. Asadar, aceste cheltuieli sunt deductibile la calculul profitului impozabil potrivit art. 21 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal , in baza unui contract scris incheiat cu societatea ce a organizat evenimentul.

Produsele acordate reprezinta cheltuieli promotionale, de marketing si publicitate, acestea fiind deductibile la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista o Hotarare/Decizie a Consilului de Administratie, a Administratorului prin care se stabilesc: scopul campaniei publicitare, perioada in care se acorda, bunurile care fac obiectul promotiei, clientii carora li se acorda produsele respective etc.

Prevederile OMEF 3512/2008 precizeaza ca avizul de insotire a marfii serveste, printre altele, ca document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit. Astfel, in cazul categoriilor de bunuri mentionate mai sus (pixuri, tricouri cu logo) se intocmeste aviz de insotire a marfii care va purta mentiunea "Fara factura".

Descarcarea din gestiune se face in baza bonurilor de consum si a proceselor verbale de predare semnate de catre persoanele responsabile pentru distribuirea bunurilor.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Ce documente sunt obligatorii pentru cheltuieli campanie promotionala":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016