Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Aviz insotire marfa in cadrul unei operatiuni de livrare bunuri de la furnizor catre destinatarul final

30-Sep-2015
3405

Societatea A este furnizor, societatea B este client al societatii A si societatea C este client al societatii B. La inceput de luna societatea B factureaza marfa clientului sau C si numai dupa ce clientul C achita marfa furnizorului sau B livrarea marfii respective se face de la furnizorul A catre clientul final C in baza avizului de expeditie. Ulterior societatea A factureaza societatii B.

Avizul de expeditie cu care marfa pleaca de la A catre C poate fi intocmit in limba engleza pentru toate elementele sale obligatorii? Este obligatoriu sa existe un comentariu pe aviz? In mod normal pe aviz se scrie cauza pentru care s-a intocmit avizul de expeditie si nu factura si apare fie "fara factura" in cazul mostrelor sau "urmeaza factura" sau "pentru prelucrare".

Dar in acest caz este o livrare triunghiulara pentru o marfa deja facturata. Trebuie un comentariu in acest caz pe avizul de expeditie pentu a fi in conformitate cu legea?

 


Conform pct.A-6 din Anexa 1 la OMFP 3512/2008, documentele justificative si financiar contabile pot fi intocmite si intr-o alta limba si intr-o alta moneda daca acest fapt este prevazut expres printr-un act normativ.

In acest sens, regasim doar pentru factura aceasta permisiune in Codul fiscal, pentru celelalte documente neexistand cadru legal. Astfel, avizul de insotire a marfii va fi obligatoriu intocmit in limba romana.


In Anexa 2 la OMFP 2226/2006 - Utilizarea unor formulare financiar-contabile - actualizat se regasesc prevederile cu privire la emiterea Avizului de insotire a marfii.

Avizul de insotire a marfii serveste ca:
- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz;
- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz;


- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati;
- document de primire in gestiune, dupa caz.

In continutul minimal obligatoriu de informatii al avizului de insotire a marfii se prevede indicarea datelor de identificare ale cumparatorului (denumire, adresa, cod de identificare fiscala) si nu ale destinatarului.

Avizul de insotire a marfii se intocmeste, in doua sau mai multe exemplare, de catre unitatile care nu au posibilitatea intocmirii facturii in momentul livrarii produselor, marfurilor sau altor valori materiale, precum si in alte situatii stabilite prin procedurile proprii ale societatii.

in cazul transferului de bunuri intre gestiunile aceleiasi unitati, dispersate teritorial avizul de insotire a marfii va purta mentiunea "Fara factura".

Pe avizul de insotire a marfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terti se face mentiunea "Pentru prelucrare la terti".

in celelalte situatii decat cele prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.

In cazul de fata, societatea B factureaza livrare de bunuri catre societatea C la inceputul lunii, fara a livra in schimb bunurile, operatiunea fiind conditionata de incasarea contravalorii facturii. Bunurile sunt livrate direct de la societatea A, furnizorul societatii B, la destinatarul final al bunurilor, respectiv societatea C, dupa dovedirea platii societatii C catre societatea B. Ulterior societatea A factureaza societatii B livrarea bunurilor. Pe impul transportului bunurile sunt insotite de aviz insotire marfa emis de catre societatea A pe numele societatii C.

Societatea B nu poate factura o livrare de bunuri pe care nu le are in gestiune catre societatea C. Astfel, factura emisa la inceputul lunii reprezinta in fapt un avans de 100% a livrarii ce urmeaza a se efectua de catre societatea B catre societatea C.

Ulterior platii se procedeaza la transportul bunurilor de la societatea A catre destinatarul final societatea C.

In aceasta tranzactie, circuitul operatiunilor este :
- Vanzator societate A - cumparator societate B: factura emisa de societatea A pentru cumparatorul socieatea B ulterior livrarii; marfa nu ajunge in depozitul societatii B, ci este expediata direct destinatarului final societatea C;

- Vanzator societate B - cumparator societate C : factura de avans integral emisa la inceputul lunii; incasare integrala; livrare marfa de la societatea A catre societatea C cu document justificativ - aviz de insotire a marfii emis de societatea A pe numele societatii B (cumparatorul) si cu inscrierea urmatoarelor mentiuni :
· Loc de destinatie finala a transportului bunurilor : societatea C - denumire, CUI, adresa livrare bunuri;
· Cauza pentru care nu s-a emis factura : „livrarea bunurilor mentionate in prezentul aviz de insotire a marfii se va factura de catre furnizor-societatea A in termen de ..../pana la data de ..., conform contract nr.../.....; cumparatorul societatea B va factura catre destinatarul final al bunurilor, societatea C, in termen de ..../pana la data de ..., conform contract nr.../......

- Facturare livrare bunuri de catre societatea A catre societatea B .

- Facturare livrare bunuri de catre societatea B catre societatea C si stornarea avansului integral facturat la inceputul lunii, valoarea facturii fiind zero.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu, economist si expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Aviz insotire marfa in cadrul unei operatiuni de livrare bunuri de la furnizor catre destinatarul final":
Rating:

Nota: 3.25 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016