Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Control Garda de Mediu: Documente verificate si contraventii pentru nerespectarea legislatiei in vigoare

01-Nov-2019
1109

Pentru ca amenzile pe care contribuabilii risca sa le primeasca in urma controlului efectuat de Garda de Mediu sunt foarte mari - ajungand si la 80.000 de lei, unul dintre specialistii nostri ne va arata exact ce proceduri si ce formulare trebuie sa intocmesca o societate in vederea prezentarii unui control.

Pregatirea unui control din partea Garzii de Mediu difera in functie de complexitatea activitatii desfasurate la punctul de lucru inspectat.

Autoritatea de control verifica atat documentele detinute cat si amplasamentul, putand solicita orice document considera necesar pentru realizarea Raportului de inspectie.

Documente minime verificate:

- actele societatii (CUI, Certificat constatator pentru activitatile desfasurate la punctul de lucru, Act constitutiv etc)

- acte de reglementare detinute (autorizatie de mediu, autorizatie de gospodarirea apelor, acord preluare ape uzate, etc)

- acte de proprietate spatiu;

- contracte utilitati (alimentare cu apa, canalizare, deseuri, gaze etc)

- documente de predare deseuri generate (formulare de incarcare descarcare Anexa 3 deseuri nepericuloase sau Anexa 2 deseuri periculoase, facturi, aviz insotire marga, aviz cantarire etc)

- documente privind achizitia/comercializarea/utilizarea substantelor periculoase (fise de securitate, evidente lunare, declarare ITM si APM, documente de transport, autorizatii etc)

- documente privind obligatiile catre Fondul pentru Mediu pentru propriile produse puse pe piata nationala sau produsele din import/achizitie intracomunitara : ambalaje, echipamente electrice si electronice, baterii/acumulatori, emisii, substante, uleiuri (declaratii lunare, documente financiar contabile de achizitie/comercializare si documente de transport, dosare de trasabilitate, contracte OTR, etc);

- inregistrari in Registrul producatorilor de echipamente electrice si electronice sau in Registrul producatorilor de baterii/acumulatori;

- evidenta lunara a gestiunii deseurilor intocmita conform cerintelor legislative;

- raportul anual al deseurilor, in format hartie inregistrat la APM si raportarea in SIM (Sistemul integrat de mediu)

- alte evidente si raportari legale in functie de activitatea desfasurata (evidenta ambalajelor, substantelor periculoase, uleiuri minerale, echipamente electrie, baterii/acumulatori etc)

- evidente si raportari catre APM, Gospodarirea Apelor, Apa Nova, in functie de precizarile din autorizatiei de mediu, autorizatia de gospodarirea apelor, avizul de preluare ape uzate.

In privinta amplasamentului verificat, acesta trebuie sa fie curat, fara deseuri depozitate in spatii neamenajate, scurgeri de substante periculoase etc. Deseurile trebuie depozitate in spatii amenajate, ferite de intemperii, selectiv in functie de tipul acestora, nu se vor amesteca deseurile periculoase cu nepericuloase, deseurile reciclabile separat in functie de coduri, deseurile periculoase in recipienti de preferat metalici, pentru evitarea scurgerilor accidentale, etc.

In continuare, va prezentam cateva contraventii la care va expuneti daca nu respectati legislatia de mediu in vigoare:

20 000-40 000 lei- obligatia incadrarii corecte a fiecarui tip de deseu generat din propria activitate in lista deseurilor

20 000-40 000 caracterizarea deseurilor periculoase

20 000-40 000 lei – obligatia de a efectua operatiunile de valorificare/tratare in conformitate cu legislatia in vigoare (contracte cu colectorii pentru toate tipurile de deseuri generate: de la menajer, la tuburi fluorescente, baterii si acumulatori, medicale, maculatura, ambalaje, etc)

15 000-30 000 lei - obligatia asigurarii unei evidente cronologice a gestiunii deseurilor pentru fiecare tip de deseu, precum si a cantitatii, naturii si originii deseurilor si, dupa caz, a destinatiei, a frecventei colectarii, a mijlocului de transport si a metodei de tratare, operatiunii de valorificare sau eliminare a deseurilor

3000-7500 lei - absenta evidentei gestiunii deseurilor, inscrierea de date incorecte in evidenta gestiunii deseurilor, neutilizarea corecta a codurilor deseurilor pentru evidenta gestiunii deseurilor

10 000 lei la 20 000 lei - obligatia informarii inspectoratul pentru situatii de urgenta inaintea efectuarii fiecarui transport de deseuri periculoase (conform Formularului aprobat)

20 000-40 000 lei - obligatia furnizarii anuale catre Ministerului Mediului (ANPM) a informatii privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje (in cazul realizarii obligatiilor in mod individual)

15 000-30 000 lei – lipsa raportarii datelor si informatiilor privind gestionarea deseurilor, pe suport hartie si in SIM

75 000 lei la 80 000 lei - deversarea apelor uzate in retelele de canalizare ale localitatilor, cu nerespectarea conditiilor stabilite de detinatorii acestora, ca si lipsa pre-epurarii locale a acestor ape

35.000 lei la 40.000 lei – Lipsa planului propriu de prevenire si combatere a poluarilor accidentale

30 000-40 000 lei - obligatia evidentei echipamentelor electrice si electronice si incredintarea deseurilor provenite de la echipamentele respective numai operatorilor autorizati pentru colectarea si/sau tratarea DEEE

20 000-60 000 lei – obligatia furnizarii Ministerului Mediului si Ministerului Sanatatii toate informatiile despre proprietatile substantelor si preparatelor chimice periculoase care pot pune in pericol sanatatea populatiei si mediul.

Plata catre AFM pentru cantitatile de ambalaje considerate nedeclarate + penalitati 0,03%/zi din suma datorata - obligatia de a declara la Fondul pentru mediu contributia de 2 lei/kg pentru ambalajele produselor importate

Plata catre AFM pentru cantitatile nedeclarate + penalitati 0,03%/zi din suma datorata - obligatia de a calcula si de a plati la Fondul pentru mediu o contributie de 2% din valoarea substantelor clasificate ca fiind periculoase pentru mediu, introduse pe piata nationala

Plata catre AFM pentru cantitatile considerate nedeclarate + penalitati 0,03%/zi din suma datorata - obligatia de a declara la Fondul pentru mediu contributia prevazuta pentru introducerea pe piata nationala a echipamentelor electrice si electronice

Plata catre AFM pentru cantitatile nedeclarate + penalitati 0,03%/zi din suma datorata - obligatia de a declara la Fondul pentru mediu contributia prevazuta pentru introducerea pe piata nationala a bateriilor si acumulatorilor portabil

Plata catre AFM pentru cantitatile considerate nedeclarate + penalitati 0,03%/zi din suma datorata - Obligatia de a calcula si de a plati ecotaxa in valoare de 0,15 lei/bucata pentru introducerea pe piata nationala a pungilor si sacoselor pentru cumparatur

1 000-5 000 lei - obligatia de a declara lunar, cantitatile de ambalaje, cantitatile de deseuri de echipamente electrice si electronice respectiv cantitatile de baterii si acumulatori portabili introduse pe piata nationala (nedepunerea la termen a declaratiilor AFM).

Raspuns oferit de specialistii Portal eMediu.ro, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Control Garda de Mediu: Documente verificate si contraventii pentru nerespectarea legislatiei in vigoare":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 230: Descarca noua versiune actualizata 2020
    • UPDATE 2020 ANAF a publicat, joi – 9 ianuarie, Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private, conform legii, precum si a modelului si continutului unor formulare. Prin Legea nr.30/2019 pentru aprobarea Ordonantei de...» citeste mai departe aici

  • Certificatul de atestare fiscala in 2020: Procedura de eliberare a certificatului, MODIFICATA
    • Ordinul nr. 3008/2019 care prevede modificarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 945 din 26 noiembrie 2019. Prevederile actului normativ intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial, mai exact acestea se vor aplica incepand cu data de 26 decembrie a.c. Proiectul de Ordin fusese pus in dezbatere publica pe site-ul ANAF la inceputul lunii noiembrie si prevedea modificarea si completarea...» citeste mai departe aici

  • Legea 129/2019: Raportarea tranzactiilor in contractele de asociere in participatiune cu un furnizor de jocuri de noroc
    • O firma de constructii are incheiat un contract de asociere in participatiune cu un organizator de jocuri de noroc pentru desfasurarea in comun a activitatii de jocuri de noroc. Firma de constructii pune la dispozitie spatiul in care se desfasoara activitatea, iar organizatorul pune la dispozitie aparatele cu licentele si tot el conduce evidenta contabila. Firma de constructii incaseaza in baza decontului emis de organizator venituri din aceasta asociere. Incasarile se fac in numerar. Ce...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016