
Raportul Special
realizat de specialisti
Pentru ca amenzile pe care contribuabilii risca sa le primeasca in urma controlului efectuat de Garda de Mediu sunt foarte mari - ajungand si la 80.000 de lei, unul dintre specialistii nostri ne va arata exact ce proceduri si ce formulare trebuie sa intocmesca o societate in vederea prezentarii unui control.
Pregatirea unui control din partea Garzii de Mediu difera in functie de complexitatea activitatii desfasurate la punctul de lucru inspectat.
Autoritatea de control verifica atat documentele detinute cat si amplasamentul, putand solicita orice document considera necesar pentru realizarea Raportului de inspectie.
Documente minime verificate:
- actele societatii (CUI, Certificat constatator pentru activitatile desfasurate la punctul de lucru, Act constitutiv etc)
- acte de reglementare detinute (autorizatie de mediu, autorizatie de gospodarirea apelor, acord preluare ape uzate, etc)
- acte de proprietate spatiu;
- contracte utilitati (alimentare cu apa, canalizare, deseuri, gaze etc)
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examen Consultant Fiscal 2025
- documente de predare deseuri generate (formulare de incarcare descarcare Anexa 3 deseuri nepericuloase sau Anexa 2 deseuri periculoase, facturi, aviz insotire marga, aviz cantarire etc)
- documente privind achizitia/comercializarea/utilizarea substantelor periculoase (fise de securitate, evidente lunare, declarare ITM si APM, documente de transport, autorizatii etc)
- documente privind obligatiile catre Fondul pentru Mediu pentru propriile produse puse pe piata nationala sau produsele din import/achizitie intracomunitara : ambalaje, echipamente electrice si electronice, baterii/acumulatori, emisii, substante, uleiuri (declaratii lunare, documente financiar contabile de achizitie/comercializare si documente de transport, dosare de trasabilitate, contracte OTR, etc);
- inregistrari in Registrul producatorilor de echipamente electrice si electronice sau in Registrul producatorilor de baterii/acumulatori;
- evidenta lunara a gestiunii deseurilor intocmita conform cerintelor legislative;
- raportul anual al deseurilor, in format hartie inregistrat la APM si raportarea in SIM (Sistemul integrat de mediu)
- alte evidente si raportari legale in functie de activitatea desfasurata (evidenta ambalajelor, substantelor periculoase, uleiuri minerale, echipamente electrie, baterii/acumulatori etc)
- evidente si raportari catre APM, Gospodarirea Apelor, Apa Nova, in functie de precizarile din autorizatiei de mediu, autorizatia de gospodarirea apelor, avizul de preluare ape uzate.
In privinta amplasamentului verificat, acesta trebuie sa fie curat, fara deseuri depozitate in spatii neamenajate, scurgeri de substante periculoase etc. Deseurile trebuie depozitate in spatii amenajate, ferite de intemperii, selectiv in functie de tipul acestora, nu se vor amesteca deseurile periculoase cu nepericuloase, deseurile reciclabile separat in functie de coduri, deseurile periculoase in recipienti de preferat metalici, pentru evitarea scurgerilor accidentale, etc.
In continuare, va prezentam cateva contraventii la care va expuneti daca nu respectati legislatia de mediu in vigoare:
20 000-40 000 lei- obligatia incadrarii corecte a fiecarui tip de deseu generat din propria activitate in lista deseurilor
20 000-40 000 caracterizarea deseurilor periculoase
20 000-40 000 lei – obligatia de a efectua operatiunile de valorificare/tratare in conformitate cu legislatia in vigoare (contracte cu colectorii pentru toate tipurile de deseuri generate: de la menajer, la tuburi fluorescente, baterii si acumulatori, medicale, maculatura, ambalaje, etc)
15 000-30 000 lei - obligatia asigurarii unei evidente cronologice a gestiunii deseurilor pentru fiecare tip de deseu, precum si a cantitatii, naturii si originii deseurilor si, dupa caz, a destinatiei, a frecventei colectarii, a mijlocului de transport si a metodei de tratare, operatiunii de valorificare sau eliminare a deseurilor
3000-7500 lei - absenta evidentei gestiunii deseurilor, inscrierea de date incorecte in evidenta gestiunii deseurilor, neutilizarea corecta a codurilor deseurilor pentru evidenta gestiunii deseurilor
10 000 lei la 20 000 lei - obligatia informarii inspectoratul pentru situatii de urgenta inaintea efectuarii fiecarui transport de deseuri periculoase (conform Formularului aprobat)
20 000-40 000 lei - obligatia furnizarii anuale catre Ministerului Mediului (ANPM) a informatii privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje (in cazul realizarii obligatiilor in mod individual)
15 000-30 000 lei – lipsa raportarii datelor si informatiilor privind gestionarea deseurilor, pe suport hartie si in SIM
75 000 lei la 80 000 lei - deversarea apelor uzate in retelele de canalizare ale localitatilor, cu nerespectarea conditiilor stabilite de detinatorii acestora, ca si lipsa pre-epurarii locale a acestor ape
35.000 lei la 40.000 lei – Lipsa planului propriu de prevenire si combatere a poluarilor accidentale
30 000-40 000 lei - obligatia evidentei echipamentelor electrice si electronice si incredintarea deseurilor provenite de la echipamentele respective numai operatorilor autorizati pentru colectarea si/sau tratarea DEEE
20 000-60 000 lei – obligatia furnizarii Ministerului Mediului si Ministerului Sanatatii toate informatiile despre proprietatile substantelor si preparatelor chimice periculoase care pot pune in pericol sanatatea populatiei si mediul.
Plata catre AFM pentru cantitatile de ambalaje considerate nedeclarate + penalitati 0,03%/zi din suma datorata - obligatia de a declara la Fondul pentru mediu contributia de 2 lei/kg pentru ambalajele produselor importate
Plata catre AFM pentru cantitatile nedeclarate + penalitati 0,03%/zi din suma datorata - obligatia de a calcula si de a plati la Fondul pentru mediu o contributie de 2% din valoarea substantelor clasificate ca fiind periculoase pentru mediu, introduse pe piata nationala
Plata catre AFM pentru cantitatile considerate nedeclarate + penalitati 0,03%/zi din suma datorata - obligatia de a declara la Fondul pentru mediu contributia prevazuta pentru introducerea pe piata nationala a echipamentelor electrice si electronice
Plata catre AFM pentru cantitatile nedeclarate + penalitati 0,03%/zi din suma datorata - obligatia de a declara la Fondul pentru mediu contributia prevazuta pentru introducerea pe piata nationala a bateriilor si acumulatorilor portabil
Plata catre AFM pentru cantitatile considerate nedeclarate + penalitati 0,03%/zi din suma datorata - Obligatia de a calcula si de a plati ecotaxa in valoare de 0,15 lei/bucata pentru introducerea pe piata nationala a pungilor si sacoselor pentru cumparatur
1 000-5 000 lei - obligatia de a declara lunar, cantitatile de ambalaje, cantitatile de deseuri de echipamente electrice si electronice respectiv cantitatile de baterii si acumulatori portabili introduse pe piata nationala (nedepunerea la termen a declaratiilor AFM).
Raspuns oferit de specialistii Portal eMediu.ro, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Stocurile fara aviz. Cum argumentam ca nu se pot inregistra in contabilitate?MMJS: De la 1 ianuarie 2018 salariile foarte mari vor scadeaArticole similare
Colectare taxe si impozite. Strategiile expertilorControale ANAF in 2023: Firmele vor avea drepul de a solicita dosarul administrativ al actiunii de CONTROL fiscal. Exista si situatii cand documentele sunt anonimizateNoutati Legislatie Fiscala 07 - 11 iunie 2009A fost lansata platforma prin care firmele se pot inscrie pentru a obtine fonduri europene nerambursabile aferente perioadei 2021-2027Modificari OUG 79/2017: Impozit pe profit, impozit pe venit microintreprinderi, impozit pe venitUltimele articole
ONPCSB si spalarea banilor. Ce trebuie sa stie firmele despre procedura de CONTROLDeclaratie beneficiar real. Risti pana la 10.000 lei amenda sau dizolvarea firmei daca NU depui formularulSECRETUL unei contabilitati impecabile[MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheieCum iti poate transforma afacerea un sistem ERPArticole similare
Referat pentru abatere disciplinara. Reducerea salariuluiGhid ANAF pentru persoanele care realizeaza venituri din inchirierea bunurilor mobile si imobileTop 3 greseli in managementul contractelor si cum sa le evitiRecomandari facute investitorilor straini. Ce vesti bune are guvernatorul BNRCombaterea evaziunii fiscale in domeniul panificatiei. Cum arata totalul SANCTIUNIlor aplicateUltimele articole
E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancarGHID e-Transport 2025: Termene, Obligatii si SANCTIUNISANCTIUNI pentru neconformarea cu E-Factura in B2C de la 1 iulie 2025[RECTIFICATIVA D101] Cum poti corecta greselile din declaratiile de profit si reglementari cheieNeautorizare coduri CAEN. Amenzi de pana la 35.000 lei sau suspendarea activitatii in acest cazArticole similare
AFM suspenda inscrierile in programulPlata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?Declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu pot fi depuse si prin platforma e-TAX, conform Ordinului 209/2024Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate fi obtinut online (Ordinul 2171/2021)Tichetele pentru "Rabla 2013" se vor distribui de joia viitoareUltimele articole
Declaratia de mediu se va transmite exclusiv online incepand cu luna decembrie 2021Depunerea declaratiei de fond de mediu. Cine are aceasta obligatie?Administratia Fondului pentru Mediu a publicat calendarul fiscal pentru anul 2020Noul Guvern propune o noua taxa auto! Orban: Ar putea fi conceputa ca o taxa de poluareAdoptarea rectificarii bugetare, amanata! Guvernul a decis sa analizeze mai in detaliu fiecare aspectArticole similare
Monografie contabila FOND DE MEDIU. Ce alte taxe se platesc?Plata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?Se aplica TVA la taxa de 80 lei/tona- FOND DE MEDIU conform Ordonantei 31/2013? Raspuns oficialDepunerea declaratiei de FOND DE MEDIU. Cine are aceasta obligatie?Ce obligatii privind ecotaxa au comerciantii care le achizitioneaza de la un furnizor intern?Sfaturi de la experti
Cota TVA servicii de inchiriere aparate si livrare bunuri medicale
Intrebare: Avand in vedere activitatea principala a societatii, care detine mai multe aparate «concentrator de oxigen stationar» ce se dau in chirie, la prescrierea medicului, catre persoane bolnave, iar ulterior sunt decontate de Casa de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Depunere D100/D700 impozit pe constructii an fiscal modificat
Intrebare: In prezent, avem exercitiu fiscal diferit de anul calendaristic, respectiv 01.05.2024?30.04.2025, iar pana in 25.07.2025 vom depune D700 pentru modificarea vectorului fiscal, in vederea trecerii la an fiscal = an calendaristic,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta
E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar
Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare
Limita plati numerar persoane fizice. Sumele de peste 10.000 ron pot fi incasate integral?
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA