Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Stocurile fara aviz. Cum argumentam ca nu se pot inregistra in contabilitate?

18-Iun-2014
3531
In ce priveste imposibilitatea de a face inregistrari contabile pentru unele stocuri fara aviz, luam ca exemplu o societate care colecteaza deseuri nemetalice, pe baza avizelor de expeditie (fara pret), de la un lant de magazine X din tot judetul.

Cantitatile centralizate sunt introduse in contabilitate pe baza acestor avize 371=408. La inceputul lunii urmatoare soseste factura si se scad avizele. Contabilitatea centrala a acestor magazine nu mai vrea sa elibereze aceste avize si doreste sa elibereze formulare de incarcare-descarcare deseuri.

Vom stabili astfel cum se poate argumenta ca aceste documente nu se pot inregistra in contabilitate, ele fiind necesare pentru garda de mediu si transportul pe drumurile publice. De asemenea, se va stabili daca aceste avize pot fi inlocuite cu alte documente agreate de ANAF.

Mentionam ca nu trebuie sa le inlocuiti cu nimic. Dumneavoastra inregistrati in contabilitate deseurile primite pe baza Notei de receptie si constatare de diferente intocmite la momentul preluarii in gestiune a deseurilor.

Conform OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile:


NOTA DE RECEPTIE SI CONSTATARE DE DIFERENTE (Cod 14-3-1A)

1. a) Serveste ca:

- document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru incarcare in gestiune;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.

b) Se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:

- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte
din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.

c) In alte cazuri decat cele mentionate la lit. b), receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).
(...)"

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016