Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MMJS: De la 1 ianuarie 2018 salariile foarte mari vor scadea

05-Feb-2018
962

Printr-un comunicat de presa, reprezentantii Ministerului Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) afirma ca de la 1 ianuarie 2018 salariile foarte mari vor scadea, fapt cunoscut inca din momentul dezbaterii in Parlament a proiectului privind Legea salarizarii personalului platit din fondurile publice.

"Scopul actului normativ a fost echilibrarea sistemului bugetar de salarizare deoarece existau disfunctionalitati majore, in sensul ca, pentru aceleasi functii si atributii, functionarii din institutiile statului aveau salarii diferite. Spre exemplu, un director executiv gradul II, la APIA avea un salariu brut de 12.371 lei, iar un director executiv, grad II, la Garda de Mediu avea un salariu brut de 4.172 lei. De asemenea, un consilier ministru la Ministerul Muncii avea un salariu brut de 6.700 lei, in timp ce un consilier ministru la Ministerul Sanatatii avea un salariu brut de 12.000 de lei", se arata in comunicatul mentionat mai sus.

In acelasi timp, raportul intre cel mai mic salariu din sistemul bugetar si cel mai mare era de "1 la 18, multi dintre bugetari avand salarii mai mari decat presedintele Romaniei". Mai mult decat atat, prin Legea 153/2017 s-a stabilit ca cel mai mare salariu din sistemul bugetar sa fie al presedintelui Romaniei, iar raportul a devenit de la 1 la 12. Din acest motiv, s-a luat masura "ajustarii tuturor salariilor care depaseau indemnizatia presedintelui Romaniei, in general a celor cu functii de conducere".

O alta diferenta se regasea la nivelul salariilor celor din IT. De exemplu, un IT-ist la ANPIS avea un salariu brut de 4.019 lei, iar un IT-ist la ICCJ avea un salariu brut de 9.322 lei; aceasta masura fiind luata si pentru ajustare.

Potrivit comunicatului MMJS, in 2022, sistemul de salarizare va fi in totalitate echilibrat, astfel "toti cei aflati in baza de jos a piramidei salariale vor avea cresteri treptate, in unele cazuri duble fata de nivelul lunii iunie 2017, cei de la jumatatea piramidei salariale vor avea cresteri mai mici sau vor stagna, iar pentru aproximativ 3% dintre bugetari s-au operat ajustari, astfel incat niciun bugetar sa nu mai depaseasca presedintele Romaniei, iar pentru munca egala sa fie salarii egale in toate cazurile".

Puteti consulta comunicatul de presa MMJS aici!

 

Sursa: MMJS

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MMJS: De la 1 ianuarie 2018 salariile foarte mari vor scadea":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016