Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate fi obtinut online (Ordinul 2171/2021)

10-Dec-2021
2910
Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate fi obtinut online (Ordinul 2171/2021)

Ordinul nr. 2171/2021 privind modificarea Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 594/2006 pentru aprobarea Certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1167 din 09 decembrie 2021.

Conform noului Ordinul publicat recent in Monitorul Oficial, certificatele de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu pot fi obtinute online:

„ Atat transmiterea cererii de eliberare a certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, cat si eliberarea certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se realizeaza exclusiv prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu.”

Cererea de eliberare a certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se transmite prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.

Utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" pentru obtinerea certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu va fi posibila atat pentru operatorii care detin un cont de acces cu utilizator si parola, cat si pentru cei inrolati in aplicatia informatica, conform Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

In vederea eliberarii certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se vor consulta:
- declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu depuse de catre contribuabil;
- documentele de plata intocmite de catre contribuabil;


- alte informatii si documente solicitate contribuabilului de catre Administratia Fondului pentru Mediu in legatura cu situatia sa.

De asemenea se vor examina toate actele de verificare si control incheiate de Administratia Fondului pentru Mediu, precum si de alte organe cu atributii de control.

Obligatiile de plata la Fondul pentru mediu se vor mentiona nominal, astfel:

- obligatii de plata principale existente in sold si nestinse pana la data emiterii certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu;
- obligatii de plata accesorii existente in sold si nestinse pana la data emiterii certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu.

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate contine si alte mentiuni relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, referitoare la obligatiile de plata (de exemplu, obligatiile fiscale pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, obligatiile fiscale a caror executare este suspendata, obligatiile fiscale cu termene de plata viitoare stabilite in planul de reorganizare judiciara aprobat, in conditiile legii etc.).

Cererea de eliberare a certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se solutioneaza in maximum 5 zile lucratoare de la inregistrare.

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu are inscrise in mod obligatoriu numarul de inregistrare, data eliberarii, scopul eliberarii si perioada de valabilitate.

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se emite si se comunica in mediu electronic prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.

Certificatul eliberat si comunicat conform prezentei proceduri este valabil si fara semnatura persoanelor imputernicite ale Administratiei Fondului pentru Mediu, potrivit legii, si fara stampila institutiei.

Valabilitatea certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu este de 30 de zile de la data emiterii.

Timp de 60 de zile de la data emiterii, certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu va putea fi consultat pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu de catre institutiile abilitate, in baza unui cont de acces deschis la cerere.

Pentru a consulta Anexele care contin si documentele necesare, click AICI»

Extras din Ordinul 2171/2021:
Luand in considerare Referatul de aprobare al Administratiei Fondului pentru Mediu nr. 9/LAF/7.09.2021 privind modificarea Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 594/2006 pentru aprobarea Certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu,
in baza prevederilor art. 11 alin. (4) si ale art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 342 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 13 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor,
ministrul mediului, apelor si padurilor emite prezentul ordin.

Art. I. -
Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 594/2006 pentru aprobarea Certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 535 din 21 iunie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 3. -
Se aproba caracteristicile, modul de utilizare si pastrare pentru formularul «Certificat de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu», prevazute in anexa nr. 2."
2. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 4. -
Se aproba caracteristicile, modul de utilizare si pastrare pentru formularul «Cerere de eliberare a unui certificat de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu», prevazute in anexa nr. 4."
3. Anexele nr. 1-3, 31, 4 si 5 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-6 la prezentul ordin.
Art. II. -
Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. III. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Depunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025

    • In acest articol vom vedea principalele termene fiscale din luna noiembrie pentru contribuabilii din Romania, precum depunerea declaratiilor de TVA, notificari privind regimul special pentru agricultori sau TVA la incasare, dar si situatiile centralizatoare pentru produse accizabile. Sunt evidentiate formularele necesare, categoriile de contribuabili vizate si baza legala aferenta fiecarui termen. Informatiile sunt utile pentru o buna planificare fiscala si respectarea obligatiilor legale.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016