Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate fi obtinut online (Ordinul 2171/2021)

10-Dec-2021
2224
Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate fi obtinut online (Ordinul 2171/2021)

Ordinul nr. 2171/2021 privind modificarea Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 594/2006 pentru aprobarea Certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1167 din 09 decembrie 2021.

Conform noului Ordinul publicat recent in Monitorul Oficial, certificatele de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu pot fi obtinute online:

„ Atat transmiterea cererii de eliberare a certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, cat si eliberarea certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se realizeaza exclusiv prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu.”

Cererea de eliberare a certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se transmite prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.

Utilizarea serviciului "Depunere declaratii on-line" pentru obtinerea certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu va fi posibila atat pentru operatorii care detin un cont de acces cu utilizator si parola, cat si pentru cei inrolati in aplicatia informatica, conform Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 572/2019 pentru depunerea declaratiilor privind obligatiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

In vederea eliberarii certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se vor consulta:
- declaratiile privind obligatiile la Fondul pentru mediu depuse de catre contribuabil;
- documentele de plata intocmite de catre contribuabil;


- alte informatii si documente solicitate contribuabilului de catre Administratia Fondului pentru Mediu in legatura cu situatia sa.

De asemenea se vor examina toate actele de verificare si control incheiate de Administratia Fondului pentru Mediu, precum si de alte organe cu atributii de control.

Obligatiile de plata la Fondul pentru mediu se vor mentiona nominal, astfel:

- obligatii de plata principale existente in sold si nestinse pana la data emiterii certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu;
- obligatii de plata accesorii existente in sold si nestinse pana la data emiterii certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu.

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu poate contine si alte mentiuni relevante pentru situatia fiscala a contribuabilului, referitoare la obligatiile de plata (de exemplu, obligatiile fiscale pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, obligatiile fiscale a caror executare este suspendata, obligatiile fiscale cu termene de plata viitoare stabilite in planul de reorganizare judiciara aprobat, in conditiile legii etc.).

Cererea de eliberare a certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se solutioneaza in maximum 5 zile lucratoare de la inregistrare.

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu are inscrise in mod obligatoriu numarul de inregistrare, data eliberarii, scopul eliberarii si perioada de valabilitate.

Certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu se emite si se comunica in mediu electronic prin intermediul serviciului "Depunere declaratii on-line" existent pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu, www.afm.ro.

Certificatul eliberat si comunicat conform prezentei proceduri este valabil si fara semnatura persoanelor imputernicite ale Administratiei Fondului pentru Mediu, potrivit legii, si fara stampila institutiei.

Valabilitatea certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu este de 30 de zile de la data emiterii.

Timp de 60 de zile de la data emiterii, certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu va putea fi consultat pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu de catre institutiile abilitate, in baza unui cont de acces deschis la cerere.

Pentru a consulta Anexele care contin si documentele necesare, click AICI»

Extras din Ordinul 2171/2021:
Luand in considerare Referatul de aprobare al Administratiei Fondului pentru Mediu nr. 9/LAF/7.09.2021 privind modificarea Ordinului ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 594/2006 pentru aprobarea Certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu,
in baza prevederilor art. 11 alin. (4) si ale art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 342 alin. (3) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 13 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor,
ministrul mediului, apelor si padurilor emite prezentul ordin.

Art. I. -
Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 594/2006 pentru aprobarea Certificatului de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 535 din 21 iunie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 3. -
Se aproba caracteristicile, modul de utilizare si pastrare pentru formularul «Certificat de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu», prevazute in anexa nr. 2."
2. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 4. -
Se aproba caracteristicile, modul de utilizare si pastrare pentru formularul «Cerere de eliberare a unui certificat de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu», prevazute in anexa nr. 4."
3. Anexele nr. 1-3, 31, 4 si 5 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-6 la prezentul ordin.
Art. II. -
Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. III. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016