Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP modifica schemele de ajutor de stat

12-Sep-2019
1867
Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala doua proiecte de Hotarare care prevad modificari importante in ceea ce priveste schemele de ajutor de stat 332/2014 si 807/2014.
 
Principalele modificari aduse de proiectul de HG in cazul schemei de ajutor de stat instituita prin HG 332/2014 sunt urmatoarele:
 
  • introducerea posibilitatii demararii proiectului de investitii dupa depunerea cererii pentru finantare;
  • modificarea pragului minim de creare a locurilor de munca precum si a categoriei acestora, respectiv minimum 30 locuri de munca inalt calificate (locurile de munca ocupate de persoane care detin o diploma din invatamantul postliceal sau superior) si calificate (locurile de munca ocupate de persoane care detin o diploma emisa de o institutie de invatamant sau un certificat de calificare emis de un furnizor autorizat conform O.U.G. nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor); pentru 29 de judete, mai slab dezvoltate, in care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe tara, numarul de noi locuri de munca se diminueaza la 15;
  • introducerea notiunii de „salariul minim brut lunar” in valoare de 8.000 lei pentru un loc de munca inalt calificat (cca. 4.600 lei net), respectiv in valoare de 5.500 lei pentru un loc de munca calificat (cca. 3.200 lei net);
  • eliminarea obligativitatii operatorului economic de a nu inregistra debite restante la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare, nu se mai solicita Certificat de atestare fiscala la momentul depunerii cererii de acord pentru finantare. Aceasta obligatie ramane valabila la momentul platii ajutorului de stat, acestea fiind solicitate de reprezentantii DGAS;
  • inlocuirea mecanismului de depunere a cererilor pentru finantare in sesiuni cu mecanismul de depunere continua si eliminarea selectiei pe baza de punctaj;
  • introducerea conditiei potrivit careia contributia intreprinderii la cresterea economica si dezvoltarea regionala trebuie sa fie cel putin egala cu valoarea ajutorului de stat acordat;
  • flexibilizarea procedurii de plata a ajutorului de stat, prin eliminarea conditiilor referitoare la crearea a minimum 10 locuri de munca la depunerea primei cereri de plata, precum si la numarul maxim de cereri care se pot depune intr-un an calendaristic;
  • introducerea conditiei de depunere a cererilor de plata a ajutorului de stat pana la data de 30 septembrie a fiecarui an, in vederea asigurarii unei gestionari eficiente a bugetului alocat schemei;
  • introducerea obligatiei de a mentine locurile de munca create pentru o perioada de cel putin 5 ani de la data ocuparii fiecarui loc de munca, cu nivelul salariului mediu cel putin la nivelul salariului mediu lunar calculat in perioada de plata stabilirea mecanismului de recuperare proportionala a ajutorului de stat platit in functie de numarul de locuri de munca care nu sunt mentinute.
 
Proiectul de act normativ pentru modificarea si completarea HG 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca poate fi consultat integral AICI >>
 
Principalele modificari efectuate in cazul schemei de ajutor de stat 807/2014:
  • introducerea posibilitatii acordarii ajutorului de stat pentru acelasi proiect de investitii, atat pentru cheltuieli de natura activelor corporale si necorporale cat si pentru cheltuieli de natura salariala, fara a se depasi valoarea eligibila a cheltuielilor de natura activelor;
  • preluarea conditiilor prevazute in Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014, in vederea recunoasterii eligibilitatii cheltuielilor de natura costurilor salariale;
  • prelungirea pana in 2025 a perioadei in care se realizeaza plata ajutorului de stat, ca urmare a introducerii costurilor salariale in categoria cheltuielilor eligibile;
  • stabilirea mecanismului de recuperare proportionala in cazul ajutorului de stat pentru costuri salariale, in situatia in care locurile de munca nu sunt mentinute;
  • stabilirea valorii minime de 500.000 pentru investitiile care se realizeaza in judetele mai slab dezvoltate, in care PIB-ul pe cap de locuitor este mai mic sau egal cu 80% din media pe tara, conform informatiilor comunicate de Institutul National de Statistica, in vederea facilitarii accesului la finantare; limita de 80% a fost corelata cu nivelul indicatorului PIB pe cap de locuitor utilizat de Comisia Europeana la stabilirea Hartii regionale pentru fiecare stat membru, respectiv a intensitatii maxim admisibile pe fiecare regiune; aceasta facilitate va fi aplicata la 29 de judete; modificarea in consecinta a formularelor.
 
Proiectul de act normativ pentru modificarea si completarea HG 807/2014privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca poate fi consultat integral AICI >>
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP modifica schemele de ajutor de stat":
Rating:

Nota: 3.5 din 2 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatii
    • Conform unui nou proiect de ordin al ANAF, inspectorii care fac verificari la persoanele fizice NU vor mai purta insigne si portlegitimatii. Acestia vor avea la ei doar o legitimatie simpla, precum cea din poza de mai sus. In scopul utilizarii resurselor financiare ale Agentiei intr-un mod rational institutia considera oportun ca noul ordin sa nu mai prevada utilizarea de insigne si portlegitimatii, asa cum era reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 2225/2016 Inspectorii din cadrul directiei generale...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Mesaje false in numele ANAF. NU deschideti emailurile provenite de la info@anaf.ro!
    • Contribuabilii persoane fizice si juridice ar putea primi, din partea unui email fals, in numele ANAF, diferite mesaje si atasamente. Institutia avertizeaza! Nu deschideti mailurile provenite de la info@anaf.ro. In acest sens, institutia a publicat un comunicat de presa prin care ii pune in alerta pe contribuabilii persoane fizice si juridice cu privire la aceste mesaje trimise in numele ANAF. Mesajele care utilizeaza denumirea, precum si coordonatele ANAF, (numar telefon, adresa postala) si vin...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata simplificata. Firmele pot obtine facilitatea daca in trecut au beneficiat de OUG 181/2020?
    • In lumina noii Ordonante OUG 11/2021, sa intelegem ca putem esalona si inlesnirile primite ca urmare a pierderii unei esalonari pe 12 luni cu valabilitate pana la sf. anului, impreuna cu datoriile curente sau aceste inlesniri care au fost acordate pt 90 zile sunt excluse. Este nevoie sa renuntam la esalonarea primita cu valabilitate pana la 31.12.2021 sau putem adauga alaturi de aceasta o noua esalonare doar pt inlesniri si datorii curente pe o perioada de 12 luni? Va multumim pt indrumarea dvs....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016