Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plafonare preturi la utilitati pentru IMM-uri. Conditii de indeplinit in 2022

25-Sep-2022
1721
Plafonare preturi la utilitati pentru IMM-uri. Conditii de indeplinit in 2022
Avand in vedere prevederile art 1, alin 1, lit. c) din OUG 27/2022 cu modificarile ulterioare, pentru a putea stabili daca Informatica Feroviara SA poate beneficia de pretul final plafonat acordat de catre furnizorul de energie electrica incepand cu 01.09.2022, va rugam sa ne ajutati la stabilirea pragurilor conform Legii 346/2004, actualizata, pentru a putea vedea daca societatea noastra se poate incadra in IMM.

Mentionam urmatoarele:
- Informatica Feroviara este, potrivit art. 42 din Legea 31/1990, filiala cu personalitate juridica a Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, denumita in continuare CFR;
-conform HG 706/2002 privind infiintarea unor filiale ale Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, capitalul social al Informatica Feroviara SA este subscris si integral varsat de catre CFR, in calitate de actionar unic;
- CFR intocmeste situatii financiare consolidate in conformitate cu prevederile legale in vigoare: OMFP 2844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Directivele Europene. Conform ultimului Bilant consolidat la data de 31.12.2021, situatia se prezinta astfel: Numar mediu salariati CFR =22.213 salariati, Cifra de afaceri = 999.604.013 lei, Numar mediu Informatica Feroviara SA = 219 salariati, Cifra de afaceri = 33.146.574 lei.

• Tip societate: S.A.
• Numar de angajati: 50-249 angajati

• Platitoare TVA: Da
• Cod CAEN: 6201

Raspunsul consultantului fiscal Vera Constantin:

Pentru a beneficia de plafonarea pretului facturat, intreprinderea trebuie sa fie IMM autonoma sau, impreuna cu intreprinderile partenere sau legate, sa nu depaseasca pragurile stabilite prin definitia legala a IMM-urilor. Intreprinderea partenera se defineste drept intreprinderea care detine 25% sau mai mult din capitalul social sau din drepturile de vot (oricare dintre acestea este mai mare) in una ori in mai multe intreprinderi sau daca una ori mai multe intreprinderi detin 25% sau mai mult din capitalul social sau din drepturile de vot ale intreprinderii in cauza.

Intreprinderile legate sunt definite drept intreprinderile intre care exista oricare dintre urmatoarele raporturi:
-intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor celeilalte intreprinderi;
-intreprindere are dreptul de a numi sau de a revoca majoritatea membrilor consiliului de administratie, de conducere ori de supraveghere a celeilalte intreprinderi;
-intreprindere este actionara sau asociata a celeilalte intreprinderi si detine singura, in baza unui acord cu alti actionari ori asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau asociatilor intreprinderii respective;
-intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra celeilalte intreprinderi, in temeiul unui contract incheiat cu aceasta intreprindere sau al unei clauze din statutul acesteia.

Informatica Feroviara este, potrivit art. 42 din Legea 31/1990, filiala cu personalitate juridica a Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA prin urmare aveti o legatura directa cu compania mama CFR, iar pentru aplicarea prevederilor Legii 346 trebuie sa luati in calcul informatiile din situatiile financiare consolidate.

Conform Legii 346/2004 cu modificarile si completarile ulterioare, intreprinderile mici si mijlocii sunt definite ca fiind acele intreprinderi care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- au un numar mediu anual de salariati mai mic de 250;
- realizeaza o cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro, echivalent in lei, sau detin active totale care nu depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro, conform ultimei situatii financiare aprobate.

Prin active totale se intelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli in avans;

Conform datelor dvs.:

CFR intocmeste situatii financiare consolidate in conformitate cu prevederile legale in vigoare: OMFP 2844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Directivele Europene.

Conform ultimului Bilant consolidat la data de 31.12.2021, situatia se prezinta astfel:
Numar mediu salariati CFR =22.213 salariati
Cifra de afaceri = 999.604.013 lei
Numar mediu Informatica Feroviara SA = 219 salariati
Cifra de afaceri = 33.146.574 lei.

Prin urmare, pe baza informatiilor ce rezulta din consolidare, nu indepliniti conditiile aplicarii facilitatilor Legii 346 deoarece depasiti 250 salariati cat si plafonul obligatoriu al cifrei de afaceri.


Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal. Afla AICI cum poti beneficia si tu de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016