Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Neachitarea obligatiilor fiscale restante cu retinere la sursa poate constitui INFRACTIUNE

01-Mar-2023
1113
Neachitarea obligatiilor fiscale restante cu retinere la sursa poate constitui INFRACTIUNE

ANAF Vrancea reaminteste contribuabililor ca potrivit art. 61 alin. (1) din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, constituie infractiuni si se pedepsesc cu inchisoare de la 1 an la 5 ani sau cu amenda retinerea si neplata, incasarea si neplata, in cel mult 60 de zile de la termenul de scadenta prevazut de lege a anumitor obligatii fiscale.

Este vorba despre urmatoarele obligatii fiscale:

-impozitul pe dividendele platite de o persoana juridica romana catre o persoana juridica romana;

-impozitul pentru veniturile din activitati independente realizate in baza contractelor de activitate sportiva;

-impozitul pe veniturile din drepturile de proprietate intelectuala;

-impozit pe venitul din salarii si asimilate salariilor;

-impozitul pe veniturile din arenda;

-impozitul pe veniturile sub forma de dobanzi;

-impozitul pe veniturile impozabile obtinute din lichidarea unei persoane juridice sau din reducerea capitalului social, potrivit legii;

-impozitul pe veniturile din pensii;

-impozitul pe veniturile din premii si din jocuri de noroc;

-impozitul pe veniturile din alte surse;

-impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului II din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

-impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica sau entitate - asociere fara personalitate juridica dintr-o asociere cu o persoana juridica, contribuabil potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific, cu modificarile si completarile ulterioare;

-impozitul pe veniturile obtinute de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului III din Legea nr. 227/2015 cu modificarile si completarile ulterioare;

-contributia de asigurari sociale;

-contributia de asigurari sociale de sanatate;

-impozitul cu retinere la sursa pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti;

-impozit datorat pe venitul din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;

-contributia la Fondul pentru mediu.

Pentru a nu intra sub incidenta acestor prevederi, contribuabilii care figureaza in evident? a fiscala cu obligat? ii fiscale restante de natura celor mentionate, sunt invitati sa achitate, de indata aceste obligatii fiscale ori sa solicite acordarea uneia dintre facilitatile fiscale in vigoare, respectiv:

a) esalonarea la plata, reglementata de art. 184 – art. 209 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile Ordinului presedintelui A.N.A.F. nr. 90/2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a esalonarii la plata si a documentelor justificative anexate acesteia, precum si a Procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) esalonarea la plata, in forma simplificata, reglementata de art. 209 1 – art. 209 14 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborat cu prevederile Ordinului presedintelui A.N.A.F. nr. 1767/2021 pentru aprobarea Procedurii de acordare a esalonarii la plata, in forma simplificata, de catre organul fiscal central;



Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Neachitarea obligatiilor fiscale restante cu retinere la sursa poate constitui INFRACTIUNE":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T: Contribuabilii mijlocii depun D406 pana pe 30 iunie 2023. Este vorba de raportarea pe luna mai

    • Conform Legii 1783/2021, contribuabilii mijlocii au obligatia de a incepe raportarea SAF-T din ianuarie 2023. Astfel ca in calendarul ANAF termenul limita pentru raportarea din mai se implineste pe 30 iunie 2023. Reamintim ca prin Legea 1783/2021 a fost introdusa obligativitatea raportarii in SAF-T a contribubililor mijlocii de la 1 ianuarie 2023. Anumiti contribuabili raporteaza lunar (cei cu perioada fiscala aplicabila la TVA lunara), altii trimestrial ( cei cu perioada fiscala aplicabila la...» citeste mai departe aici

  • PFA in 2023: Ce CASS datoreaza daca a realizat venituri SUB plafon?

    • In declaratia unica estimativa pentru 2022, depusa in 25.05.2022, am estimat venit sub plafon de un salariu minim brut, dar am optat pentru plata cass la nivelul salariului minim brut. In declaratia unica finala pentru 2022, depusa la 25.05.2023, am declarat venit realizat sub plafonul de un salariu minim brut si prin urmare CASS si CAS datorat zero. In fisa de rol, sumele scadente la 25.05.2023 figureaza la impozit pe venit suma finala declarata dar la CASS a ramas suma din declaratia...» citeste mai departe aici

  • Cum se face trecerea de la microintreprindere la platitor de impozit pe profit. EXEMPLU util firmelor

    • Persoanele juridice care se infiinteaza in cursul unui an fiscal, precum si microintreprinderile care intra sub incidenta prevederilor art. 52 comunica organelor fiscale competente aplicarea/iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala. Trecerea de la microintreprindere la plata impozitului pe profit Persoanele juridice romane comunica organelor fiscale competente aplicarea sistemului de impunere pe veniturile...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016