Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii catre Fondul de mediu ale persoanelor catre introduc pe piata ambalaje de desfacere

27-Oct-2014
7523
Persoanelor juridice care introduc pe piata nationala ambalaje de desfacere le revine obligatia de a plati la Fondul pentru mediu contributia de 2 lei/kg prevazuta la art. 9 alin. (1) lit. d) din OUG 196/2005. Introducerea pe piata nationala este furnizarea pentru prima data spre distribuire, consum sau utilizare a unui produs pe piata nationala, in cursul unei activitati comerciale desfasurate cu titlu profesional, fie in schimbul unei plati, fie gratuit. Produsele fabricate, in baza unui contract, exclusiv pentru un operator economic care isi aplica denumirea, marca sau un alt semn distinctiv pe produs, in scopul introducerii pe piata si/sau al punerii in functiune in Romania in numele sau, se considera a fi introduse pe piata nationala de catre acesta.

Conform Metodologiei de calcul al contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu aprobata prin OMMSC 192/2014, oligatia de a plati la Fondul pentru mediu contributia de 2 lei/kg prevazuta la art. 9 alin. (1) lit. d) din OUG 196/2005 revine urmatorilor operatori economici:
a) care introduc pe piata nationala produse ambalate, pentru ambalajele primare, secundare si tertiare folosite pentru ambalarea produselor lor;
b) care ambaleaza produse ambalate, pentru ambalajele secundare si tertiare pe care le introduc pe piata nationala;
c) care distribuie pentru prima data pe piata nationala ambalaje de desfacere, pentru respectivele ambalaje distribuite pe piata nationala;
d) care dau spre inchiriere, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, pentru respectivele ambalaje introduse pe piata nationala.

Contributia se plateste anual pentru diferenta dintre cantitatile corespunzatoare obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie, prevazute in anexa nr. 3 la OUG 196/2005 si cantitatile de deseuri de ambalaje efectiv valorificate sau incinerate in instalatii de incinerare cu recuperare de energie.


Operatorii economici care folosesc ambalaje reutilizabile sunt obligati sa aplice sistemul depozit si sa inregistreze in evidentele contabile valoarea acestuia pentru respectivele ambalaje. Neaplicarea sistemului depozit duce la impunerea respectivelor ambalaje la fiecare introducere pe piata nationala.
In cazul ambalajelor reutilizabile a caror valoare nu este evidentiata distinct in documente si care se returneaza furnizorilor externi, inregistrarea in evidentele contabile se face prin atribuirea unei valori de garantie.
Obligatiile ce le revin persoanelor juridice catre Fondul de mediu se stabilesc conform nomei metodologice aprobata prin OMMSC 192/2014 in functie de modalitatea de realizare a obiectivelor anuale de valorificare, respectiv in mod individual sau prin contract incheiat cu un operator economic autorizat.

Modulul pentru calculul contributiei este inclus in programul informatic de asistenta privind completarea formularului "Declaratie privind obligatiile la Fondul pentru mediu", elaborat si pus la dispozitia contribuabililor in mod gratuit de catre Administratia Fondului pentru Mediu, program ce poate fi descarcat de pe pagina web a Administratiei Fondului pentru Mediu, la adresa www.afm.ro.

Date referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje se raporteaza si catre agentiile judetene/regionale pentru protectia mediului.

Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje catre agentiile judetene/regionale pentru protectia mediului se regaseste in OMMP 794/2012 privind procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deseuri de ambalaje.

Autor: Irina Dumitrescu

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394. Bonurile fiscale SUB 100 euro vor fi trecute in D394?

    • Declaratia 394 reprezinta un document important pentru raportarea detaliata a tranzactiilor interne intre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Desi aceasta declaratie este destinata in principal pentru facturi si livrari de bunuri de valoare mai mare, multi contribuabili se intreaba cum trebuie tratate bonurile fiscale cu valoarea sub 100 euro. In acest articol vom vedea cadrul legal care stabileste obligatiile de raportare a bonurilor fiscale si daca acestea trebuie incluse in...» citeste mai departe aici

  • D700 ANAF. Cazuri in care D700 trebuie depusa pana pe 31 martie 2025

    • D700 este un formular important, care este folosit de contribuabili atunci cand vor sa schimbe vectorul fiscal. Desi poate fi depus si in alte perioade, acesta are ca termen limita data de 31 martie pentru a face trecerea de la impozit micro la impozit pe profit si invers.» citeste mai departe aici

  • Formular 230. Beneficiarii sumei de 3,5% trebuie sa indeplineasca o conditie importanta

    • Persoanele fizice pot completa si depune formularul 230 Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea unor entitati nonprofit/unitati de cult pana la termenul de plata a impozitului. In acest context, un contribuabil se intreaba cum se depune formularul, cine si unde il transmite, dar si cine stabileste suma care va fi transferata din impozitul pe venit. TOATE aceste raspunsuri, dar si alte...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016