Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii 2016 la Fondul de mediu pentru ambalaje declasate ca deseuri. Ce inregistrari si plati se fac?

05-Sep-2016
10400

Am ales pentru analiza urmatoare o societate platitoare de TVA si impozit pe profit care achizitioneaza din UE marfa care vine insotita de paleti din lemn, folie si carton. Aceste auxiliare nu vin facturate pe factura de marfa, dar nici separat. Paletii din lemn, carton si folie sunt considerati ambalaje pentru care s-au gasit parteneri spre a le valorifica.

Vom vedea daca firma le inregistreaza corect drept stoc pentru a se putea descarca de acestea:

381 = 7588 inregistrare la valoare justa;
346 = 381 scoatere din evidenta pe baza de bon de iesire din unitate;
4111 = 703 factura de vanzare cu taxare inversa (conform codului fiscal pentru taxarea inversa; ambii parteneri sunt inregistrati in scopuri de TVA; iar cei catre care preda firma au autorizatie de mediu);
6588 = 346 cu valoarea de inregistrare a deseurilor .

Vom vedea astfel daca este corecta procedura de mai sus si daca exista si alte obligatii fata de Fondul de Mediu.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Potrivit prevederilor art.331 alin (2) lit. a) pct.1-3 , se aplica taxare inversa pentru urmatoarele operatiuni:

1.deseuri feroase si neferoase, de rebuturi feroase si neferoase, inclusiv produse semifinite rezultate din prelucrarea, fabricarea sau topirea acestora;
2.reziduuri si alte materiale reciclabile alcatuite din metale feroase si neferoase, aliajele acestora, zgura, cenusa si reziduuri industriale ce contin metale sau aliajele lor;
3.deseuri de materiale reciclabile si materiale reciclabile uzate constand in hartie, carton, material textil, cabluri, cauciuc, plastic, cioburi de sticla si sticla;

Dupa cum se observa, deseul din lemn nu este enumerat in precizarile de mai sus , rezultand astfel ca pentru acest deseu nu se aplica masurile de simplificare.

La inregistrarile efectuate de dvs., apreciez ca ar trebui sa intocmiti la receptia lor -NIR iar la declasarea acestor ambalaje in deseuri sa intocmiti un proces verbal de declasare.

In rest, apreciez ca inregistrarile sunt corecte. In privinta fondului de mediu, potrivit prevederilor art.9 alin 1 lit.d) veniturile Fondului pentru mediu se constituie din:

d) o contributie de 2 lei/kg, datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala bunuri ambalate, care distribuie pentru prima data pe piata nationala ambalaje de desfacere, si de operatorii economici care inchiriaza, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de ambalaje corespunzatoare obiectivelor minime de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si de valorificare prin reciclare prevazute in anexa nr. 3 si cantitatile de deseuri de ambalaje efectiv valorificate sau incinerate in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si valorificate prin reciclare;

Conform prevederilor din Metodologia de calcul al contributiilor si taxelor datorate la fond, introducere pe piata nationala este furnizarea pentru prima data spre distribuire, consum sau utilizare a unui produs pe piata nationala, in cursul unei activitati comerciale desfasurate cu titlu profesional, fie in schimbul unei plati, fie gratuit.

In cazul produselor dintr-o tara terta sau dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene introduse pe piata nationala de operatorul economic inregistrat in Romania, momentul introducerii pe piata nationala il reprezinta momentul importului/achizitiei.

Potrivit prevederilor art.21 din Metodologia de calcul al contributiilor si taxelor datorate la fond obligatia de a plati la Fondul pentru mediu contributia de 2 lei/kg revine operatorilor economici:
a) care introduc pe piata nationala produse ambalate, pentru ambalajele primare, secundare si tertiare folosite pentru ambalarea produselor lor;
b) care ambaleaza produse ambalate, pentru ambalajele secundare si tertiare pe care le introduc pe piata nationala;
c) care distribuie pentru prima data pe piata nationala ambalaje de desfacere, pentru respectivele ambalaje distribuite pe piata nationala;
d) care dau spre inchiriere, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, pentru respectivele ambalaje introduse pe piata nationala.

Astfel, obligatia de a plati la Fondul pentru mediu contributia de 2 lei/kg revine societatii pentru ambalaje tertiare (ambalaje de transport) pentru marfurile achizitionate intracomunitar din alte state membre societatea fiind considerata operator economic ce introduce ambalaje pe piata nationala.

Ambalaj tertiar - ambalaj pentru transport - ambalaj conceput pentru a usura manipularea si transportul unui numar de unitati de vanzare sau ambalaje grupate, in scopul prevenirii deteriorarii in timpul manipularii ori transportului. Ambalajul pentru transport nu include containerele rutiere, feroviare, navale sau aeriene;

Aceasta contributie se plateste anual pentru diferenta dintre cantitatile corespunzatoare obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie, prevazute in anexa nr. 3 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si cantitatile de deseuri de ambalaje efectiv valorificate sau incinerate in instalatii de incinerare cu recuperare de energie.

Potrivit prevederilor art.23 , operatorii economici prevazuti la art. 21 care realizeaza obiectivele anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie a deseurilor de ambalaje in mod individual, conform prevederilor art. 16 alin. (2) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati:

a) sa stabileasca lunar, pentru fiecare tip de material, cantitatile de ambalaje pentru care exista obligatia de a plati potrivit art. 21;
b) sa stabileasca lunar, pentru fiecare tip de material, cantitatile de deseuri de ambalaje produse, precum si cantitatile de ambalaje preluate/colectate de pe piata nationala si incredintate spre valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie, excluzand deseurile de productie;
c) sa declare lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea, cantitatile de ambalaje totale si pe fiecare tip de material pentru care exista obligatia de a plati potrivit art. 21, cantitatile de deseuri de ambalaje din fiecare tip de material valorificate sau incinerate in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si cantitatile de deseuri de ambalaje din fiecare tip de material valorificate prin reciclare;
d) sa declare si sa plateasca anual, pana la data de 25 a lunii ianuarie a anului urmator celui in care s-a desfasurat activitatea, suma datorata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru neindeplinirea obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie a deseurilor de ambalaje pentru care exista obligatia de a plati potrivit art. 21.

Asadar, contributia se plateste numai in cazul neindeplinirii obiectivului de valorificare a deseurilor de ambalaje, contribuabilii fiind obligati sa declare lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea, cantitatile de ambalaje, introduse pe piata nationala.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii 2016 la Fondul de mediu pentru ambalaje declasate ca deseuri. Ce inregistrari si plati se fac?":
Rating:

Nota: 2.92 din 13 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • VIDEO: Cheltuielile firmei cu autoturismele. Riscuri in cazul unui control
    • Rentrop & Straton va invita sa urmariti o serie de video-uri online cu privire la Aplicarea corecta a noii legislatii fiscale, prezentate de oameni specialisti precum Gabriel Jinga sau Gabriel Gheorghe. Cheltuielile firmei cu masinile - Ce risc exista in cazul unui control? este tema pe care expertii nostri o vor dezbate in cadrul acestui seminar specializat. Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati...» citeste mai departe aici

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

  • Fondul Proprietatea, profit de 789,8 milioane lei la finalul semestrului I 2018
    • Fondul Proprietatea a incheiat primul semestru cu un profit net neauditat de 789,8 milioane lei, cu peste 80 de milioane mai mult, decat profitul net neauditat aferent semestrului incheiat la 30 iunie 2017 (de 709,3 milioane lei), ceea ce indica o crestere de 11,34%, potrivit unui raport postat pe Bursa. Principalul factor care a contribuit la profitul inregistrat in primele sase luni ale anului 2018 a fost venitul brut din dividende in suma de 532,6 milioane lei si castigul net aferent...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • PIB-ul Romaniei, in crestere cu 4% in prima jumatate a anului
    • Fata de primul semestru din 2017, in primul semestru din 2018 economia Romaniei a crescutcu 4%, iar in trimestrul II al acestui an a inregistrat o crestere cu 1,4% fata de trimestrul precedent, arata datele transmise marti, 14 august, de Institutul National de Statistica (INS). Produsul Intern Brut (PIB) a inregistrat o crestere cu 4,1% pe serie bruta si 4,2% pe serie ajustata sezonier. Datele privind PIB-ul inregistrat in primele 3 luni ale acestui an, Produsul Intern Brut al Romaniei a avut o...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016