Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutii fiscale: Declararea bunurilor aduse din alte state membre

10-Oct-2012
4104
Vom oferi, prin cele ce urmeaza, solutia legala in cazul unei persoane impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care executa mai multe proiecte de constructii pentru care a subcontractat lucrari de constructii montaj cu firme atat din Romania, cat si cu firme inregistrate in scopuri de TVA in alte state membre. Vom vedea astfel daca exista obligatia de declarare a bunurilor aduse din alte state membre de catre subantreprenorii din alte state membre care executa lucrari de constructii montaj in Romania, bunuri care sunt incorporate de acestia in lucrarile de constructii realizate.

Raspuns

Potrivit art. 133 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, prin exceptie de la prevederile alin. (2) si (3), pentru prestarile de servicii efectuate in legatura cu bunurile imobile, inclusiv serviciile prestate de experti si agenti imobiliari, de cazare in sectorul hotelier sau in sectoare cu functie similara, precum tabere de vacanta sau locuri amenajate pentru camping, de acordare de drepturi de utilizare a bunurilor imobile, pentru servicii de pregatire si coordonare a lucrarilor de constructii, precum serviciile prestate de arhitecti si de societatile care asigura supravegherea pe santier, locul prestarii este considerat a fi locul unde sunt situate bunurile imobile.

De asemenea, prestatorii din alte state membre care executa lucrarile de constructii-montaj in subantrepriza vor utiliza in Romania in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, bunuri transportate sau expediate de acestia sau de alte persoane, in numele acestora, din statul membru pe teritoriul caruia aceste bunuri au fost produse, achizitionate, dobandite ori importate de catre acestia, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii din Romania.

Conform art. 130^1 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, este asimilata unei achizitii intracomunitare cu plata utilizarea in Romania, de catre o persoana impozabila, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, a unor bunuri transportate sau expediate de aceasta sau de alta persoana, in numele acesteia, din statul membru pe teritoriul caruia aceste bunuri au fost produse, extrase, achizitionate, dobandite ori importate de catre aceasta, in scopul desfasurarii activitatii economice proprii, daca transportul sau expedierea acestor bunuri, in cazul in care ar fi fost efectuat din Romania in alt stat membru, ar fi fost tratat ca transfer de bunuri in alt stat membru, in conformitate cu prevederile art. 128 alin. (10) si (11).


Atunci cand un bun intra in Romania in aceste conditii, persoana impozabila trebuie sa analizeze daca din punct de vedere al legislatiei romane operatiunea ar fi constituit un transfer de bunuri daca transportul s-ar fi realizat din Romania in alt stat membru. Tratarea acestor transferuri ca si achizitii intracomunitare nu depinde de tratamentul aplicat pentru acelasi transfer in statul de origine. Locul achizitiei intracomunitare de bunuri este locul unde se gasesc bunurile in momentul in care se incheie expeditia sau transportul bunurilor conform art. 132^1 alin. (1) din Codul fiscal.
Conform art. 151 alin. (1) din Codul fiscal, persoana obligata la plata taxei pentru achizitii intracomunitare este persoana care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri care este taxabila, conform titlului VI din Codul fiscal.

Conform art. 153 alin. (5) lit. a) din Codul fiscal, o persoana impozabila nestabilita in Romania si neinregistrata in scopuri de TVA in Romania, care intentioneaza sa efectueze o achizitie intracomunitara de bunuri, pentru care este obligata la plata taxei, conform art. 151 din Codul fiscal, va solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform acestui articol, inaintea efectuarii achizitiei intracomunitare. Achizitia intracomunitara de bunuri se declara in declaratia recapitulativa conform art.156^4 alin. (1) lit. d) din Codul fiscal.

Prin urmare, bunurile aduse din alte state membre in vederea incorporarii in lucrarile de constructii-montaj realizate vor fi declarate in declaratia recapitulativa 390 de catre subantreprenori, acestia avand obligatia de a se inregistra in Romania in scopuri de TVA pentru aceste achizitii intracomunitare. De asemenea, subantreprenorii vor efectua si plata taxei pentru achizitiile intracomunitare asimilate, conform art.157 alin.(2) din Codul fiscal prin evidentierea in decontul de TVA a taxei aferenta achizitiei intracomunitare, atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile stabilite la art.145 – 147 din Codul fiscal.

Baza legala

Legea nr 571 / 2003 articolul 133, alin. (4); art. 130^1 alin. (2) lit. a); 128 alin. (10) si (11); 132^1 alin. (1); 151 alin. (1); 153 alin. (5) lit. a); 156^4 alin. (1) lit. d).
Legea nr 571 / 2003 articolul art.156^4 alin. (1)

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016