Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OG nr. 30 din 2011: Prevederile ANAF pentru declararea veniturilor din salarii

23-Sep-2011
3844
O serie de noi modificari urmeaza sa fie introduse in baza actualizarilor de lege aduse de Ordonanta Guvernului nr. 30/2011. Prin urmare, in vederea aplicarii unitare a prevederilor art. 296 din Codul fiscal, astfel cum a fost modificat si completat prin Ordonanta Guvernului nr. 30/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale, la nivelul unitatilor fiscale vor fi avute in vedere urmatoarele:

1. Incepand cu veniturile lunii octombrie 2011, platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2) lit. a) - c) din Codul fiscal care au inregistrat in anul anterior un numar mediu mai mic de 3 salariati, precum si venituri totale de pana la 100.000 euro in cazul celor de la lit. b), sunt obligatie sa depuna trimestrial Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

2. a) Platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la pct. 1 pot opta pentru declararea si plata lunara, pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului fiscal, prin depunerea declaratiei de mentiuni.

b) Pentru trimestrul IV al anului 2011, platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la ptc. 1 pot opta pentru declararea si plata lunara, pana la data de 25 septembrie 2011 inclusiv, prin depunerea declaratiei privind optiunea.

3.a) Declararea si plata impozitului pe veniturile din salarii, precum si a contributiilor sociale, se efectueaza lunar de catre toti platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor, care incep activitatea in cursul anului fiscal, cu exceptia celor prevazuti la art. 58 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal.


b) Platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la lit. a) care estimeaza ca vor indeplini in cursul anului fiscal, conditiile privind numarul mediu de salariati si nivelul de venit total stabilit de lege, dupa caz, aplica de la infiintare, perioada fiscala trimestriala pentru declararea si plata impozitului pe veniturile din salarii si a contributiilor sociale, pe baza declaratiei de mentiuni care se depune odata cu declaratia de inregistrare fiscala, prevedere aplicabila si in cazul celor care se infiinteaza in cursul trimestrului IV 2011.

c) Platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la pct. 3 lit. b) care si-au inceput activitatea in cursul anului 2011 si estimeaza ca vor indeplini conditiile privind numarul mediu de salariati si nivelul de venit total stabilit de lege, dupa caz, au dreptul sa aplice perioada fiscala trimestriala, incepand cu trimestrul IV al anului 2011, daca depun declaratia de mentiuni, pana la data de 30 octombrie 2011, la organul fiscal competent.

4. a) Pentru platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal, declararea si plata impozitului pe veniturile din salarii, precum si a contributiilor sociale, se efectueaza trimestrial, indiferent de numarul de salariati si de veniturile realizate in anul anterior, sau de data infiintarii acestora.

b) Platitorii mentionati la pct. 4 lit. a) pot opta pentru declararea si plata lunara a obligatiilor fiscale prevazute la lit. a), potrivit prevederilor pct. 2.

5. In cazurile prevazute la art. 296 alin. (1) din Codul fiscal, in situatia depunerii "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" pentru prima luna a trimestrului sau pentru prima si a doua luna a trimestrului, dupa caz, virarea impozitului pe veniturile din salarii si a contributiilor sociale se va efectua trimestrial, potrivit prevederilor art. 58 alin. (2) si art. 296 din Codul fiscal.

6. a) La stabilirea numarului mediu de salariati prevazut la art. 296 alin. (1) din Codul fiscal, se iau in calcul numai persoanele cu contracte individuale de munca, atat cu norma intreaga, cat si cu timp partial.
b) Persoanele care au realizat venituri de natura profesionala, potrivit art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si alte masuri financiar-fiscale, cu modificarile ulterioare, precum si cele care au realizat venituri asimilate salariilor, nu se iau in calcul la stabilirea numarului de salariati.

7. Pentru platitorii de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor prevazuti la pct. 1 si pct. 4, cu exceptia celor care au optat pentru declararea si plata lunara, trecerea la perioada fiscala trimestriala se efectueaza de catre organul fiscal, in mod automat, cu notificarea contribuabilului in conditiile legii.
Verificarea indeplinirii conditiilor pentru incadrarea in perioada fiscala trimestriala se face de catre organele fiscale, pe baza datelor din situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie 2010. Pentru cei care nu au depus aceste situatii, se mentine perioada fiscala lunara.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016