MFP: Declaratia 112 in 2012
In aceasta perioada, Ministerul de Finante a elaborat un material informativ destinat contribuabililor pentru o mai buna informare in ceea ce priveste procedura de depunere a Declaratiei 112 conform normelor in vigoare in 2012. Astfel, documentul raspunde unor intrebari esentiale legate de depunerea declaratiei, exceptiile, depunerea trimestriala etc. Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate (D112) incepand cu anul 2012
Prevederi ale Codului Fiscal astfel cum a fost modificat prin OG nr. 30/2011 si OUG .nr. 125/2011
Cand se depune D112? Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia sa depuna Declaratia 112 prin mijloace electronice de transmitere la distanta LUNAR pana la data de 25 inclusiv, a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributiile
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
- GHIDUL tau de taxe si impozite!
Care sunt exceptiile de la depunerea lunara a D112? Urmatorii platitori de venituri din salarii si asimilate salariilor:
a) asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, persoane juridice, cu exceptia institutiilor publice, care in anul anterior au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
b) persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
c) persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, in anul anterior, au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
d) persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale, precum si persoanele fizice care exercita profesii libere si asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, care au, potrivit legii, personal angajat pe baza de contract individual de munca, depun TRIMESTRIAL Declaratia 112 aferenta fiecarei luni a trimestrului, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare
trimestrului.
ATENTIE! Ori de cate ori in cursul trimestrului persoanele prevazute la art. 2963 lit. a) si b) beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate sau le inceteaza calitatea de asigurat, platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor prevazuti la art. 58 alin. (2), in calitate de angajatori ori de persoane asimilate angajatorului, depun declaratia prevazuta la alin. (1) pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit concediul medical sau incetarea calitatii de asigurat.
In acest caz, declaratia/declaratiile aferenta/aferente perioadei ramase din trimestru se depune/se depun pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului. In cazul in care incetarea calitatii de asigurat are loc in luna a doua a trimestrului, se vor depune atat
declaratia pentru prima luna a trimestrului, cat si cea pentru luna a doua, urmand ca dupa incheierea trimestrului sa se depuna numai declaratia pentru luna a treia."
Persoanele care depun trimestrial D112 pot opta pentru depunerea lunara a D112? Persoanele care depun trimestrial D112 pot opta pentru depunerea LUNARA a Declaratiei daca depun declaratia privind optiunea pana la data de 31 ianuarie inclusiv.
Optiunea se declara in formularul 010 (prevazut de OMFP nr. 2706/2011) care se depune pe suport
hartie, la sediul organului fiscal competent.
Cand depun D112 persoanele infiintate in cursul anului? Persoanele, care se care se infiinteaza in cursul anului si care folosesc personal angajat, cu exceptia persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si persoanelor fizice care exercita profesii libere, precum si a asocierilor fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, aplica regimul trimestrial de declarare incepand cu anul infiintarii daca, odata cu declaratia de inregistrare fiscala, declara ca in cursul anului estimeaza un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv si, dupa caz, urmeaza sa realizeze un venit total de pana la 100.000 euro.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declaratia 205 venituri din chirii
Intrebare: 1. O persoana fizica cu dubla cetatenie - romana si israeliana - cu NIF si rezident in Israel, obtine venituri din chirii in Romania. Persoana juridica careia i-a inchiriat spatiul a platit impozitul pe chirie prin retinere la sursa - 10% din 80% din suma. In ce declaratie se declara sumele platite prin retinere la sursa: in D205 sau D207 si la ce rand? 2. O persoana fizica cu cetatenie romana, cu CNP si rezidenta in Israel, obtine venituri din chirii in Romania. Persoana juridica careia i-a...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Preluare parti sociale societate noua
Intrebare: Societatea A, cu patru actionari persoane fizice (2 actionari detin cate 44% parti sociale din capitalul de 51.000.000 lei, iar ceilalti doi cate 6%), a achizitionat actuala firma de la o multinacionala la pretul de 255.000 euro, cu plata in rate pentru o perioada de trei ani. Au achitat timp de 2 ani doar 50.000 euro din pret si datoreaza penalitati pentru intarzierea la plata ratelor restante. Multinationala le-a pus in vedere sa achite restul de 205.000 euro pana in luna martie. Intrucat...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Regim TVA achizitie intracomunitara. Factura emisa eronat
Intrebare: Firma noastra, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a achizitionat de pe un magazin online din Romania un bun care se incadreaza la mijloace fixe. Factura primita este de la un furnizor din Olanda, inregistrat in scopuri de TVA in Olanda (fara CUI romanesc). Factura include TVA de 19%. Noi am inregistrat achizitia ca fiind una din Romania si am dedus TVA. Va rog sa-mi spuneti care este regimul TVA si la ce pozitie trebuie declarata tranzactia in D394 si D300 sau daca factura este emisa...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Relocare rafturi metalice
Intrebare: Societatea a demontat rafturile dintr-o locatie (depozit Bucuresti) si le-a mutat intr-o alta locatie (depozit Brasov). Rafturile sunt deja amortizate. Costul pentru montarea acestora in noua locatie este de 5.645 euro. In locatia din Brasov, societatea avea deja montate rafturi (pe 2 niveluri), dar acestea vor fi inlocuite cu cele transferate de la depozitul din Bucuresti, deoarece sunt mai rezistente. Avand in vedere ca acestea sunt mai rezistente si vom putea depozita marfa mai grea, putem...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Microintreprindere. Conditii de incadrare
Intrebare: O societate a fost platitoare de impozit pe profit de la data de 01.01.2023. La finalul anului 2024 nu are salariat, dar alte conditii sunt indeplinite pentru a fi microintreprindere. De la data de 01.02.2025 angajeaza o persoana cu norma intreaga. Poate schimba modalitatea de impozitare incepand cu 01.01.2025?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<