Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia celor care obtin venituri din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri

07-Feb-2012
3935
Directia Generala a Finantelor Publice Brasov, prin Serviciul Metodologie si Asistenta Contribuabili, atrage atentia celor interesati, avand ca baza legala Legea nr. 52/2011, Ordinul MFP nr. 1930/2011 si Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, completata prin OG nr. 30/201, asupra impozitarii veniturilor din activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri.

Zilier - persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, cu caracter ocazional, pentru un beneficiar persoana juridica.

Durata activitatii ocazionale care poate fi exercitata este de minimum o zi, corespunzator cu
8 ore de munca.

Cuantumul remuneratiei brute orare stabilite de parti nu poate fi mai mic de 2 lei/ora si nici mai
mare de 10 lei/ora si se acorda la sfarsitul fiecarei zile de lucru, inainte de semnarea in Registrul
de evidenta a zilierilor de catre zilier si beneficiar.[art. 9 alin. (2), Legea nr. 52/2011]

IMPOZITUL DATORAT PENTRU VENITUL REALIZAT DE ZILIERI

Venitul realizat de zilieri sub forma remuneratiei zilnice reprezinta venit asimilat salariului
pentru care se datoreaza impozit pe salarii, dar nu se datoreaza contributiile sociale obligatorii
nici de catre zilier, nici de catre beneficiar. [art. 9 alin. (1), Ordinul 1930/2011, art. 8 alin. (2), Legea nr. 52/2011]

DECLARAREA SI PLATA IMPOZITULUI DATORAT PENTRU VENITUL REALIZAT DE
ZILIERI


Impozitul datorat de zilieri pentru venitul realizat se calculeaza si se retine de persoana juridica (beneficiar al lucrarilor), prin aplicarea cotei de 16% asupra remuneratiei brute zilnice si
se declara in declaratia 112- Anexa 1, la sectiunea A "Creante fiscale"- 01.(602) - impozit pe
veniturile din salarii, cumulandu-se, dupa caz, cu celelalte impozite pe salarii, dar fara a completa pentru zilieri celelalte anexe din declaratie.

Declararea si virarea la bugetul de stat a impozitului calculat si retinut se efectueaza de catre
beneficiarul de lucrari pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc
aceste venituri.

EXCEPTIE!

Contribuabilii care indeplinesc conditiile, prevazute la art. 58 alin. (2) din Codul fiscal, pentru
declararea si plata trimestriala a impozitului pe salariu si a contributiilor sociale, declara
trimestrial in declaratia 112 si platesc trimestrial impozitul pe veniturile din salarii inclusiv pentru
zilieri, pana la data de 25 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, prin completarea si depunerea
unei declaratii 112 pentru fiecare luna din trimestru.

Primul termen de depunere trimestriala a declaratiei 112 este 25 ianuarie 2012. [art. 6, Legea nr. 52/2011 si art. 58 alin. (1) si (2) din Codul fiscal modificat prin OG nr. 30/2011]

ATENTIE!:

Numarul zilierilor nu se ia in calculul numarului mediu de salariati (excusiv 3) in functie de care
se stabileste termenul de declarare si de plata lunar sau trimestrial. La calculul acestui numar se
au in vedere numai salariatii cu contract de munca, declarati in declaratia 112.
[art. 58 alin. (2), art. 29619, alin.(13) din Codul fiscal]

Informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii pe anul 2011, inclusiv
pentru zilieri se cuprind in fisele fiscale. [art. 59, Cod fiscal]

Beneficiarul lucrarilor are obligatia sa inregistreze in Registrul de evidenta a zilierilor, zilnic
(exceptand perioadele in care nu se apeleaza la serviciile zilierilor), in ordine cronologica, toti
zilierii, iar un extras al acestui registru, continand inregistrarile din luna precedenta, va fi inaintat
lunar, pana cel tarziu la data de 5 a fiecarei luni, Inspectoratului Teritorial de Munca unde isi are
sediul. Registrul de evidenta a zilierilor se distribuie, contra cost, de Inspectoratul Teritorial de
Munca.

[art.7din Legea nr. 52/2011 si art. 6 din Ordinul 1930/2011]

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici

    • ANAF informeaza ca din 1 ianuarie 2025 se va aplica un regim de scutire TVA pentru firmele mici. Noul regim special pentru intreprinderile mici (SME-SS) se va aplica incepand cu 1 ianuarie 2025. Aceasta permite persoanelor impozabile stabilite intr-un stat membru sa aplice regimul special pentru IM nu numai in statul membru de stabilire, ci si in orice alt stat membru care aplica un regim de scutire pentru IM, in anumite conditii. Conform Directivei 2020/285, incepand cu ianuarie 2025 statele...» citeste mai departe aici

  • Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVA

    • ANAF a publicat, pe site-ul oficial, Brosura privind Decontul precompletat e-TVA destinat persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA. Sunt informatii utile persoanelor care vor sa utilizeze sistemul e-TVA din SPV. Implementare sistem RO e-TVA Reamintim ca sistemul e-TVA a fost implementat prin OUG 116/2023 si OUG 70/2024. Iar prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3775/2024 a fost aprobat modelul si continutul formularului Decont precompletat RO...» citeste mai departe aici

  • Proiect OUG: Cum va solutiona Min. Justitiei problemele platformei online ONRC

    • Noua platforma online ONRC da multe batai de cap contribuabililor, avocatilor si juristilor care se ocupa in mod direct de infiintarea firmelor, inregistrarea sediilor noi, depunerea documentelor la Registrul Comertului, etc. Aceasta platforma functioneaza greoi, mai ales daca ai nevoie de mai multe inregistrari, sau in anumite cazuri se blocheaza, etc. In acest context, Min. Justitiei a pus in dezbatere publica un nou Proiect de OUG prin care vine cu cateva solutii. Este vorba despre Proiectul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016