Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Zoom fiscal: Admiterea temporara si procedurile aferente

05-Nov-2015
897

Procedurile care reglementeaza admiterea temporara sunt stabilite in Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 2913/92 de instituire a Codului Vamal Comunitar la articolele 84 - 90 si 137 - 144 si in Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993 privind dispozitii de aplicare a Regulamentului Consiliului nr. 2913/1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar la articolele 496 - 523 si 553 - 584.

Regimul de admitere temporara permite utilizarea pe teritoriul vamal al Comunitatii, cu exonerare totala sau partiala de drepturi de import si fara a fi supuse masurilor politicii comerciale a marfurilor necomunitare destinate reexportului fara sa fi suferit vreo modificare in afara deprecierii normale datorata utilizarii lor.

Marfurile plasate sub regim trebuie sa ramana in aceeasi stare.

Puteti utiliza regimul de admitere temporara:

- cu exonerare totala de drepturi de import, in conditiile si pentru marfurile mentionate la art. 555 - 584 din Regulamentul Comisiei nr. 2454/1993, sau
- cu exonerare partiala de drepturi de import, pentru toate celelalte marfuri

Pentru marfurile consumabile nu puteti beneficia de regimul vamal de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import.

Pentru utilizarea regimului de admitere temporara este necesar sa obtineti o autorizatie eliberata de catre autoritatile vamale, care se acorda la cerere persoanei care utilizeaza marfurile sau care se ocupa ca ele sa fie utilizate.

Perioada maxima in care marfurile pot ramâne in regimul de admitere temporara este de 24 luni.

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

Cine poate obtine autorizatie?

Orice persoana, chiar daca nu este stabilita pe teritoriul Comunitatii.

Orice persoana care este in masura sa prezinte marfurile respective sau poate imputernici pe cineva sa le prezinte autoritatii vamale competente, impreuna cu toate documentele solicitate pentru aplicarea reglementarilor cu privire la regimul vamal pentru care se declara marfurile.
- persoana care ofera toate garantiile necesare pentru efectuarea adecvata a operatiunilor;
- atunci când autoritatile vamale pot supraveghea si monitoriza regimul fara a trebui sa introduca masuri administrative disproportionate fata de nevoile economice respective.

Unde se depune cererea?

1. La directia regionala vamala in a carei raza de competenta este locul unde urmeaza sa fie utilizate marfurile, pentru obtinerea unei autorizatii in procedura normala, prevazuta la art. 497 alin (1) si (2) din Regulamentul CEE nr. 2454/1993.

2. La biroul vamal in a carei raza de competenta se desfasoara operatiunile de admitere temporara, pentru obtinerea unei autorizatii in procedura simplificata, prevazuta la art. 497 alin (3) lit. c) sau alin (3) par. 2 sau alin (3) par. 3 din Regulamentul CEE nr. 2454/1993.

Decizia de autorizare

1. Directia regionala vamala elibereaza o autorizatie conform modelului prevazut in Anexa 67 la Regulamentul CEE nr. 2454/1993.

Aveti posibilitatea de a obtine o autorizatie in procedura normala prin completarea unei cereri prevazuta in Anexa 67 la Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993.

Autorizatia emisa de directia regionala vamala este valabila pentru mai multe operatiuni desfasurate in baza aceluiasi contract comercial.

2. Biroul vamal elibereaza autorizatia prin acceptarea documentului administrativ unic, conform conditiilor stabilite la art. 497 alineatul (3) lit.c) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993.

Autorizatia emisa de biroul vamal este valabila doar pentru operatiunea respectiva.

3. Biroul vamal elibereaza autorizatia in cazul unei declaratii verbale de admitere temporara, conform conditiilor stabilite la art. 497 alineatul (3), par. 2 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993.

Autorizatia emisa de biroul vamal este valabila doar pentru operatiunea respectiva.

4. Biroul vamal elibereaza autorizatia in cazul unei declaratii vamale de admitere temporara prin alta actiune, conform conditiilor stabilite la art. 497 alineatul (3) par. 3 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993.

Autorizatia emisa de biroul vamal este valabila doar pentru operatiunea respectiva.

Sunteti obligat sa respectati conditiile de derulare ale regimului mentionate in autorizatie.

 

Ce marfuri pot fi autorizate in regim de admitere temporara cu exonerare totala?

(a) mijloacele de transport mentionate in articolele 556 - 561 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993.
(b) obiecte de uz personal si marfuri in scopuri sportive importate de calatori in conformitate cu articolul 563 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993.
(c) bunuri oferite gratuit de catre stat pentru navigatori folosite pe un vas angajat in trafic maritim international in conformitate cu articolul 564 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993.
(d) Ajutoare umanitare in caz de calamitate, echipamente medicale, chirurgicale si de laborator, animale, in conformitate cu art. 565 - 567 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993;
(e) Suporti de sunet, imagine, date, materiale publicitare, echipamente profesionale, pedagogice, echipamente stiintifice, in conformitate cu art. 568 - 570 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993;
(f) Ambalaje, instrumente de masurare, verificare si de testare, mostre, mijloace de productie de rezerva in conformitate cu art. 571 - 575 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993;
(g) Marfuri pentru evenimente sau de vânzare in conformitate cu art. 576 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993;
(h) Piese de schimb, accessorii si echipamente, alte marfuri in conformitate cu art. 577 - 578 din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 2454/1993;
(i) marfurile care circula sub acoperirea carnetelor ATA/CPD

In regim de admitere temporara, sunt acceptate reparatiile si intretinerea, inclusiv revizia si ajustarile sau masurile de conservare a marfurilor sau de asigurare a indeplinirii cerintelor tehnice pentru utilizarea lor sub acel regim.

Documentele ce insotesc declaratia vamala de admitere temporara sunt urmatoarele:

- in cazul regimului de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import: factura in baza careia se declara valoarea in vama a marfurilor, declaratia cu elementele necesare pentru stabilirea valorii in vama a marfurilor declarate, documentele necesare pentru aplicarea unui regim tarifar preferential sau a altor masuri de derogare de la regimul de drept comun aplicabil marfurilor declarate, toate celelalte documente cerute pentru aplicarea dispozitiilor ce reglementeaza admiterea temporara a marfurilor declarate.
- in cazul regimului admitere temporara cu exonerare totala de drepturi de import: factura in baza careia se declara valoarea in vama a marfurilor, declaratia cu elementele necesare pentru stabilirea valorii in vama a marfurilor declarate si, când este necesar, autorizatia scrisa pentru regimul vamal respectiv sau o copie a cererii de autorizare pentru cazul in care se elibereaza o autorizatie retroactiva.

In ambele cazuri, autoritatea vamala poate solicita documentele de transport sau, dupa caz, documentele aferente regimului vamal anterior. in cazul in care in vama se prezinta o singura marfa in mai multe ambalaje, autoritatea vamala poate solicita sa se prezinte lista coletelor sau un document echivalent indicând continutul fiecarui ambalaj.

Atentie:

Incepand cu data de 1 mai 2015 a devenit aplicabil Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/234 al Comisiei din 13 februarie 2015 de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 2454/93 in ceea ce priveste admiterea temporara a mijloacelor de transport destinate a fi utilizate de o persoana fizica care isi are resedinta pe teritoriul vamal al Uniunii.

Informatii suplimentare referitoare la noile reguli au fost publicate pe pagina de internet a Comisiei Europene si pot fi vizualizate aici.

 

Sursa: ANAF

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Zoom fiscal: Admiterea temporara si procedurile aferente":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.