Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Titlul VIII, Capitolul 4

01-Oct-2008
3122

CAP. IV


Sistemul de supraveghere a importurilor de alcool, de distilate si de bauturi spirtoase, in vrac

Conditii de import
ART. 235

Alcoolul, distilatele si bauturile spirtoase pot fi importate in vrac numai pe baza de contracte incheiate direct cu producatorii externi sau cu reprezentantii acestora si numai in scopul prelucrarii sau imbutelierii directe de catre antrepozitarul autorizat pentru productie.

Procedura de supraveghere
ART. 236

(1) La intrarea in tara a alcoolului in vrac, indiferent de natura acestuia, a distilatelor in vrac, precum si a bauturilor spirtoase in vrac, organele vamale de frontiera, dupa efectuarea formalitatilor de vamuire, vor aplica pe fiecare cisterna si recipient un sigiliu special, cu insemnele autoritatii vamale, desigilarea fiind interzisa pana la destinatia finala a acestora.

(2) In momentul efectuarii operatiunii de vamuire se va preleva, in mod obligatoriu, o proba din fiecare cisterna sau recipient, in scopul verificarii autenticitatii datelor inscrise in documentele insotitoare, respectiv factura si certificatele de analize fizico-chimice.

(3) Prelevarea probei se face de catre delegatul laboratorului, agreat de autoritatea vamala sa efectueze expertize in vederea indentificarii produselor.

(4) Prelevarea probei se face in prezenta autoritatii vamale, a delegatului permanent in vama din partea Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si a importatorului. Daca importatorul depune o declaratie ca nu este interesat sa participe la prelevare, operatiunea respectiva se poate face in lipsa acestuia.

(5) Operatiunea de prelevare a probelor se efectueaza in conformitate cu normele romanesti in vigoare privind esantionarea, analiza si inspectia unui lot de produse de catre delegatul laboratorului agreat.

(6) Din proba prelevata se vor constitui 3 esantioane identice, dintre care unul este destinat laboratorului, altul autoritatii vamale, iar al treilea importatorului.

(7) Esantioanele vor fi etichetate si vor fi sigilate de catre autoritatea vamala.

(8) Transmiterea esantioanelor prelevate catre laboratoare se efectueaza prin grija si sub responsabilitatea delegatului laboratorului agreat.

(9) Operatiunea de prelevare se incheie prin intocmirea unui proces-verbal de prelevare, conform modelului prezentat in norme.

(10) Rezultatele expertizei vor fi consemnate de catre laboratorul agreat in certificate de expertiza.

(11) Analiza produselor se face pe cheltuiala importatorilor si are ca scop determinarea concentratiei alcoolice si a cantitatilor reale, comparativ cu cele inscrise in documentele insotitoare, pentru corecta evaluare a accizelor datorate si a calitatii produsului.

(12) Termenul de efectuare a analizelor va fi, dupa caz:

a) pe loc, in cazul produselor fara continut de zahar;
b) in 24 de ore de la prelevarea probei, in cazul produselor cu continut de zahar.

(13) Termenul obligatoriu de pastrare a esantioanelor este de un an.

(14) Prevederile alin. (2) se aplica si cantitatilor de alcool, de distilate si de bauturi spirtoase in vrac, aduse in regim de import temporar.

(15) Cantitatile de alcool, de distilate si de bauturi spirtoase in vrac, provenite din import, vor fi sigilate de catre organul vamal de frontiera si in situatia in care marfa este tranzitata catre o vama de interior in vederea efectuarii operatiunii vamale de import. Marfa astfel sigilata, impreuna cu documentul de insotire a marfii, eliberat de autoritatea vamala de frontiera, in care se mentioneaza cantitatea de alcool, de distilate sau de bauturi spirtoase importata, in modul si sub forma prevazuta in norme, are liber de circulatie pana la punctul vamal unde au loc operatiunea vamala de import si prelevarea de probe, potrivit alin. (2).

(16) In toate cazurile, la determinarile efectuate pe baza analizelor de laborator, abaterea admisa este de ? 0,3 grade volum.

(17) Desigilarea cisternelor si a recipientelor de alcool, de distilate si de bauturi spirtoase in vrac provenite din import, ajunse la destinatia finala, se va face in prezenta unui reprezentant al autoritatii fiscale competente, desemnat la solicitarea scrisa a importatorilor.

(18) Importatorul are obligatia sa evidentieze intr-un registru special, conform modelului prezentat in norme, vizat de reprezentantul organului fiscal teritorial in a carui raza teritoriala isi desfasoara activitatea, toate cantitatile de alcool, de distilate si de bauturi spirtoase in vrac - in litri si in grade - pe tipuri de produs si pe destinatii ale acestora.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016