Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Emitere aviz insotire a marfii ulterior facturarii. Analiza consultant

02-Sep-2014
4881
O firma din Romania a vandut unui client (din Romania) un utilaj. Utilajul a fost achizitionat din Germania si livrat direct din Gemania clientului final din Romania, in acea zi fiind emisa factura.

Ulterior, in aceeasi luna, clientului i s-au trimis din depozitul firmei din Romania 2 piese (manete) pentru utilajul respectiv.

Cu aceasta ocazie s-a intocmit un aviz de expeditie pe care s-a mentionat " Nu se factureza- elemente ce fac parte din utilajul .... facturata cu factura nr...."

In pretul de vanzare al utilajului au fost incluse si aceste piese.

Este corecta intocmirea acestui aviz de expeditie pentru piesele trimise sau este necesara intocmirea facturii cu doua pozitii, rspectiv valoarea pieselor si reducerea comerciala aferenta?


Raspuns

Conform Ordinului 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, Avizul de insotire a marfii este un formular cu regim special intern de tiparire si numerotare.

Avizul de insotire a marfii serveste ca:

- document de insotire a marfii pe timpul transportului, dupa caz (ex. în cazul expedierii produselor pentru comercializare prin magazinele proprii; in cazul valorilor materiale trimise pentru prelucrare la terti si returnarea acestora dupa procesare, caz in care este necesara pe aviz mentiunea "Pentru prelucrare la terti")
- document ce sta la baza intocmirii facturii, dupa caz (in cazul bunurilor livrate in cadrul unei operatiuni de vanzare - cumparare, atunci cand furnizorul nu are posibilitatea de a emite factura, aceasta urmand sa fie intocmita ulterior);
- dispozitie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiasi unitati (in cazul in care bunurile sunt transferate intre doua gestiuni aflate in incinta unitatii, se intocmeste Bon de transfer, nu aviz);
- document de primire in gestiune, dupa caz;
- document de descarcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre,bunuri date pentru stimularea vanzarii sau testari la locul de desfacere,premii acordate, distribuirea de materiale promotionale s.a.),caz in care avizul de insotire a marfii va purta mentiunea "Fara factura"), dupa caz.

In celelalte situatii decat prevazute mai sus se face mentiunea cauzei pentru care s-a intocmit avizul de insotire a marfii si nu factura.

Consideram ca ati procedat corect cu emiterea avizului de insotire a marfii pentru piesele livrate clientului ulterior facturii, mentionand pe aviz " Nu se factureza- elemente ce fac parte din utilajul .... facturata cu factura nr...."
In acest caz avizul de insotire a marfii serveste ca document de descarcare din gestiune a pieselor cedate cu titlu gratuit.

Gabriela Ilicea

Membru activ CECCAR Bucuresti in calitate de expert contabil din 2007.

Experienta profesionala de 15 ani ca economist si director economic.



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016