Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce tratament fiscal aplicam unor vouchere de promovare produse?

13-Mai-2013
4193
Vom analiza astazi cazul unei firme care acorda gratuit vouchere clientilor, persoane fizice si juridice, in vederea promovarii produselor sale.

Aceste vouchere sunt achizitionate pe baza de factura de la o societate de unde ulterior clientii vor putea efectua cumparaturi. Valoarea de achizitie a unui voucher este de 40.32 ron+TVA (valoare fizica = 50 ron).

Vom stabili astfel daca impozitul aferent se poate trata conform art. 77 alin. (4) din Codul fiscal, stabilind si cum vom proceda cu voucherele acordate persoanelor juridice, in conditiile in care retinerea si varsarea impozitului revine societatii care achizitioneaza aceste vouchere.

Solutia consultantului:

Potrivit dispozitiilor art. 21, din Codul fiscal, cheltuieli deductibile sunt acele cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii

Cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile sunt cheltuielile inregistrate cu realizarea si comercializarea bunurilor, prestarea serviciilor sau executarea lucrarilor.

Sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri, potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2) lit d) din Codul fiscal si:

 - cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

Pentru a fi considerate cheltuieli cu reclama si publicitate ar trebui sa existe un contract in acest sens, iar promovarea produselor sa fie efectuata de catre firme specializate in acest sens.
Efectuarea cheltuielilor trebuie sa aiba la baza documente justificative din care sa rezulte ca acordarea tichetelor a avut ca scop stimularea afacerii.

Cheltuiala cu aceste tichete este deductibila la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista:

-decizie acordare, regulament campanie promotionala aprobat de conducerea societatii pentru organizarea campaniei de stimularea vanzarii, in care sa fie inscrisa perioada de desfasurare, in ce consta, modalitati de promovare, persoane responsabile, beneficiarii tichetelor.

Potrivit prevederilor art. 75 alin. 1) din acelasi act normativ, veniturile din premii cuprind veniturile din concursuri, altele decat cele prevazute la art. 42, precum si cele din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale, potrivit legii.

Potrivit prevederilor pct. 150 lit.b) din Normele metodologice, in aceasta categorie se cuprind venituri in bani si/sau in natura, ca de exemplu:
- venituri sub forma de premii obtinute urmare practicilor comerciale privind promovarea produselor/serviciilor prin publicitate, potrivi legii.

Potrivit prevederilor mentionate, promovarea produselor trebuie sa fie efectuate potrivit practicilor comerciale prevazute in OG 99/2000, republicata, privind comercializarea produselor si serviciilor de piata.

In cazul acordarii acestor tichete persoanelor fizice in cadrul campaniei de promovare produse, se poate aplica art. 77 alin. (4) din Codul fiscal, daca aceste tichete sunt considerate premii.

In situatia in care beneficiarii tichetelor sunt persoane juridice, atunci, nu se mai retine la sursa niciun impozit pe venit, societatea care acorda tichetele inregistreaza doar o cheltuiala cu promovarea, cheltuieli de marketing. In aceasta situatie nu exista obligatii declarative.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce tratament fiscal aplicam unor vouchere de promovare produse?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale
    • Va informam ca a fost modificata Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial. In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 467/21.06.2017, a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 894 din 16 iunie 2017 privind completarea Ordinul ministrului finantelor publice nr. 450/2016 pentru aprobarea Procedurii de corectare a erorilor...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Raportarilor contabile la 30 iunie se face pana la 16 august 2017
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.463/ 21.06.2017 a fost publicat OMFP nr.895/ 2017 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2017 a operatorilor economici, precum si pentru reglementarea unor aspecte contabile. Actul normativ mentionat a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial. In conformitate cu prevederile acestui OMFP, operatorii economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri de peste 220.000 lei vor trebui sa...» citeste mai departe aici

  • Frauda de peste 35 milioane de lei, identificata de inspectorii
    • In perioada 06.12.2016 - 24.04.2017, inspectorii antifrauda din cadrul Directiei generale antifrauda fiscala au procedat la verificarea operatiunilor de comercializare a marfurilor, derulate in anul 2015, pe teritoriul Romaniei, de catre un operator economic, prin raportare la importurile realizate de acesta, in vederea estimarii bazei de impozitare. In urma verificarilor efectuate asupra documentelor de livrare marfa, intocmite si inregistrate, in evidenta contabila, in cursul anului 2015, de...» citeste mai departe aici

  • Amortizarea unui domeniu web. Care e tratamentul fiscal?
    • Toate analizele prezentate tin cont de situatii actuale, obstacole si nelamuriri aduse de legislatia in vigoare si acorda mare atentie unor situatii de care se lovesc multe societati in practica. Un studiu de caz pe care il propunem prin cele de mai jos face referire la amortizarea unui domeniu web, in contextul numarului in crestere de afaceri online. Astfel, in ce priveste incadrarea la art. 28 din Codul fiscal alin (4) lit. h) privind achizitia unui domeniu pe internet pe perioada...» citeste mai departe aici

  • Servicii de promovare. Cum facturam, in ce priveste TVA-ul, factura catre firma straina?
    • In analiza urmatoare, o societate din Romania va incheia un acord de parteneriat pentru o conferinta organizata in Romania. Acordul incheiat cu o firma din alt stat non-UE. Obiectul acordului de parteneriat este acela de promovare a firmei straine in cadrul conferintei. Promovarea va consta si intr-o prezentare pe care o va tine un lector al firmei straine in timpul conferintei. Vom vedea daca factura emisa de catre firma din Romania va fi purtatoare sau nu de TVA. Potrivit intelegerii noastre,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.