Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce tratament fiscal aplicam unor vouchere de promovare produse?

13-Mai-2013
5091
Vom analiza astazi cazul unei firme care acorda gratuit vouchere clientilor, persoane fizice si juridice, in vederea promovarii produselor sale.

Aceste vouchere sunt achizitionate pe baza de factura de la o societate de unde ulterior clientii vor putea efectua cumparaturi. Valoarea de achizitie a unui voucher este de 40.32 ron+TVA (valoare fizica = 50 ron).

Vom stabili astfel daca impozitul aferent se poate trata conform art. 77 alin. (4) din Codul fiscal, stabilind si cum vom proceda cu voucherele acordate persoanelor juridice, in conditiile in care retinerea si varsarea impozitului revine societatii care achizitioneaza aceste vouchere.

Solutia consultantului:

Potrivit dispozitiilor art. 21, din Codul fiscal, cheltuieli deductibile sunt acele cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

Cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile sunt cheltuielile inregistrate cu realizarea si comercializarea bunurilor, prestarea serviciilor sau executarea lucrarilor.

Sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri, potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2) lit d) din Codul fiscal si:

 - cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

Pentru a fi considerate cheltuieli cu reclama si publicitate ar trebui sa existe un contract in acest sens, iar promovarea produselor sa fie efectuata de catre firme specializate in acest sens.
Efectuarea cheltuielilor trebuie sa aiba la baza documente justificative din care sa rezulte ca acordarea tichetelor a avut ca scop stimularea afacerii.

Cheltuiala cu aceste tichete este deductibila la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista:

-decizie acordare, regulament campanie promotionala aprobat de conducerea societatii pentru organizarea campaniei de stimularea vanzarii, in care sa fie inscrisa perioada de desfasurare, in ce consta, modalitati de promovare, persoane responsabile, beneficiarii tichetelor.

Potrivit prevederilor art. 75 alin. 1) din acelasi act normativ, veniturile din premii cuprind veniturile din concursuri, altele decat cele prevazute la art. 42, precum si cele din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale, potrivit legii.

Potrivit prevederilor pct. 150 lit.b) din Normele metodologice, in aceasta categorie se cuprind venituri in bani si/sau in natura, ca de exemplu:
- venituri sub forma de premii obtinute urmare practicilor comerciale privind promovarea produselor/serviciilor prin publicitate, potrivi legii.

Potrivit prevederilor mentionate, promovarea produselor trebuie sa fie efectuate potrivit practicilor comerciale prevazute in OG 99/2000, republicata, privind comercializarea produselor si serviciilor de piata.

In cazul acordarii acestor tichete persoanelor fizice in cadrul campaniei de promovare produse, se poate aplica art. 77 alin. (4) din Codul fiscal, daca aceste tichete sunt considerate premii.

In situatia in care beneficiarii tichetelor sunt persoane juridice, atunci, nu se mai retine la sursa niciun impozit pe venit, societatea care acorda tichetele inregistreaza doar o cheltuiala cu promovarea, cheltuieli de marketing. In aceasta situatie nu exista obligatii declarative.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce tratament fiscal aplicam unor vouchere de promovare produse?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016