Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce tratament fiscal aplicam unor vouchere de promovare produse?

13-Mai-2013
4336
Vom analiza astazi cazul unei firme care acorda gratuit vouchere clientilor, persoane fizice si juridice, in vederea promovarii produselor sale.

Aceste vouchere sunt achizitionate pe baza de factura de la o societate de unde ulterior clientii vor putea efectua cumparaturi. Valoarea de achizitie a unui voucher este de 40.32 ron+TVA (valoare fizica = 50 ron).

Vom stabili astfel daca impozitul aferent se poate trata conform art. 77 alin. (4) din Codul fiscal, stabilind si cum vom proceda cu voucherele acordate persoanelor juridice, in conditiile in care retinerea si varsarea impozitului revine societatii care achizitioneaza aceste vouchere.

Solutia consultantului:

Potrivit dispozitiilor art. 21, din Codul fiscal, cheltuieli deductibile sunt acele cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

Cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile sunt cheltuielile inregistrate cu realizarea si comercializarea bunurilor, prestarea serviciilor sau executarea lucrarilor.

Sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri, potrivit dispozitiilor art. 21, alin. (2) lit d) din Codul fiscal si:

 - cheltuielile de reclama si publicitate efectuate in scopul popularizarii firmei, produselor sau serviciilor, in baza unui contract scris, precum si costurile asociate producerii materialelor necesare pentru difuzarea mesajelor publicitare. Se includ in categoria cheltuielilor de reclama si publicitate si bunurile care se acorda in cadrul unor campanii publicitare ca mostre, pentru incercarea produselor si demonstratii la punctele de vanzare, precum si alte bunuri si servicii acordate cu scopul stimularii vanzarilor.

Pentru a fi considerate cheltuieli cu reclama si publicitate ar trebui sa existe un contract in acest sens, iar promovarea produselor sa fie efectuata de catre firme specializate in acest sens.
Efectuarea cheltuielilor trebuie sa aiba la baza documente justificative din care sa rezulte ca acordarea tichetelor a avut ca scop stimularea afacerii.

Cheltuiala cu aceste tichete este deductibila la calculul impozitului pe profit in conditiile in care exista:

-decizie acordare, regulament campanie promotionala aprobat de conducerea societatii pentru organizarea campaniei de stimularea vanzarii, in care sa fie inscrisa perioada de desfasurare, in ce consta, modalitati de promovare, persoane responsabile, beneficiarii tichetelor.

Potrivit prevederilor art. 75 alin. 1) din acelasi act normativ, veniturile din premii cuprind veniturile din concursuri, altele decat cele prevazute la art. 42, precum si cele din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale, potrivit legii.

Potrivit prevederilor pct. 150 lit.b) din Normele metodologice, in aceasta categorie se cuprind venituri in bani si/sau in natura, ca de exemplu:
- venituri sub forma de premii obtinute urmare practicilor comerciale privind promovarea produselor/serviciilor prin publicitate, potrivi legii.

Potrivit prevederilor mentionate, promovarea produselor trebuie sa fie efectuate potrivit practicilor comerciale prevazute in OG 99/2000, republicata, privind comercializarea produselor si serviciilor de piata.

In cazul acordarii acestor tichete persoanelor fizice in cadrul campaniei de promovare produse, se poate aplica art. 77 alin. (4) din Codul fiscal, daca aceste tichete sunt considerate premii.

In situatia in care beneficiarii tichetelor sunt persoane juridice, atunci, nu se mai retine la sursa niciun impozit pe venit, societatea care acorda tichetele inregistreaza doar o cheltuiala cu promovarea, cheltuieli de marketing. In aceasta situatie nu exista obligatii declarative.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce tratament fiscal aplicam unor vouchere de promovare produse?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tomac: Suntem categoric impotriva split TVA si a taxei de solidaritate
    • Presedintele executiv al PMP, Eugen Tomac, a declarat la inceputul saptamanii ca formatiunea politica amintita este categoric impotriva split TVA, considerand totodata ca "Guvernul este in plin haos". Acesta a precizat ca ar trebui gandita cu seriozitatea relatia cu mediul de afaceri din partea guvernului, potrivit Agerpres: "Observam ca Guvenul este in plin haos. Suntem categoric impotriva split TVA si credem ca orice guvern responsabil trebuie sa se gandeasca cu seriozitate la relatia cu...» citeste mai departe aici

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

  • Romania adera la Pilonul European al Drepturilor Sociale si semneaza Proclamatia Interinstitutionala
    • In sedinta de Guvern de miercuri, 18 octombrie, Executivul a aprobat Memorandumul cu tema Elemente generale de pozitionare a Romaniei cu privire la "Proclamatia interinstitutionala privind Pilonul European al Drepturilor Sociale", transmite Ministerul Muncii. In document se propune, pe de o parte, aderarea Romaniei la Pilonul european al drepturilor sociale si semnarea Proclamatiei Interinstitutionale, iar, pe de alta parte, aprobarea elementelor de pozitie mentionate la punctul VII din...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"