Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Vanzarea sub cost in cazul produselor in sistem lohn

01-Aug-2011
4389
Multe societati din Romania aleg sa functioneze in sistem lohn in urma incheierii unor contracte cu parteneri din afara. In multe situatii, societatile din tara beneficiaza de marfa ramasa pe stoc dupa livrarea catre partenerul din strainatate. In ce masura pot aceste societati sa vanda produsele respective? Pot acestea sa le comercializeze la un pret mai mic decat cel de cost?

Legea prevede ca vanzarea sub costul de achizitie sau productie este interzisa de art. 17 din OG 99/2000 privind comecializarea produselor pe piata. Totusi, acest act normativ defineste posibilitatile de vanzare sub costuri cu respectarea anumitor proceduri prevazute de aceasta.

Se pot insa efectua vanzari de lichidari sau vanzari de soldare, cu precizarea ca exista, pentru fiecare din acestea, proceduri diferite si perioade diferite in an cand pot fi aplicate. Cateva dintre documentele prevazute de ordonanta necesare pentru bunurile care vor fi vandute sub costuri sunt:

- documente justificative privind intrarea in patrimoniu

- notificare depusa la primaria de unde apartine societatea/punctul de lucru


- documente ce atesta efectuarea platilor catre furnizorii bunurilor

Publicitatea efectuata pentru soldare/lichidare, anunturi in magazin etc. Se recomanda efectuarea intocmai a procedurii regasite si in norma metodologica pentru aceasta ordonanta.

Vanzarea marfurilor se inregistreaza prin articolul contabil:

4111 "Clienti" = 707"Venituri din vanzarea marfurilor"

4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectat".

Descarcarea gestiunii marfurilor vandute:

607 "Cheltuieli privind marfurile" = 371 "Marfuri".

Din punctul de vedere al impozitului pe profit, se considera ca intreaga cheltuiala cu marfa deductibila la determinarea impozitului pe profit, chiar daca nivelul venitului realizat este mai mic decat cheltuiala, daca preturile realizate sunt preturile de piata pentru acele produse, maximul posibil de realizat in conditiile date, avand in vedere scopul realizarii de venituri conform art. 21 alin. (1) din Codul fiscal .

Din punctul de vedere al TVA, consideram ca nu se va ajusta TVA-ul dedus la achizitia marfurilor deoarece vanzarea de marfa se va face in scopul taxabil al TVA conform art. 145 din Codul fiscal.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Dividende interimare: Cand se depune bilantul si cum faci monografia

    • Dividendele interimare pot fi distribuite in cursul anului fiscal, insa doar in anumite conditii expres prevazute de lege. Repartizarea acestora se bazeaza pe situatii financiare interimare intocmite conform reglementarilor contabile si aprobate de asociati sau actionari. Respectarea termenelor si a obligatiilor de raportare catre autoritatile fiscale este esentiala pentru ca aceasta distribuire sa fie legala si corect documentata. Avem acest caz. O societate comerciala care doreste...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe venit. Obligatii fiscale in 2025 pentru impozitul din arenda

    • Incepand cu anul 2025, persoanele care obtin venituri din arendarea terenurilor agricole trebuie sa acorde o atentie deosebita modului de calcul al impozitului pe venit si al contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS). Astfel, contribuabilii se intreaba tot mai des care este formula concreta de calcul a acestor obligatii fiscale in 2025? Raspunsul depinde atat de valoarea veniturilor realizate, cat si de sursa acestora (unul sau mai multi platitori). In continuare, detaliem exact cum...» citeste mai departe aici

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Mijloace fixe. Monografie si tratament fiscal pentru mijloace fixe lipsa la inventar

    • Inventarierea anuala a patrimoniului este o obligatie legala si un instrument esential pentru reflectarea fidela a situatiei economico-financiare a unei entitati. Una dintre situatiile frecvent intalnite in practica este constatarea unor lipsuri la inventar, inclusiv in cazul mijloacelor fixe aflate in custodie externa. Acest articol analizeaza, din punct de vedere contabil si fiscal, procedura de scoatere din evidenta a unor matrite lipsa la inventar, in contextul in care furnizorul extern nu...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016