Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: In ce masura poate fi scazut pretul de vanzare sub cel de achizitie?

26-Iul-2011
2474
In ce conditii are o societate dreptul de a micsoara pretul de vanzare astfel incat acesta sa fie sub pretul de achizitie? Un exemplu in acest sens il poate reprezenta o societate (CAEN 4675) care detine marfuri pe stoc de un timp indelungat si nu reuseste sa le vanda. Trebuie astfel vazut care este baza legala si care sunt implicatiile fiscale pentru ca societatea sa efectueze aceasta operatiune in deplina legalitate.

In ceea ce priveste vanzarea produselor in pierdere, respectiv la un pret egal sau inferior costului de achizitie, reglementarile sunt incluse in OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata.

Trebuie mentionat ca fac exceptie de la aceste prevederi incluse in ordonanta acele activitati de comercializare care au ca obiect:

a) produsele medicamentoase, dispozitivele medicale;
b) produsele agricole si agroalimentare vandute de producatorii agricoli individuali in baza certificatului de producator;
c) combustibilii pentru uzul mijloacelor de transport, inclusiv cei comercializati prin statii de distributie;
d) bunurile din productia proprie a mestesugarilor individuali vandute la locurile de productie;
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

e) lucrarile, brevetele si inventiile, precum si publicatiile de natura stiintifica sau informativa realizate de titularii acestora;
f) tipariturile, pliantele, brosurile si albumele, realizate in scopul prezentarii patrimoniului cultural detinut de muzee, centre de cultura, teatre sau alte institutii similare acestora, ori bunurile culturale sau cu caracter promotional specifice activitatii institutiilor culturale, si comercializate prin fondul propriu al fiecarei institutii culturale sau cu prilejul unor manifestari cultural-artistice organizate de acestea;
g) marfurile vandute catre vizitatori, in cadrul festivalurilor, targurilor, saloanelor sau al altor manifestari expozitionale, cu conditia ca acestea sa faca obiectul manifestarilor respective;
h) produsele confiscate si valorificate conform dispozitiilor legale in vigoare;
i) produsele si serviciile de piata reglementate prin acte normative speciale.

Potrivit art. 17 al ordonantei este interzis oricarui comerciant sa ofere sau sa vanda produse in pierdere, cu exceptia urmatoarelor situatii :
- vanzari de lichidare;
- vanzari de soldare
- vanzari efectuate in structuri de vanzare denumite magazin de fabrica sau depozit de fabrica;
- vanzari ale produselor destinate satisfacerii unor nevoi ocazionale ale consumatorului, dupa ce evenimentul a trecut si este evident ca produsele respective nu mai pot fi vandute in conditii comerciale normale;
- vanzari ale produselor care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute;
- vanzari accelerate ale produselor susceptibile de o deteriorare rapida sau a caror conservare nu mai poate fi asigurata pana la limita termenului de valabilitate;
- vanzarea unui produs la un pret aliniat la cel legal practicat de ceilalti comercianti din aceeasi zona comerciala, pentru acelasi produs, determinat de mediul concurential;
- vanzarea produselor cu caracteristici identice, ale caror preturi de reaprovizionare s-au diminuat.
- vanzarea produselor aflate in pachete de servicii

In consecinta, pot fi vandute la un pret mai mic decat costul de achizitie, acele produse care intr-o perioada de 3 luni de la aprovizionare nu au fost vandute. De retinut si faptul ca, potrivit art. 21 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

Deoarece prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal nu impun ca nivelul veniturilor obtinute sa fie peste nivelul cheltuielilor, se considera ca acele cheltuieli generate de comercializarea bunurilor sub costul de achizitie, in situatiile permise de legislatia in vigoare, sunt considerate cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, fiind efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile. Societatea nu are obligatia de a colecta TVA la nivelul taxei deduse la achizitia marfurilor vandute sub costul de achizitie.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: In ce masura poate fi scazut pretul de vanzare sub cel de achizitie?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tomac: Suntem categoric impotriva split TVA si a taxei de solidaritate
    • Presedintele executiv al PMP, Eugen Tomac, a declarat la inceputul saptamanii ca formatiunea politica amintita este categoric impotriva split TVA, considerand totodata ca "Guvernul este in plin haos". Acesta a precizat ca ar trebui gandita cu seriozitatea relatia cu mediul de afaceri din partea guvernului, potrivit Agerpres: "Observam ca Guvenul este in plin haos. Suntem categoric impotriva split TVA si credem ca orice guvern responsabil trebuie sa se gandeasca cu seriozitate la relatia cu...» citeste mai departe aici

  • Comisia Europeana raspunde solicitarii MFP privind pragul de TVA pentru intreprinderile mici
    • Ministerul Finantelor Publice a solicitat Comisiei Europene in luna aprilie a acestui an, continuarea aplicarii masurii de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adaugata care permite scutirea de la plata TVA a persoanelor impozabile cu o cifra de afaceri anuala care nu depaseste un prag specific. In acelasi timp, Romania a solicitat derogare privind cresterea plafonului de scutire de la echivalentul in moneda nationala a 65.000 de...» citeste mai departe aici

  • DIICOT: O angajata de la Taxe si Impozite Sector 5 a sters contra cost amenzile a zeci de oameni
    • Politistii si procutorii DIICOT au facut, luni, 35 de perchezitii in Bucuresti si in judetele Dambovita si Giurgiu la persoane suspectate de frauda informatica, fiind vizata o angajata a Directiei Impozite si Taxe Locale a Sectorului 5. Potrivit anchetatorilor, angajata in cauza ar fi sters din sistem amenzile primite de zeci de persoane sau le-a trecut pe numele unor persoane decedate, contra unor sume de bani. Una dintre perchezitiile de ieri a fost la sediul unei institutii publice. De...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica si completeaza doua acte normative
    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementate prin Ordinul presedintelui ANAF nr....» citeste mai departe aici

  • Proiectul de modificare a Normelor de aplicare a OUG 28/1999 privind casele de marcat
    • OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a suferit modificari substantiale prin OUG 91/2014 precum si mai multe modificari de mica amploare insa normele metodologice nu au fost adaptate, ultima modificare a acestora fiind adusa de HG 73/2014. Astfel, au aparut numeroase neconcordante intre ordonanta si normele de aplicare. Conform OG 20/2017 normele trebuiau publicate pana la data de 30 septembrie 2017. Pe site-un Ministerului...» citeste mai departe aici

  • Credite noi pentru IMM-uri, dupa incheierea unui nou acord cu FEI
    • In urma semnarii unui acord cu Fondul European de Investitii (FEI) in cadrul Programului "Initiativa pentru IMM-uri", Libra Internet Bank va acorda credite in valoare de pana la 47,7 milioane de euro IMM-urilor, in conditii avantajoase. "Ne bucura extinderea acordului cu Fondul European de Investitii si pentru programul Initiativa pentru IMM-uri, data fiind experienta deja acumulata in anii anteriori pentru programele EaSi, COSME si PROGRESS Microfinance sau Programul dedicat finantarii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"