Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Rolul serviciului TelVerde al MFP. Cand si unde reclami posibile fapte de coruptie?

09-Oct-2019
252

Probabil nu multi stiu ca Ministerul Finantelor Publice (MFP) are un serviciu telefonic dedicat EXCLUSIV inregistrarii reclamatiilor privind posibile fapte de coruptie. In materialul acesta veti gasi informatiile necesare pentru a formula plangerile de acest fel. Atentie insa! Veti avea la dispozitie doar 3 minute pentru a inregistra reclamatia, asa ca ar fi bine sa faceti un rezumat al problemei pe care o veti semnala, pentru a fi siguri ca nu pierdeti exact esenta la semnalul sonor.

Serviciul TelVerde al MFP poate fi accesat - la numarul de telefon 0800 800 085, GRATUIT, 24 de ore din 24, dar numai in doua situatii:

  • cand vreti sa inregistrati posibile fapte de coruptie ale functionarilor din cadrul MFP si din institutiile subordonate;
  • cand aveti de reclamat situatii in care operatorii economici refuza eliberarea bonurilor fiscale. Numarul de telefon.

Continutul mesajului inregistrat este compus din doua parti:

"Ati sunat la linia TelVerde anticoruptie a Ministerului Finantelor Publice. Va informam ca acest apel este inregistrat, iar continuarea acestuia reprezinta acceptul dumneavoastra."

Componenta 1

“Pentru sesizari privind posibile fapte de coruptie ale functionarilor din Ministerul Finantelor Publice si structurile subordonate apasati tasta 1.”

Componenta 2

“Pentru sesizari privind refuzul operatorilor economici de eliberare a bonurilor fiscale apasati tasta 2.”

Dupa ce ati selectat tasta corespunzatoare situatiei pe care vreti sa o reclamati, veti fi informat cu privire la faptul ca preluarea si verificarea aspectelor pe care le sesizati sunt strict conditionate de furnizarea, in format complet, a datelor voastre de identificare, respectiv nume, prenume, adresa de domiciliu si numar de telefon. Cum spuneam si la inceputul articolului, trebuie sa fiti foarte atenti caci veti avea la dispozitie DOAR 3 minute pentru formularea sesizarii, dupa semnalul sonor.

Ce trebuie sa stiti legat de situatiile in care operatorii economici refuza emiterea si inmanarea bonurilor fiscale:

Prevederile OUG nr.28/1999

1. Este interzisa emiterea si inmanarea catre clienti a altor documente care atesta plata contravalorii bunurilor sau serviciilor prestate, in afara bonurilor fiscale. Exceptie este situatia in care casa de marcat este defecta, caz in care comerciantul poate inmana clientului o chitanta, precum si factura la cererea acestuia;

2. In cazul in care clientul nu primeste bonul fiscal sau primeste un alt document decat bonul fiscal, acesta are obligatia de a solicita emiterea si inmanarea bonului fiscal;

3. In cazul refuzului de a emite si inmana bonul fiscal, clientul poate beneficia de bunul achizitionat sau de serviciul prestat fara plata contravalorii acestuia.

4. Operatorii economici sunt obligati sa afiseze la loc vizibil un anunt detaliat de atentionare a clientilor cu privire la obligatia respectarii dispozitiilor legale mentionate mai sus.

Obligatiile consumatorului reclamant

Mare atentie la urmatoarele aspecte semnalate de MFP!

Inainte de a formula o plangere legat de faptul ca vi s-a refuzat inmanarea unui bon fiscal, trebuie sa stiti ca si consumatorii au cateva obligatii:

  • Trebuie sa solicite in mod expres eliberarea si inmanarea bonului fiscal in situatia in care acesta nu este inmanat din proprie initiativa de comerciant;
  • Sa astepte un interval rezonabil de timp care sa permita operatorului economic efectuarea operatiunilor de eliberare si respectiv de inmanare a bonului fiscal, in functie de situatia concreta in care se afla, respectiv un magazin, un restaurant, o unitate de prestari servicii, etc.;
  • In cazul unui refuz al comerciantului sa invoce dreptul legal pe care il are de a primi un bon fiscal, de a participa la loteria bonurilor fiscale si de a beneficia de bun sau serviciu fara plata contravalorii acestuia in caz contrar;
  • In cazul in care nici in urma acestor demersuri nu primeste un bon fiscal, indiferent de motivul invocat de comerciant (nu are casa de marcat, aceasta nu este fiscalizata sau este defecta) sa apeleze telefonul TelVerde 0800.800.085, unde poate semnala nerespectarea legii fiscale de catre comerciant;
  • Serviciul TelVerde trebuie apelat INAINTE de a parasi unitatea comerciala reclamata!

FOARTE IMPORTANT!
Sesizarile anonime nu vor fi preluate!

Confirmarea primirii sesizarii impreuna cu numarul de inregistrare poate fi preluata telefonic de la structura de relatii publice a institutiei destinatare. MFP se obliga sa-i comunice petentului, in termen de 30 de zile de la inregistrarea plangerii, modul de solutionare a sesizarii.

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Rolul serviciului TelVerde al MFP. Cand si unde reclami posibile fapte de coruptie?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016