Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rolul serviciului TelVerde al MFP. Cand si unde reclami posibile fapte de coruptie?

09-Oct-2019
2049

Probabil nu multi stiu ca Ministerul Finantelor Publice (MFP) are un serviciu telefonic dedicat EXCLUSIV inregistrarii reclamatiilor privind posibile fapte de coruptie. In materialul acesta veti gasi informatiile necesare pentru a formula plangerile de acest fel. Atentie insa! Veti avea la dispozitie doar 3 minute pentru a inregistra reclamatia, asa ca ar fi bine sa faceti un rezumat al problemei pe care o veti semnala, pentru a fi siguri ca nu pierdeti exact esenta la semnalul sonor.

Serviciul TelVerde al MFP poate fi accesat - la numarul de telefon 0800 800 085, GRATUIT, 24 de ore din 24, dar numai in doua situatii:

  • cand vreti sa inregistrati posibile fapte de coruptie ale functionarilor din cadrul MFP si din institutiile subordonate;
  • cand aveti de reclamat situatii in care operatorii economici refuza eliberarea bonurilor fiscale. Numarul de telefon.

Continutul mesajului inregistrat este compus din doua parti:

"Ati sunat la linia TelVerde anticoruptie a Ministerului Finantelor Publice. Va informam ca acest apel este inregistrat, iar continuarea acestuia reprezinta acceptul dumneavoastra."

Componenta 1

“Pentru sesizari privind posibile fapte de coruptie ale functionarilor din Ministerul Finantelor Publice si structurile subordonate apasati tasta 1.”

Componenta 2

“Pentru sesizari privind refuzul operatorilor economici de eliberare a bonurilor fiscale apasati tasta 2.”

Dupa ce ati selectat tasta corespunzatoare situatiei pe care vreti sa o reclamati, veti fi informat cu privire la faptul ca preluarea si verificarea aspectelor pe care le sesizati sunt strict conditionate de furnizarea, in format complet, a datelor voastre de identificare, respectiv nume, prenume, adresa de domiciliu si numar de telefon. Cum spuneam si la inceputul articolului, trebuie sa fiti foarte atenti caci veti avea la dispozitie DOAR 3 minute pentru formularea sesizarii, dupa semnalul sonor.

Ce trebuie sa stiti legat de situatiile in care operatorii economici refuza emiterea si inmanarea bonurilor fiscale:

Prevederile OUG nr.28/1999

1. Este interzisa emiterea si inmanarea catre clienti a altor documente care atesta plata contravalorii bunurilor sau serviciilor prestate, in afara bonurilor fiscale. Exceptie este situatia in care casa de marcat este defecta, caz in care comerciantul poate inmana clientului o chitanta, precum si factura la cererea acestuia;

2. In cazul in care clientul nu primeste bonul fiscal sau primeste un alt document decat bonul fiscal, acesta are obligatia de a solicita emiterea si inmanarea bonului fiscal;

3. In cazul refuzului de a emite si inmana bonul fiscal, clientul poate beneficia de bunul achizitionat sau de serviciul prestat fara plata contravalorii acestuia.

4. Operatorii economici sunt obligati sa afiseze la loc vizibil un anunt detaliat de atentionare a clientilor cu privire la obligatia respectarii dispozitiilor legale mentionate mai sus.

Obligatiile consumatorului reclamant

Mare atentie la urmatoarele aspecte semnalate de MFP!

Inainte de a formula o plangere legat de faptul ca vi s-a refuzat inmanarea unui bon fiscal, trebuie sa stiti ca si consumatorii au cateva obligatii:

  • Trebuie sa solicite in mod expres eliberarea si inmanarea bonului fiscal in situatia in care acesta nu este inmanat din proprie initiativa de comerciant;
  • Sa astepte un interval rezonabil de timp care sa permita operatorului economic efectuarea operatiunilor de eliberare si respectiv de inmanare a bonului fiscal, in functie de situatia concreta in care se afla, respectiv un magazin, un restaurant, o unitate de prestari servicii, etc.;
  • In cazul unui refuz al comerciantului sa invoce dreptul legal pe care il are de a primi un bon fiscal, de a participa la loteria bonurilor fiscale si de a beneficia de bun sau serviciu fara plata contravalorii acestuia in caz contrar;
  • In cazul in care nici in urma acestor demersuri nu primeste un bon fiscal, indiferent de motivul invocat de comerciant (nu are casa de marcat, aceasta nu este fiscalizata sau este defecta) sa apeleze telefonul TelVerde 0800.800.085, unde poate semnala nerespectarea legii fiscale de catre comerciant;
  • Serviciul TelVerde trebuie apelat INAINTE de a parasi unitatea comerciala reclamata!

FOARTE IMPORTANT!
Sesizarile anonime nu vor fi preluate!

Confirmarea primirii sesizarii impreuna cu numarul de inregistrare poate fi preluata telefonic de la structura de relatii publice a institutiei destinatare. MFP se obliga sa-i comunice petentului, in termen de 30 de zile de la inregistrarea plangerii, modul de solutionare a sesizarii.

Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Rolul serviciului TelVerde al MFP. Cand si unde reclami posibile fapte de coruptie?":
Rating:

Nota: 4.5 din 3 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sanctiuni si amenzi pentru nedepunerea la termen a raportarilor contabile la 30 iunie 2021
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 699 din 15 iulie 2021, a fost publicat Ordinul nr. 763/2021 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici. Conform actului normativ, raportarile contabile la 30 iunie 2021 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pana cel mai tarziu la data de 16 august 2021. Nedepunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021 in conditiile prevazute de ordin se sanctioneaza conform prevederilor art. 42 din...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica din nou IMM Invest Romania. Vezi cele 8 schimbari propuse
    • Ministerul Finantelor a publicat un nou Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 282/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii si a intreprinderilor mici cu capitalizare de piata medie - IMM INVEST ROMANIA. Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.16/10.03.2021 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,...» citeste mai departe aici

  • Cand este obligatoriu sa completati numarul EORI in Declaratia vamala cu set redus de date
    • Conform unei informari de pe site-ul oficial al Directiei Generale a Vamilor, numarul EORI se completeaza OBLIGATORIU atunci cand declaratia vamala cu set redus de date se depune prin reprezentare directa. Acest lucru inseamna ca importatorul va avea si calitatea de declarant si va depune declaratia vamala cu set redus de date. „In cazul reprezentarii directe, numarul EORI este obligatoriu pentru importator deoarece are calitatea de declarant. Precizam ca tipul de reprezentare este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016