Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Rolul serviciului TelVerde al MFP. Cand si unde reclami posibile fapte de coruptie?

09-Oct-2019
3991

Probabil nu multi stiu ca Ministerul Finantelor Publice (MFP) are un serviciu telefonic dedicat EXCLUSIV inregistrarii reclamatiilor privind posibile fapte de coruptie. In materialul acesta veti gasi informatiile necesare pentru a formula plangerile de acest fel. Atentie insa! Veti avea la dispozitie doar 3 minute pentru a inregistra reclamatia, asa ca ar fi bine sa faceti un rezumat al problemei pe care o veti semnala, pentru a fi siguri ca nu pierdeti exact esenta la semnalul sonor.

Serviciul TelVerde al MFP poate fi accesat - la numarul de telefon 0800 800 085, GRATUIT, 24 de ore din 24, dar numai in doua situatii:

  • cand vreti sa inregistrati posibile fapte de coruptie ale functionarilor din cadrul MFP si din institutiile subordonate;
  • cand aveti de reclamat situatii in care operatorii economici refuza eliberarea bonurilor fiscale. Numarul de telefon.

Continutul mesajului inregistrat este compus din doua parti:

"Ati sunat la linia TelVerde anticoruptie a Ministerului Finantelor Publice. Va informam ca acest apel este inregistrat, iar continuarea acestuia reprezinta acceptul dumneavoastra."

Componenta 1

“Pentru sesizari privind posibile fapte de coruptie ale functionarilor din Ministerul Finantelor Publice si structurile subordonate apasati tasta 1.”

Componenta 2

“Pentru sesizari privind refuzul operatorilor economici de eliberare a bonurilor fiscale apasati tasta 2.”

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozitul pe constructiile speciale. Conturi in afara bilantului Impozitul aferent constructiilor speciale se plateste si pentru bunurile din domeniul public al statului pe care le avem in administrare dar sunt inregistrate in conturi...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozit pe resursele naturale Suntem o companie cu cod CAEN 0811, si am achizitionat cu factura 45000 to dolerit - piatra sort 0 - 1000 cm in luna 09.2024 de la o companie care are licenta de exploatare si...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Continuare Ca de obicei pe acest portal, raspunsuri pe dinafara intrebarilor. Doamna, am intrebat doar atat: este obligat adminul, totodata si asociat unic, sa aiba CIM cu 8 ore (pentru ca el...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Salariati si zilieri nerezidenti Societatea este platitoare de impozit pe profit, inregistrata in scop de tva si activeaza in domeniul agriculturii. In sezon, societatea fiind localizata la granita cu UNGARIA,...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Neplatitor TVA. Eroare contabila Societate neinregistrata tva, impozit profit din 2024. Are doua leasing-uri. Unul din 2021, celalalt din 2022. In contract apare valoarea - tip pret cu taxe, fara TVA (50971 RON)....citeste mai mult

Dupa ce ati selectat tasta corespunzatoare situatiei pe care vreti sa o reclamati, veti fi informat cu privire la faptul ca preluarea si verificarea aspectelor pe care le sesizati sunt strict conditionate de furnizarea, in format complet, a datelor voastre de identificare, respectiv nume, prenume, adresa de domiciliu si numar de telefon. Cum spuneam si la inceputul articolului, trebuie sa fiti foarte atenti caci veti avea la dispozitie DOAR 3 minute pentru formularea sesizarii, dupa semnalul sonor.

Ce trebuie sa stiti legat de situatiile in care operatorii economici refuza emiterea si inmanarea bonurilor fiscale:

Prevederile OUG nr.28/1999

1. Este interzisa emiterea si inmanarea catre clienti a altor documente care atesta plata contravalorii bunurilor sau serviciilor prestate, in afara bonurilor fiscale. Exceptie este situatia in care casa de marcat este defecta, caz in care comerciantul poate inmana clientului o chitanta, precum si factura la cererea acestuia;

2. In cazul in care clientul nu primeste bonul fiscal sau primeste un alt document decat bonul fiscal, acesta are obligatia de a solicita emiterea si inmanarea bonului fiscal;

3. In cazul refuzului de a emite si inmana bonul fiscal, clientul poate beneficia de bunul achizitionat sau de serviciul prestat fara plata contravalorii acestuia.

4. Operatorii economici sunt obligati sa afiseze la loc vizibil un anunt detaliat de atentionare a clientilor cu privire la obligatia respectarii dispozitiilor legale mentionate mai sus.

Obligatiile consumatorului reclamant

Mare atentie la urmatoarele aspecte semnalate de MFP!

Inainte de a formula o plangere legat de faptul ca vi s-a refuzat inmanarea unui bon fiscal, trebuie sa stiti ca si consumatorii au cateva obligatii:

  • Trebuie sa solicite in mod expres eliberarea si inmanarea bonului fiscal in situatia in care acesta nu este inmanat din proprie initiativa de comerciant;
  • Sa astepte un interval rezonabil de timp care sa permita operatorului economic efectuarea operatiunilor de eliberare si respectiv de inmanare a bonului fiscal, in functie de situatia concreta in care se afla, respectiv un magazin, un restaurant, o unitate de prestari servicii, etc.;
  • In cazul unui refuz al comerciantului sa invoce dreptul legal pe care il are de a primi un bon fiscal, de a participa la loteria bonurilor fiscale si de a beneficia de bun sau serviciu fara plata contravalorii acestuia in caz contrar;
  • In cazul in care nici in urma acestor demersuri nu primeste un bon fiscal, indiferent de motivul invocat de comerciant (nu are casa de marcat, aceasta nu este fiscalizata sau este defecta) sa apeleze telefonul TelVerde 0800.800.085, unde poate semnala nerespectarea legii fiscale de catre comerciant;
  • Serviciul TelVerde trebuie apelat INAINTE de a parasi unitatea comerciala reclamata!

FOARTE IMPORTANT!
Sesizarile anonime nu vor fi preluate!

Confirmarea primirii sesizarii impreuna cu numarul de inregistrare poate fi preluata telefonic de la structura de relatii publice a institutiei destinatare. MFP se obliga sa-i comunice petentului, in termen de 30 de zile de la inregistrarea plangerii, modul de solutionare a sesizarii.

Sursa: ANAF

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016