Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fiscul raspunde: Cand se vor conecta aparatele de marcat din Romania la sistemul informatic ANAF?

17-Sep-2019
3236

MFP si ANAF au tot transmis informari catre contribuabili si atentionari privind obligativitatea dotarii cu noile aparate de marcat electronice fiscal (AMEF), insa operatorii fiscali inca nu stiu cand vor fi conectate casele de marcat la serverul Fiscului, pentru a scapa de transmiterea lunara a formularelor.

Cu ceva timp in urma, Finantele propuneau modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. Ba, mai mult, cei care incalca prevederile legale in domeniu risca sa le fie suspendata activitatea si sa le fie confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere. 

In cadrul sesiunii de asistenta online, organizate de ANAF astazi – 21 august – specialistii institutiei au primit o intrebare pe care, probabil, multi contribuabili o au, chiar daca nu a fost verbalizata pana acum.

“Care este termenul de punere in functiune a serverului la care sa se poata conecta toate casele de marcat din Romania, astfel incat sa se poata degreva firmele de munca de a extrage vanzarile de pe fiecare aparat fiscal si de a completa formularul 4200 pentru fiecare aparat fiscal?”

Raspunsul ANAF

“Prin cadrul legislativ in vigoare a fost adoptata o solutie tehnica flexibila, care prevede implementarea etapizata si permite obtinerea de date fiscale de la contribuabili pe masura ce se desfasoara procesul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale. In acest sens, pentru perioada cuprinsa intre data de 1 august 2018 si data implementarii sistemului informatic, prin ART. III si ART. IV din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, a fost instituita obligatia utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic de a transmite date fiscale generate de aceste dispozitive”.

Fiscul a precizat ca vom putea vorbi de conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic si transmiterea zilnica a informatiilor abia dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.

Acest raspuns, insa, nu este pe placul contribuabililor onesti, care ar vedea mai degraba corect sa se implementeaza sistemul informatic pentru cei care s-au dotat cu aparate fiscale cu jurnal eletronic, ramanand ca doar ceilalti sa stea luna de luna sa depuna acele formulare.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016