
Atentie contabili!
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate
MFP si ANAF au tot transmis informari catre contribuabili si atentionari privind obligativitatea dotarii cu noile aparate de marcat electronice fiscal (AMEF), insa operatorii fiscali inca nu stiu cand vor fi conectate casele de marcat la serverul Fiscului, pentru a scapa de transmiterea lunara a formularelor.
Cu ceva timp in urma, Finantele propuneau modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. Ba, mai mult, cei care incalca prevederile legale in domeniu risca sa le fie suspendata activitatea si sa le fie confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere.
In cadrul sesiunii de asistenta online, organizate de ANAF astazi – 21 august – specialistii institutiei au primit o intrebare pe care, probabil, multi contribuabili o au, chiar daca nu a fost verbalizata pana acum.
“Care este termenul de punere in functiune a serverului la care sa se poata conecta toate casele de marcat din Romania, astfel incat sa se poata degreva firmele de munca de a extrage vanzarile de pe fiecare aparat fiscal si de a completa formularul 4200 pentru fiecare aparat fiscal?”
“Prin cadrul legislativ in vigoare a fost adoptata o solutie tehnica flexibila, care prevede implementarea etapizata si permite obtinerea de date fiscale de la contribuabili pe masura ce se desfasoara procesul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale. In acest sens, pentru perioada cuprinsa intre data de 1 august 2018 si data implementarii sistemului informatic, prin ART. III si ART. IV din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, a fost instituita obligatia utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic de a transmite date fiscale generate de aceste dispozitive”.
Fiscul a precizat ca vom putea vorbi de conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic si transmiterea zilnica a informatiilor abia dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.
Acest raspuns, insa, nu este pe placul contribuabililor onesti, care ar vedea mai degraba corect sa se implementeaza sistemul informatic pentru cei care s-au dotat cu aparate fiscale cu jurnal eletronic, ramanand ca doar ceilalti sa stea luna de luna sa depuna acele formulare.
Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate
Intrebare: Titularul de PFA fara venituri in 2021 si 2022 poate declara contributii CAS pe declaratia unica sau trebuie facut contract cu casa locala de pensii? Cu alte cuvinte, desi nu are venituri, completarea in declaratia unica 212 a...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O persoana fizica vinde in anul 2021 o casa mostenita de la bunici. Valoare de vanzarea a casei este mai mare decat plafonul a 12 salarii valabil in 2021, egal cu 27.600 lei. In ceea ce priveste CASS, contributia la sanatate si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<