Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Fiscul raspunde: Cand se vor conecta aparatele de marcat din Romania la sistemul informatic ANAF?

17-Sep-2019
1994

MFP si ANAF au tot transmis informari catre contribuabili si atentionari privind obligativitatea dotarii cu noile aparate de marcat electronice fiscal (AMEF), insa operatorii fiscali inca nu stiu cand vor fi conectate casele de marcat la serverul Fiscului, pentru a scapa de transmiterea lunara a formularelor.

Cu ceva timp in urma, Finantele propuneau modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati inca de la prima abatere. Amenda este cuprinsa intre 8.000 de lei si 10.000 de lei. Ba, mai mult, cei care incalca prevederile legale in domeniu risca sa le fie suspendata activitatea si sa le fie confiscate sumele nejustificate, tot de la prima abatere. 

In cadrul sesiunii de asistenta online, organizate de ANAF astazi – 21 august – specialistii institutiei au primit o intrebare pe care, probabil, multi contribuabili o au, chiar daca nu a fost verbalizata pana acum.

“Care este termenul de punere in functiune a serverului la care sa se poata conecta toate casele de marcat din Romania, astfel incat sa se poata degreva firmele de munca de a extrage vanzarile de pe fiecare aparat fiscal si de a completa formularul 4200 pentru fiecare aparat fiscal?”

Raspunsul ANAF

“Prin cadrul legislativ in vigoare a fost adoptata o solutie tehnica flexibila, care prevede implementarea etapizata si permite obtinerea de date fiscale de la contribuabili pe masura ce se desfasoara procesul de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale. In acest sens, pentru perioada cuprinsa intre data de 1 august 2018 si data implementarii sistemului informatic, prin ART. III si ART. IV din Hotararea Guvernului nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, a fost instituita obligatia utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic de a transmite date fiscale generate de aceste dispozitive”.

Fiscul a precizat ca vom putea vorbi de conectarea aparatelor de marcat la sistemul informatic si transmiterea zilnica a informatiilor abia dupa finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.

Acest raspuns, insa, nu este pe placul contribuabililor onesti, care ar vedea mai degraba corect sa se implementeaza sistemul informatic pentru cei care s-au dotat cu aparate fiscale cu jurnal eletronic, ramanand ca doar ceilalti sa stea luna de luna sa depuna acele formulare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Fiscul raspunde: Cand se vor conecta aparatele de marcat din Romania la sistemul informatic ANAF?":
Rating:

Nota: 3.81 din 8 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ordinul nr. 1061/2020 privind emiterea deciziilor referitoare la dobanzi si penalitati de intarziere
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 427 din 21.05.2020 a fost publicat Ordinul nr. 1061/2020 privind emiterea deciziilor referitoare la obligatii fiscale accesorii. Actul normativ a intrat in vigoare la data de 21 mai 2020 si prevede modificarea procedurii privind emiterea si comunicarea unor acte administrative de executare pentru debitorii care inregistreaza obligatii fiscale restante sub o anumita limita. Nu se emit decizii referitoare la obligatiile fiscale accesorii reprezentand dobanzi si...» citeste mai departe aici

  • Reducerea saptamanii de lucru de la 5 la 4 zile. Afla cum sa aplici CORECT noua legislatie
    • Art. 52 alin. (3) din Codul muncii va ofera o mana de ajutor binevenita in aceasta perioada de criza. Astfel, prevederea in cauza va permite sa reduceti programul de lucru al angajatilor dvs. de la 5 la 4 zile pe saptamana, cu reducerea corespunzatoare a salariului, pana la revenirea situatiei la normal. Aceasta masura este extrem de utila in contextul in care volumul de munca in firma dvs. a scazut, deci nu mai este nevoie de prezenta full-time a angajatilor, incasarile au scazut si ele, iar...» citeste mai departe aici

  • Societate cu activitate suspendata. Cesiune actionari. Inregistrari contabile si obligatii declarative
    • Societatea A detine titluri de participare in societatea B in procent de 40% din capital de mai bine de 1 an. Societatea A are trei actionari persoane fizice, carora le-a cesionat titlurile de participare detinute in B la valoarea nominala a actiunilor detinute de cedent in B. Cesionarii primesc in proprietate actiunile la data semnarii contractului de cesiune sub conditia rezolutorie a platii integrale a pretului stabilit prin contract in termen de 12 luni. Cesiunea a fost inregistrata la Reg....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016