Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum s-a schimbat industria de retail si ce trebuie sa stii pentru a te adapta noilor cerinte

25-Ian-2021
682

Retailul traditional nu dispare, se schimba. Pandemia de coronavirus a modificat comportamentul de cumparare al oamenilor, insa acest lucru nu a afectat toata industria cu amanuntul, unele magazine fizice inregistrand cresteri la nivelul vanzarilor.

 

Selectarea unei structuri de business corecte, elaborarea unui plan de lucru detaliat, alegerea mobilierului si dispozitivelor potrivite si identificarea celor mai bune instrumente de promovare sunt doar cateva dintre aspectele de care este bine sa tii cont daca decizi sa incepi o afacere in retail.

Amenajarea magazinului

In primul rand, in momentul in care decizi sa deschizi o afacere in retail, este important sa faci o analiza de piata si sa identifici potentialii competitori. Zona in care vei deschide magazinul si profilul consumatorului sunt factori esentiali in obtinerea succesului. Industria s-a schimbat, a avansat, iar acum ofertele de cumparaturi sunt numeroase, astfel ca loialitatea fata de brand scade. Clientii pot migra rapid catre un alt magazin ori pot alege varianta online. De aceea, modul in care este amenajat magazinul si comportamentul angajatilor trebuie sa reprezinte o prioritate pentru orice antreprenor.

Cand stabilesti planul de lucru si bugetul pentru o astfel de afacere, ia in calcul costurile de amenajare: un magazin fizic trebuie sa atraga clientii. Vitrine care sa le faca cu ochiul, rafturi frumos amenajate si echipamente potrivite pentru a-i oferi clientului cea mai buna experienta de cumparare. Verifica ofertele pentru case de marcat si analizeaza cu atentie POS pret ca sa alegi cele mai bune dispozitive si sa fii pregatit sa oferi bon fiscal tuturor clientilor. Achizitioneaza frigidere, feliatoare de mezeluri si vitrine refrigerate - pentru magazinele alimentare, manechine, stendere si umerase - pentru magazinele de imbracaminte. In plus, nu trebuie sa iti lipseasca imprimantele de eticheta, astfel incat sa te asiguri ca preturile produselor sunt la vedere. Totodata, poti amenaja un spatiu de joaca pentru copii, astfel incat cei mici sa se simta bine cand trec pragul magazinului tau, iar parintii sa poata face cumparaturi in voie.

 

Asadar, analizeaza cu atentie preturile echipamentelor si obiectelor de mobilier de care ai nevoie si alege ofertele care se potrivesc cel mai bine ambitiilor tale de business.

Promovarea afacerii

Nu mai este o surpriza pentru nimeni faptul ca preferintele clientilor se schimba in permanenta. Astfel ca, in industria de retail, inovatia si capacitatea de adaptare in fata schimbarilor sunt esentiale. Experienta clientilor in magazin este principala sursa de promovare a unei afaceri. Daca ei sunt multumiti vor spune si prietenilor, colegilor ori vecinilor despre magazinul tau. Marketingul „din gura in gura“ este in continuare cea mai buna metoda de promovare, insa, nu este suficienta.

Avand in vedere toate schimbarile de pe piata, retailerii trebuie sa tina legatura cu clientii si sa atraga noi cumparatori prin cat mai multe canale. De la SMS si e-mail pana la social media. Newslettere, oferte, filmulete, poze - toate pot fi instrumente prin care sa atragi clientii catre magazinul tau. De asemenea, poti lua in calcul si comunicarea stradala. Este, asadar, important sa iti construiesti o infrastructura de marketing solida si sa fii in permanenta in contact cu clientii. Insa, nu trebuie sa pierzi din vedere ca prea mult strica. Stabileste o strategie de comunicare inteligenta si nu agasa clientii cu prea multa publicitate.

 

Industria de retail este intr-o continua schimbare, iar gusturile clientilor se modifica, de aceea este important sa poti tine pasul cu tendintele pietei. Investeste in partea vizuala si stabileste o strategie de marketing eficienta pentru a atrage cumparatori, dar si pentru a-i fideliza.

Sursa foto: Dusan Petkovic/ Shutterstock

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Urmareste-ne pe Google News
Votati articolul "Cum s-a schimbat industria de retail si ce trebuie sa stii pentru a te adapta noilor cerinte":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016