Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Opt din zece antreprenori vor simplificarea mediului fiscal

13-Sep-2013
668
83 la suta dintre antreprenorii G20 cred ca guvernele trebuie sa simplifice mediul fiscal, pentru a sustine IMM-urile. In Romania, antreprenorii continua sa discute in mod constant despre subiecte ca birocratie, nivelul taxelor si predictibilitatea mediului fiscal, se arata intr-un studiu al EY.

Sunt o multime de arii in care conform EY G20 Entrepreneurship Barometer 2013, actiunea comuna a guvernelor, antreprenorilor maturi si chiar a corporatiilor poate produce transformari semnificative la nivelul societatii. Formarea antreprenorilor, imbunatatirea imaginii lor, comunicarea aportului pe care il au in cresterea economica si crearea de noi locuri de munca sunt actiuni esentiale si pot face din antreprenoriat o optiune valida si respectata de cariera. 

Dezvoltarea unor ecosisteme de sprijin ar fi benefica in acest sens – cei mai multi dintre respondentii studiului (36 la suta) considera ca dezvoltarea incubatoarelor de afaceri ar avea cel mai mare impact in cresterea pe termen lung a antreprenoriatului. La nivelul Romaniei, 43 la suta dintre antreprenori considera ca dezvoltarea acestora ar avea un impact foarte mare.

Dintre tarile G20, cel mai incurajator exemplu in dezvoltarea acestor incubatoare vine, poate surprinzator, nu din tari cu traditie antreprenoriala, ci din Rusia, unde unul din patru antreprenori considera ca accesul la aceste forme de sustinere a start-up-urilor s-a imbunatatit semnificativ in ultimii trei ani.

Rusia are mai mult de 1100 de incubatoare si parcuri tehnologice. Romania, in schimb, nu sta nici pe departe atat de bine. In 2010 aveam 58 de incubatoare, din care 20 la nivelul regiunii Bucuresti-Ilfov, sustinute printr-un program national de dezvoltare a incubatoarelor in anii 2002-2012.
Este greu de spus cate sunt cu adevarat functionale, dar multe sunt incepute de cele mai multe ori fara a avea o experienta antreprenoriala anterioara.
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii


Vestea buna este ca incubatoarele se regasesc ca o prioritate in Strategia Ministerului Tineretului si Sportului in domeniul tineretului, doar ca formarea acestora ramane in proiectul de strategie la nivel de "deziderat", ideea nefiind dezvoltata in cadrul textului strategiei.

O misiune si mai delicata decat finantarea si sustinerea antreprenorilor prin crearea de incubatoare este, poate, schimbarea perceptiei asupra esecului la nivel culturii nationale, pentru ca implica schimbarea mentalitatilor. O perspectiva de abordare a acestei probleme este promovarea antreprenorilor ca si creatori importanti de locuri de munca: 84 la suta dintre intreprinzatori cred ca aceasta perspectiva de promovare ar avea un impact semnificativ asupra dezvoltarii antreprenoriatului in urmatorii trei ani.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Opt din zece antreprenori vor simplificarea mediului fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"