Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati privind componenta si functionarea Comisiei fiscale centrale

10-Iun-2013
1094
Va informam ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 323/4.06.2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 688/2013 privind componenta si functionarea Comisiei fiscale centrale.

Redam mai jos principalele atributii ale Comisiei fiscale centrale.

Comisia fiscala centrala functioneaza la nivelul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si are ca responsabilitati elaborarea deciziilor cu privire la aplicarea unitara a prevederilor Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala, a legislatiei subsecvente acestora, precum si a legislatiei care intra in sfera de aplicare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).

Comisia fiscala centrala este coordonata de secretarul de stat din MFP care raspunde de politicile si legislatia fiscala iar deciziile emise de aceasta se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice.

Activitatea de aplicare unitara a legislatiei fiscale de catre Comisia fiscala centrala, se exercita prin emiterea unor decizii:

- in cazul aplicarii neunitare a prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala;

- cand exista puncte de vedere divergente, formulate de doua sau mai multe directii de specialitate din MFP si ANAF, cu privire la interpretarea sau aplicarea prevederilor mentionate;

- in cazul solutionarii conflictelor de competenta aparute intre organe fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun, prin emiterea de decizii de stabilire a organului fiscal competent.

Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei fiscale centrale

Comisia fiscala centrala este compusa din 7 membri, desemnati de MFP si ANAF, cu drept de vot in cadrul sedintelor. Aceasta se completeaza cu inca 5 membri, respectiv reprezentantii structurilor asociative ale comunelor, oraselor, municipiilor si consiliilor judetene din Romania, precum si reprezentantul desemnat al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, in cazul dezbaterii cauzelor ce reprezinta conflicte de competenta privind administrarea creantelor bugetelor locale.

La lucrarile comisiei vor participa in calitate de invitati permanenti, cu rol consultativ, directorii generali ai Directiei generale de metodologii fiscale, indrumare si asistenta a contribuabililor, Directiei generale de solutionare a contestatiilor, Directiei generale coordonare inspectie fiscala, Directiei generale de reglementare a colectarii creantelor bugetare si Directiei generale proceduri pentru administrarea veniturilor, din cadrul ANAF.

Comisia adopta, prin decizii, solutii privind aplicarea unitara a prevederilor legale (sau respinge solutiile propuse), care se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice si se publica in Monitorul Oficial, Partea I.

Deciziile prin care se solutioneaza conflictele de competenta si deciziile avand caracter individual nu se aproba prin ordin al ministrului Finantelor Publice si nu se publica in Monitorul Oficial, fiind insa obligatorii pentru structurile MFP sau alte autoritati. Acestea se comunica organelor fiscale aflate in conflict, precum si contribuabilului conform prevederilor Codului de Procedura Fiscala.

Deciziile de aplicare unitara a legislatiei fiscale, emise de Comisie, nu au impact asupra actelor administrative ramase definitive si irevocabile in sistemul cailor de atac si nu au valoare de date suplimentare, respectiv informatii, documente sau alte inscrisuri obtinute ca urmare a unor controale incrucisate, inopinate ori comunicate organului fiscal de catre organele de urmarire penala sau de alte autoritati publice ori obtinute in orice mod de organele de inspectie, de natura sa modifice rezultatele inspectiei fiscale anterioare.

Solutiile adoptate prin decizii ale Comisiei si aprobate prin ordin al ministrului Finantelor Publice sunt aplicabile de la data intrarii in vigoare a actului normativ avut in vedere la solutionarea fiecarei spete.

Sursa: DGFP Valcea



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati privind componenta si functionarea Comisiei fiscale centrale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016