Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

E obligatorie casa de marcat la inchirierea unor apartamente in regim hotelier?

12-Mar-2014
6565
O societate comerciala are in proprietate mai multe apartamente pe care le inchiriaza in regim hotelier (atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice). Se va stabili astfel daca este obligatoriu ca firma sa detina mai multe case de marcat, respectiv cate una pentru fiecare apartament sau daca este suficienta existenta unei case de marcat unice - la sediul central al firmei (cu atribuirea unui cod distinct pentru fiecare apartament inchiriat).

Vom constata si daca se poate folosi o singura casa de marcat mobila, pentru toate apartamentele (tot cu atribuirea unui cod distinct pentru fiecare apartament inchiriat).

Conform Art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare:" Agentii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."

De asemenea, art. 6 din OUG 28/1999 prevede urmatoarele:

"Obligatia operatorilor economici prevazuti la art. 1 de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ia nastere de la data inceperii activitatilor comerciale desfasurate in fiecare locatie."
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

In cazul dvs.nu este obligatoriu ca firma sa detina mai multe case de marcat pentru fiecare apartament inchiriat. Ar fi obligatorie existenta caselor de marcat pentru apartamentele inchiriate daca acestea ar fi declarate ca puncte de lucru ale firmei si incasarea contravalorii chiriei s-ar face de la aceste puncte de lucru, conform Art.6 din OUG 28/1999 mentionat mai sus.

Prin urmare, este suficienta existenta unei singure case de marcat la sediul social al firmei, cu atribuirea codurilor distincte pentru fiecare apartament inchiriat unui sau, la fel de corecta este varianta de a fi utilizata o casa de marcat mobila pentru toate apartamentele, de asemenea cu atribuirea codurilor distincte pentru fiecare apartament.

Raspuns oferit de specialistii www.portaldecontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "E obligatorie casa de marcat la inchirierea unor apartamente in regim hotelier?":
Rating:

Nota: 3.9 din 30 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.