Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

E obligatorie casa de marcat la inchirierea unor apartamente in regim hotelier?

12-Mar-2014
10169
O societate comerciala are in proprietate mai multe apartamente pe care le inchiriaza in regim hotelier (atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice). Se va stabili astfel daca este obligatoriu ca firma sa detina mai multe case de marcat, respectiv cate una pentru fiecare apartament sau daca este suficienta existenta unei case de marcat unice - la sediul central al firmei (cu atribuirea unui cod distinct pentru fiecare apartament inchiriat).

Vom constata si daca se poate folosi o singura casa de marcat mobila, pentru toate apartamentele (tot cu atribuirea unui cod distinct pentru fiecare apartament inchiriat).

Conform Art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare:" Agentii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."

De asemenea, art. 6 din OUG 28/1999 prevede urmatoarele:

"Obligatia operatorilor economici prevazuti la art. 1 de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ia nastere de la data inceperii activitatilor comerciale desfasurate in fiecare locatie."

In cazul dvs.nu este obligatoriu ca firma sa detina mai multe case de marcat pentru fiecare apartament inchiriat. Ar fi obligatorie existenta caselor de marcat pentru apartamentele inchiriate daca acestea ar fi declarate ca puncte de lucru ale firmei si incasarea contravalorii chiriei s-ar face de la aceste puncte de lucru, conform Art.6 din OUG 28/1999 mentionat mai sus.

Prin urmare, este suficienta existenta unei singure case de marcat la sediul social al firmei, cu atribuirea codurilor distincte pentru fiecare apartament inchiriat unui sau, la fel de corecta este varianta de a fi utilizata o casa de marcat mobila pentru toate apartamentele, de asemenea cu atribuirea codurilor distincte pentru fiecare apartament.

Raspuns oferit de specialistii www.portaldecontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "E obligatorie casa de marcat la inchirierea unor apartamente in regim hotelier?":
Rating:

Nota: 3.91 din 32 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016