
Raportul Special
realizat de specialisti
O noua modificare importanta a fost anuntata de ANAF care propune, spre dezbatere publica, proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora.
Solutia identificata a fost elaborata in urma consultarilor purtate cu factorii interesati/decidenti, inclusiv cu asociatiile profesionale reprezentative din domeniul caselor de marcat.
Conceptul Registrului creeaza premisele respectarii cerintei stipulate la art. 3^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Totodata, constituie fundamentul unei evidente la nivel national a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, care va permite:
- identificarea unica a fiecarui aparat de marcat electronic fiscal, prin atribuirea aleatorie a unui numar format din 10 cifre, caruia i se asociaza istoricul aparatului de marcat electronic fiscal si care nu poate fi anulat/sters/realocat;
- identificarea operatorului care functioneaza legal si livreaza bunuri cu amanuntul si/sau presteaza servicii direct catre populatie;
- colectarea de informatii despre starea de functionare a aparatului de marcat electronic fiscal si/sau a locului unde este amplasat/depozitat;
- reducerea semnificativa a posibilitatilor de a utiliza un aparat de marcat electronic nefiscalizat si, in consecinta, va limita potentialul de subdeclarare/nedeclarare a veniturilor;
- corelarea informatiilor fiscale si a celor legate de utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale in vederea efectuarii de analize relevante care sa vizeze conformarea operatorilor economici, dar si prevenirea si combaterea evaziunii fiscale;
Examen Consultant Fiscal 2025
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Autoturisme pe firma Regim fiscal-contabil
- diminuarea numarului de controale fiscale la contribuabilii onesti prin valorificarea rezultatele analizelor;
- securizarea procedurii, ca urmare a autentificarii cu certificat digital in vederea transmiterii informatiilor.
Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora are ca deziderate:
- combaterea riscurilor de neconformare fiscala;
- simplificarea procedurilor si sporirea competitivitatii fiscale a mediului de afaceri;
- cresterea calitatii serviciilor oferite contribuabililor;
- dezvoltarea canalelor informatice de interactiune cu contribuabilii.
De asemenea, proiectul de ordin privind informatiile continute de registrul national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate pe teritoriul României, precum si metodologia si procedura de inregistrare a acestora, contribuie semnificativ la reducerea birocratiei si optimizarea rersurselor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala printr-o comunicare electronica a informatiilor din registrul national de evidenta, prin simplificarea procedurilor administrative de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale; prin identificarea si utilizarea informatiilor necesare bunei functionari a Registrului inclusiv din bazele de date proprii ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (de tipul: "stare operator economic") sau, dupa caz, de la terti (de tipul: "numar si data emitere autorizatie de distributie" - informatie ce va fi colectata de la Ministerul Finantelor Publice s.a.m.d.) si, nu in ultimul rând, prin degrevarea de sarcini a utilizatorilor finali in privinta procedurii de declarare si inregistrare a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
CASE DE MARCAT neconectate la internet. Este necesara depunerea declaratiei A4200 pentru bonurile care nu au fost trimise catre ANAF?ANAF raspunde: Procedura privind radierea noilor CASE DE MARCAT"CASE DE MARCAT - obligatii si termene". ANAF, despre incasarile ocazionale, fiscalizarea intarziata si incasarea dupa scoaterea raportului ZNeutilizare casa de marcat si incasari eronate. Obligatii pentru operatorii economiciANAF: Lista intalnirilor cu contribuabilii, in luna mai, in vederea indrumarii privind obligatiile fiscaleUltimele articole
Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii eiCasa de marcat in 2025. PFA-urile au obligatia utilizarii caselor de marcat electronice?CASE DE MARCAT electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Noutati fiscale 2025. Principalele modificari privind casele de marcat, aduse de OUG 125/2024Articole similare
E obligatorie casa de marcat la inchirierea unor apartamente in regim hotelier?OG 17/2015 a stabilit noile termene pentru casele de marcat electronice din 2016Articole similare
Decont precompletat e-TVA. TOT ce trebuie sa stiiInchidere PFA: Cum se radiaza un PFA si documentele de care ai nevoieNoul termen unic de dotare cu noile case de marcat: 1 mai 2018Decont precompletat e-TVA. Ce se intampla in cazul in care sistemul nu functioneazaANAF modifica Ordinul 4156/2017. Noi informatii vor fi incluse in Registrul National al AMEFUltimele articole
Case de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEFRegistrul achizitiilor de locuinte cu cota redusa de TVA de 5%: ce date contine si cine il completeazaMMPS infiinteaza Registrul electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania! Ar putea fi inclusi si bugetariiActele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 08.01.2018-12.01.2018, publicate in Monitorul OficialModificari privind inmatricularea vehiculelor utilizate pe drumurile publice. Util si pentru firme!Sfaturi de la experti
Grupul de Interes Economic (GIE)
Intrebare: As dori sa cunosc cat mai multe detalii despre GIE (Grupul de Interes Economic), baza legala, modul de functionare si care este monografia contabila, in conditiile in care doua societati doresc sa faca parte dintr-un GIE. Care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Deducere cheltuieli atribuite utilizarii autovehiculelor.
Intrebare: Firma noastra presteaza servicii de reparatii echipamente de ridicat, vanzari ale acestor echipamente, dar si servicii logistice pentru depozite. Referitor la deductibilitatea cheltuielilor cu auto: avem angajati ai societatii cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA