
Raportul Special
realizat de specialisti
Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, aveau obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale pana la data de 31 decembrie 2019, ca urmare a modificarilor introduse in luna iulie 2019 prin Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
Acest termen s-a dovedit a fi imposibil de respectat intrucat aparatele de marcat care urmeaza sa fie integrate in automatele comerciale nu exista la aceasta data pe piata, iar pentru realizarea si implementarea lor este necesara parcurgerea urmatoarelor etape obligatorii si consumatoare de timp:
- aprobarea prin hotarare de Guvern a specificatiilor tehnice si functionale ale acestor aparate de marcat,
- construirea prototipurilor de catre producatori,
- testarea prototipurilor la Institutul National de Cercetare Dezvoltare in Informatica,
- autorizarea de catre Ministerul Finantelor Publice a distribuitorilor acestor aparate de marcat,
- fabricarea aparatelor de marcat si instalarea lor in cca 90.000 de automate comerciale, pe intreg teritoriul tarii, de catre distribuitori si operatorii de service autorizati de Ministerul Finantelor Publice.
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cartea Verde a Contabilitatii
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Pentru a evita aplicarea de sanctiuni drastice, respectiv amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si suspendarea activitatii la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si confiscarea sumelor nejustificate, in conditiile in care nerespectarea obligatiei nu le este imputabila operatorilor economici carora le revine acesta obligatie, prin OUG nr. 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in M.Of. nr. 11 din 09 ianuarie 2020, acest termen a fost prelungit pana la data de 31 decembrie 2020.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Firmele care NU au dotat automatele comerciale cu case de marcat risca amenzi din 1 octombrie 2024MFP stabileste configuratia aparatelor de marcat integrate in automatele comercialeProiect de OUG privind casele de marcat. 3 masuri importanteProiect ANAF: Noi documente pot fi solicitate suplimentar anumitor operatorilor economici pentru inregistrarea aparatelor de marcat electroniceArticole similare
Achizitionarea de bunuri second hand de la persoane fizice. Documente de intocmit si obligatiile societatiiExamen Consultant Fiscal 2025. 4 + grile pentru nota 10 la examen!Modificarile aduse OUG 28/1999 de Legea nr. 136/2019. Tabel comparativ (oficial DGRFP)Casa de marcat | Obligatii legislative care se vor aplica si unei firme miciFirmele pot primi autorizatia pentru distribuirea caselor de marcat si in format electronic, conform Ordinului 1307/2023Ultimele articole
Bonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?D205 in 2025. ANAF a modificat, prin Ordinul 102/2025, modelul formularului. Instructiuni de completareCase de marcat electronice. Noutati fiscale care se aplica in 2025Clarificare: Bonurile fiscale vor fi emise la platile cu cardul, insa nu mai exista obligatia imprimarii lorEste OFICIAL, conform legii 317/2024! La platile cu cardul NU mai este obligatorie emiterea bonului fiscalSfaturi de la experti
Refacere instalatie electrica. Inregistrare cheltuieli
Intrebare: Suntem o firma de comert cu amanuntul (codul CAEN 4711) si am avut un incendiu in locatie, cauzat de un cablu electric defect. Va rugam sa ne precizati care sunt inregistrarile contabile ocazionate de refacerea instalatiei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Deductibilitate ajustari pentru deprecierea creantelor
Intrebare: Societatea noastra a avut un contract cu un furnizor de prestari servicii (constructor) caruia i s-au platit facturi de avans in suma de 800.000 lei. Totodata, i s-a retinut pentru fiecare factura emisa (serviciu prestat) garantia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie
Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie
[INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?
D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025
SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA