Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificari privind inmatricularea vehiculelor utilizate pe drumurile publice. Util si pentru firme!

22-Aug-2017
1021

Guvernul a aprobat astazi Ordonanta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.

Actul normativ transpune in legislatia nationala unele prevederi din Directiva 2014/46/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 3 aprilie 2014 de modificare a Directivei 1999/37/CE a Consiliului privind documentele de inmatriculare pentru vehicule.

Prin ordonanta aprobata astazi se introduce conceptul de suspendare a inmatricularii, ce vizeaza strict o operatiune administrativa care consta in interzicerea temporara a dreptului de a pune in circulatie si a utiliza un vehicul pe drumul public si nu vizeaza anularea inmatricularii. in context, vehiculul va figura in continuare inmatriculat pe numele proprietarului/detinatorului in Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si a vehiculelor inmatriculate (care va cuprinde, totusi, o mentiune de suspendare a inmatricularii).

Operatiunea administrativa de suspendare a inmatricularii vehiculului nu exonereaza proprietarul acestuia de la plata obligatiilor fiscale datorate bugetului local. Suspendarea inmatricularii nu conduce la suspendarea platii impozitului asupra mijlocului de transport sau la nedatorarea impozitului pe mijlocul de transport.

Situatiile in care se propune producerea suspendarii de drept a inmatricularii sunt urmatoarele:

  • noul proprietar (cumparator) nu solicita transcrierea transmiterii dreptului de proprietate in termen de 90 de zile de la data dobandirii dreptului de proprietate asupra vehiculului;
  • expirarea / anularea inspectiei tehnice periodice a vehiculului.

Totodata, actul normativ prevede instituirea unui mecanism potrivit caruia, in cazul transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, datele noului proprietar sa se inscrie in evidentele autoritatilor competente de inmatriculare simultan cu mentionarea incetarii calitatii de titular al inmatricularii a fostului proprietar. Pentru realizarea acestei operatiuni, noul proprietar va fi obligat sa solicite autoritatii competente transcrierea transmiterii dreptului de proprietate, in termen de 90 de zile de la data dobandirii dreptului de proprietate asupra vehiculului.

In cadrul acestui mecanism, organul fiscal care opereaza scoaterea autovehiculului din evidenta fiscala a fostului proprietar va avea obligatia de a notifica instrainarea acestuia in cadrul schimbului de informatii prevazut de reglementarile in materie fiscala in termen de cinci zile lucratoare autoritatii competente de inmatriculare. Totodata, se propune ca autoritatea competenta de inmatriculare sa faca mentiunea privind instrainarea vehiculului in Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si a vehiculelor inmatriculate constituit de Directia Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor, in termen de 30 de zile de la primirea notificarii.

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Vezi detalii
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Vezi detalii

Alte modificari prevazute de ordonanta sunt:

  • Se instituie reglementarea radierii din oficiu a vehiculelor, in urma notificarii primite de la autoritatile competente din tara sau din celelalte state membre, precum si de la persoanele juridice autorizate, care atesta faptul ca vehiculul a fost definitiv scos din uz. in cazul radierii vehiculului in aceste conditii, autoritatea competenta il va informa pe titularul certificatului de inmatriculare cu privire la efectuarea acestei operatiuni in termen de 30 de zile de la radiere.
  • Se stabileste dreptul de acces al Politiei Rutiere la Registrul national de evidenta a permiselor de conducere si a vehiculelor inmatriculate in scopul verificarii efectuarii inspectiei tehnice periodice a vehiculului, respectiv a valabilitatii acesteia.
  • Se autorizeaza Directia Regim Permise de Conducere si inmatriculare a Vehiculelor sa faca schimb de date cu autoritatile competente de inmatriculare din statele membre ale Uniunii Europene, prin obtinerea, respectiv furnizarea datelor necesare, in scopul verificarii, inaintea inmatricularii unui vehicul, a statutului legal al acestuia in statul in care a fost inmatriculat anterior, in cazul in care exista indoieli asupra situatiei reale sau juridice a vehiculului. Verificarea impreuna cu autoritatile competente de inmatriculare din statele membre ale Uniunii Europene se poate realiza inclusiv prin utilizarea unei platforme informatice in scopul facilitarii schimbului de informatii.

Sursa: Guvernul Romaniei

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificari privind inmatricularea vehiculelor utilizate pe drumurile publice. Util si pentru firme!":
Rating:

Nota: 4.75 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa?
    • In analiza de mai jos, vom vedea cum se pot inregistra bonurile fiscale in registrul de casa. Iata raspunsul specialistului! Potrivit art. 1 din O.U.G. nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale: "(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • MFP: Noile norme de aplicare a Codului fiscal
    • Ministerul Finantelor Publice (MFP) a publicat proiectul de hotarare pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobare prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016. Documentul mentionat mai sus cuprinde prevederi cu privire la impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti, taxa pe valoarea adaugata,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii