Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Implicatii fiscale aduse de OMFP nr. 426 din 2013

18-Apr-2013
1879
Incepand cu 01 ianuarie 2012, TVA nedeductibila pentru achizitiile finantate din fonduri structurale, este suma eligibila la aprobarea finantarii proiectului. Anterior acestei date, TVA nu se finanta.

Se necesita astfel obtinerea din partea ANAF unui certificat din care sa rezulte ca aceasta suma nu se deduce, pentru a justifica ca TVA este nedeductibila.

Ordinul modifica procedura de obtinere a acestui certificat, urmarindu-se urmatoarele etape:
- solicitantul depune la ANAF declaratia de “nedeductibilitate” a TVA, completata electronic;
- autoritatea fiscala verifica daca solicitantul este Inregistrat sau neInregistrat In scopuri de TVA;
- dupa caz, autoritatea fiscala efectueaza o inspectie la fata locului pentru a verifica realitatea documentelor prezentate.
Potrivit actului normativ, aceasta procedura trebuie sa dureze 3 zile.


Inregistrarea/radierea persoanelor impozabile. din oficiu In/din Registrul persoanelor ce aplica sistemul de TVA la Incasare

De curand, ANAF a adoptat o procedura de Inregistrare, precum si de radiere, din oficiu In/din Registrul persoanelor ce aplica sistemul de TVA la Incasare.

Procedura de Inregistrare din oficiu se aplica pentru:
- contribuabilii ce se Inregistreaza In scopuri de TVA In cursul anului calendaristic curent;
- contribuabilii care In anul precendent au realizat o cifra de afaceri din sfera TVA Intr-un plafon mai mic de 2.250.000 lei si nu au depus notificarea pentru intrarea In sistemul de TVA la Incasare.

Sunt radiate din oficiu din registru persoanele carora li se anuleaza Inregistrarea In scopuri de TVA, precum si persoanele ce se Inscriu Intr-un grup fiscal unic din punctul de vedere al TVA.

Consideram ca adoptarea acestor proceduri este bine venita, avand In vedere faptul ca unele societati Inregistrate In scopuri de TVA si Infiintate In 2013 nu se regaseau In registrul operatorilor cu TVA la Incasare.

Adrian Benta,
Consultant fiscal
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Implicatii fiscale aduse de OMFP nr. 426 din 2013":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016