Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Implicatii fiscale aduse de OMFP nr. 426 din 2013

18-Apr-2013
3609
Incepand cu 01 ianuarie 2012, TVA nedeductibila pentru achizitiile finantate din fonduri structurale, este suma eligibila la aprobarea finantarii proiectului. Anterior acestei date, TVA nu se finanta.

Se necesita astfel obtinerea din partea ANAF unui certificat din care sa rezulte ca aceasta suma nu se deduce, pentru a justifica ca TVA este nedeductibila.

Ordinul modifica procedura de obtinere a acestui certificat, urmarindu-se urmatoarele etape:
- solicitantul depune la ANAF declaratia de “nedeductibilitate” a TVA, completata electronic;
- autoritatea fiscala verifica daca solicitantul este Inregistrat sau neInregistrat In scopuri de TVA;
- dupa caz, autoritatea fiscala efectueaza o inspectie la fata locului pentru a verifica realitatea documentelor prezentate.
Potrivit actului normativ, aceasta procedura trebuie sa dureze 3 zile.



Inregistrarea/radierea persoanelor impozabile. din oficiu In/din Registrul persoanelor ce aplica sistemul de TVA la Incasare

De curand, ANAF a adoptat o procedura de Inregistrare, precum si de radiere, din oficiu In/din Registrul persoanelor ce aplica sistemul de TVA la Incasare.

Procedura de Inregistrare din oficiu se aplica pentru:
- contribuabilii ce se Inregistreaza In scopuri de TVA In cursul anului calendaristic curent;
- contribuabilii care In anul precendent au realizat o cifra de afaceri din sfera TVA Intr-un plafon mai mic de 2.250.000 lei si nu au depus notificarea pentru intrarea In sistemul de TVA la Incasare.

Sunt radiate din oficiu din registru persoanele carora li se anuleaza Inregistrarea In scopuri de TVA, precum si persoanele ce se Inscriu Intr-un grup fiscal unic din punctul de vedere al TVA.

Consideram ca adoptarea acestor proceduri este bine venita, avand In vedere faptul ca unele societati Inregistrate In scopuri de TVA si Infiintate In 2013 nu se regaseau In registrul operatorilor cu TVA la Incasare.

Adrian Benta,
Consultant fiscal

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

  • Prosumatori. Ce avantaje au prosumatorii persoane fizice

    • Productia de energie electrica "acasa" nu mai este doar o optiune ecologica, ci si una fiscal avantajoasa. Conceptul de prosumator, consumatorul care isi produce propria energie si poate livra surplusul in re?ea, a capatat tot mai multa importanta in Romania, odata cu cresterea interesului pentru sursele regenerabile, in special panourile fotovoltaice. Legislatia actuala ofera o serie de beneficii concrete pentru persoanele fizice care devin prosumatori, inclusiv scutiri...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 in 2025. Model de completare util pentru firme

    • Declaratia 101 (D101) este documentul fiscal esential prin care contribuabilii platitori de impozit pe profit isi declara obligatiile fiscale anuale. Formularul D101 are, conform Ordinului 206/2025, instructiuni clare privind completarea si termenul de depunere, extins pana la 25 iunie 2025. In acest articol vom vedea un exemplu pentru completarea D101, explicand pas cu pas modul de calcul al rezultatului fiscal, evidentierea amortizarii si completarea corecta a principalelor randuri din...» citeste mai departe aici

  • SECRETUL unei contabilitati impecabile

    • Inchipuiti-va ca una dintre firmele careia ii tineti contabilitatea este supusa unui audit sau unui control de la Fisc, situatie in care, evident, trebuie sa poata furniza pe loc tot felul de documente care i se solicita – de la statutul firmei si lista actionarilor pana la rapoarte financiare, facturi, declaratii fiscale, documente de plata, contracte etc. Nicio problema! Dvs., contabilul firmei, aveti toate aceste documente intr-un fisier personalizat, excelent organizat si...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016